طراحی سایت

۳ تاکتیک فوق‌العاده برای افزایش ترافیک وبسایت بدون درج محتوای جدید

همان‌طور که می‌دانید درصد بالایی از ترافیک هر وبسایت از طریق موتورهای جستجو دریافت می‌شود، و تمام وبسایت‌ها تمایل زیادی به افزایش ترافیک دریافتی از موتورهای جستجو دارند.
برخی از وبسایت‌ها به کمک لینک سازی و یا روش‌های مشابه، اقدام به افزایش رتبه و بهبود موقعیت خود می‌کنند و برخی دیگر، محتوای جدیدی به وبسایت اضافه می‌کنند، که روش بسیار عالی برای دریافت ورودی و افزایش ترافیک است. با این حال هر دو روش بالا برای افزایش ترافیک وبسایت و دریافت ورودی از طریق موتورهای جستجو، مورد نیاز هستند.

افزایش ترافیک وبسایت

در کنار همه موارد ذکر شده، روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به بهبود و افزایش ترافیک وبسایت شما کمک کنند. سه تکنیک فوق‌العاده برای این کار وجود دارد، که در این مقاله قصد معرفی آن‌ها را داریم.

  1. برای شروع کار از روش‌های ادغام تکنیک‌ها کمک می‌گیریم.
  2. سپس شکاف‌های موجود در محتواهای وبسایت را حل می‌کنیم.
  3. در آخر به بررسی کلمات کلیدی اصلی می‌پردازیم که آیا به درستی انتخاب شده‌اند یا خیر.

برای افزایش ترافیک وبسایت آماده هستید؟ با دقت موارد زیر را با هم بررسی می‌کنیم 🙂

۱- ادغام تکنیک‌ها و افزایش بیش از ۵۰ درصدی ترافیک

برخی افراد چندین صفحه را بر اساس یک کلمه کلیدی مشترک، منتشر می‌کنند. این کار کمی گیج ‌کننده است و مشخص نیست کدام صفحه دقیقاً به کلمه کلیدی نزدیک‌تر است. این کار برای برخی افراد، جزء تکنیک‌ها محسوب شده و با این کار چند صفحه را در نتایج جستجوی کلمه کلیدی هدف، به نمایش می‌گذارند.

فرض کنید شما چندین پست دارید و همه آن‌ها مناسب و مرتبط با یک کلمه کلیدی هستند… یکی از آن مطالب ترافیک بسیار خوبی دریافت می‌کند، اما بازدیدکنندگان، چند پستی که به این مقاله مرتبط است را نمی‌بینند. حالا فرض کنید بستری فراهم شود که کاربر بتواند محتوای مشابه را هم ببیند. بازدید به طرز شگفت‌انگیزی افزایش خواهد یافت. این روش یکی از بهترین تاکتیک‌ها برای ضبط سریع ترافیک عالی است. می‌توانید از تکنیک‌های زیر برای افزایش ترافیک وبسایت کمک بگیرید.

ترکیب چند پست و ساخت یک راهنمای جامع

 

 

می‌توانید پست‌های مشابه را دسته‌بندی کرده و یک راهنمای جامع به همراه اطلاعات منحصر بفرد ارائه دهید… به این تکنیک، ادغام پست‌ها گفته می‌شود. یک کلمه کلیدی هدف، برای این راهنمای جامع در نظر بگیرید و لینک تمام پست‌های مشابه را در آن درج کنید. این محتوا می‌تواند یک مرجع یا منبع برتر باشد، که تمام محتویات مشابه را در برمی‌گیرد.

ریدایرکت آدرس‌های قدیمی

ریدایرکت ۳۰۱ هدایت پست‌های قدیمی به آدرس‌های جدید است. همان‌طور که می‌دانید این فرآیند بسیار ساده است. در برخی موارد، پست‌هایی مشاهده می‌شود که بسیار قدیمی بوده می‌توانید ورودی‌های این محتوا را به پستی دیگر ریدایرکت کنید و ترافیک آن را از دست ندهید.

انجام دو تکنیک ذکر شده موجب دریافت ترافیک خواهند شد… فقط فراموش نکنید که محتوا باید به طور مداوم بروزرسانی شود تا بتواند ترافیک دریافتی را حفظ کند.

چه زمانی از ادغام تکنیک‌ها کمک بگیریم؟

زمانی که چندین صفحه دارید و همگی دارای یک کلمه کلیدی مشابه هستند، می‌توانید آن‌ها را به یک پست تبدیل کنید. آدرس‌های قدیمی را با استفاده از روش تغییر مسیر ۳۰۱ به منبع جدید هدایت کنید.

۲- افزایش ترافیک وبسایت با بهبود وضعیت محتوای موجود

 

همگی تلاش می‌کنیم تا مقالات کامل و حاوی هزاران کلمه بنویسیم… محتوا را به صدها ایمیل ارسال می‌کنیم تا بازخورد بهتری کسب کنند و به این ترتیب ترافیک جستجوی ارگانیک ما افزایش می‌یابد؛ اما گاهی اوقات فراموش می‌کنیم مطالب قدیمی‌تر هم نیاز به توجه دارند و نباید پس از انتشار فراموش شوند!

یکی از ترفندهای ساده این است که روی محتواهای قدیمی‌تر کار کنید، که موجب هدایت ترافیک به صفحات موجود، بدون هیچ‌گونه لینک سازی خواهد شد. برای افزایش ترافیک صفحات مراحل زیر را دنبال کنید:

بررسی موقعیت کلمات کلیدی

اولین قدم این است که موقعیت کلمات کلیدی موجود را بررسی کنید. از ابزارهای مختلف در زمینه سئو برای دریافت گزارش کلمات کلیدی کمک بگیرید. بررسی کنید که ۱۰۰ رتبه برتر شما شامل چه کلماتی است. سپس بررسی کنید که کدام محتوا دارای کیفیت مناسبی است اما رتبه خوبی نگرفته… با دید انتقادی به آن بنگرید و بررسی کنید کدام یک از بخش‌های محتوا به بهبود نیاز دارند. در نهایت کمبودها و کاستی‌های محتوا را تأمین کنید.

شناسایی رقبا

گام دوم، شناسایی رقیبان است… همیشه قبل از نوشتن محتوای جدید باید بدانید که رقیبان شما چه کسانی هستند و با چه نوع محتوایی باید رقابت کنید. به این صورت حداقل سطح کیفی محتوای شما مشخص خواهد شد.

سعی کنید محتوایی تهیه کنید که رتبه‌بندی خوبی به آن اختصاص داده شود؛ وگرنه رقبا این کار را خواهند کرد و موقعیت برخی کلمات کلیدی را از دست خواهید داد. در هر جستجو ۱۰ نتیجه در اختیار شما قرار می‌گیرد… هر ۱۰ مورد را بررسی کنید. موقعیت و تراکم کلمه کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید محتوای کدام یک از رقبا، بهتر از محتوای شما است.

طرح پرسش و پاسخ

 برای بررسی و قیاس محتوا با رقبا، از دستور العمل‌های زیر استفاده کنید و به پرسش‌ها پاسخ دهید:

  • محتوای شما در چه سطح کیفی قرار دارد؟
  • محتوای شما در مقایسه با برترین محتوا، بهتر است یا خیر؟
  • آیا محتوای شما به اندازه کافی جامع است و برای آن تحقیق شده؟
  • کدام بخش در ارتباط با این محتوا پوشش داده نشده؟
  • این محتوا پاسخگوی کاربران خواهد بود؟
  • چه کارهایی باید انجام ‌دهید تا محتوای شما بهتر از موقعیت‌های فعلی شود و رتبه بگیرد؟
  • می‌توانید از تصاویر با کیفیت، طرح و نمودار برای تکمیل محتوای خود استفاده کنید؟
  • آیا این امکان را دارید که به محتوای خود ویدیو اضافه کنید؟

بعد از پاسخ‌گویی به سؤالات بالا، اقدام کنید. این روند ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد اما سایر محتواها الگوی مشابهی را دنبال خواهند کرد. متأسفانه هیچ راه میانبری وجود ندارد. برای تمام صفحات، الگوی بالا را دنبال کنید تا در نهایت متوجه شوید هر صفحه چه اشکالاتی دارد. به این صورت می‌توانید شکاف‌های موجود در هر محتوا را رفع کنید.

 

محتویات خود را به طور منظم بروز کنید

 فراموش نکنید که بروزرسانی محتوا بسیار مهم است. تنها تکنیکی که موجب افزایش ترافیک وبسایت شما خواهد شد، این است که محتوای شما باید بهتر از رقبا باشد و به موضوع هدف کاربر نزدیک و مرتبط باشد.

فرض کنید محتوای خود را تجزیه و تحلیل کرده‌اید و اکنون بعد از مدتی، قصد دارید آن را بروزرسانی کنید. لازم نیست که آن را به طور کامل بازنویسی کنید یا محتوای ارزشمندی که گوگل برای شما رتبه‌بندی کرده را از دست بدهید.

بروزرسانی

  • همیشه توجه کنید که شروع به نوشتن یک پست جدید نمی‌کنید… بلکه محتوای موجود را بروزرسانی و سطح کیفی آن را ارتقاء می‌دهید.
  • سعی کنید به‌ گونه‌ای بنویسید که محتوا با کلمه کلیدی کاملاً منطبق و مرتبط باشد.

 اهمیت کلمات کلیدی

کلمات کلیدی به گوگل کمک می‌کنند تا موضوع محتوای شما را درک کند. سعی کنید هنگام نوشتن محتوای جدید یا هنگام بروزرسانی، فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

  • از کلمات کلیدی در سر فصل‌ها و زیر مجموعه‌ها استفاده کنید.
  • از تکرار بیش از اندازه کلمات در سر فصل‌ها خودداری کنید، تا حالت اسپم به خود نگیرند و کاربر از موضوع اصلی منحرف نشود.
  • در محتوا از کلمات کلیدی به صورت معقول استفاده کنید.
  • کم ‌و کاستی‌های محتوا را برطرف کنید تا کامل‌تر شود.

 زمان ماندگاری کاربر در وبسایت را افزایش دهید

مدت زمانی که کاربر در صفحات وبسایت شما سپری می‌کند، به طور فزاینده‌ای برای گوگل اهمیت دارد. به طور کلی مدت زمانی که کاربران روی صفحات سپری می‌کنند، محاسبه خواهد شد. سؤال اینجاست که چه‌ کاری انجام دهیم تا کاربران مدت بیشتری در وبسایت بمانند؟

  • طول محتوا: طول محتوا بسیار مهم است. محتوای جذاب موجب می‌شود کاربر مدت زمان بیشتری را روی صفحه سپری کند. مطالعات بسیاری نشان داده که طول محتوا، روی رتبه‌بندی آن مؤثر است. سعی کنید محتوایی جذاب و در عین حال جامع تهیه کنید.
  • رسانه‌ها: رسانه‌های موجود در صفحات نیز بسیار مفید هستند. فیلم‌های جاسازی شده مرتبط با موضوع، می‌توانند به افزایش زمان ماندگاری کاربر در صفحات کمک کرده و محتوای شما را جذاب‌تر کنند.
  • لینک‌های داخلی: اتصال محتوای جاری به سایر مقالات می‌تواند موجب افزایش زمان ماندگاری کاربر شود.

۳- فعالیت‌های مهم در جهت افزایش نرخ کلیک

مواردی که تا اینجا ذکر شد، کلیات کار هستند تا محتوا به بهترین حالت تهیه و به بالاترین درجه کیفی برسد؛ اما محتوا هر چقدر هم جامع و با کیفیت باشد، باید کاربر را تشویق به مطالعه کند… در غیر این صورت ارزشمند نخواهد بود! به کمک تکنیک‌های مختلف می‌توانید کاربران را به کلیک ترغیب کرده و میزان بازدید آن را افزایش دهید.

  • عنوان سئو را به‌ گونه‌ای بنویسید که کاربر نسبت به کلیک روی آن تشویق شود. در صورتی که نرخ کلیک بالا باشد، رتبه‌بندی بهتری دریافت خواهید کرد.
  • برای افزایش بازدید، از تمام کانال‌های ممکن استفاده کنید… به عنوان مثال، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و سایر روش‌های بازاریابی را امتحان کنید. قطعاً این فعالیت‌ها سیگنال‌های مناسب را به گوگل ارسال می‌کند.

تاکتیک‌های ذکر شده روی هر نوع محتوایی مؤثر خواهند بود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *