طراحی سایت

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ
استفاده بهینه از تمام این ابزارها در دنیای دیجیتال، می تواند بستر مناسبی جهت گسترش یک کسب و کار در اینترنت را ایجاد نماید. به عبارت دیگر، دیجیتال مارکتینگ به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت میشود وباعث گسترش آنها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق میگردد.
تامی کانیزارو،یکی از مشاوران بازاریابی IBM این گونه دیجیتال مارکتینگ را تعریف میکند: ” هر تاکتیکی که امروزه در دنیا در زمینه بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد ، دارای نسخه دیجیتال نیز می باشد. این همان بازاریابی الکترونیکی است “.
دیجیتال مارکتینگ چطور عمل می‌کند؟
از وب‌سایت شما گرفته تا سایر فعالیت‌های آنلاین‌تان به منظور شناسایی برندتان شامل تبلیغات دیجیتالی، بازیابی‌های ایمیلی، بروشورهای آنلاین و فعالیت‌هایی از این قبیل همگی زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند. بهترین بازاریاب‌های دیجیتالی تصویر واضحی از دارایی‌ها و تاکتیک کاری‌شان در زمینه کسب و کار خودشان دارند.
برخی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال عبارتند از:
۱- بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای (introverted or attraction marketing ):
بازاریابی درونگرا و روش های مختلف مرتبط با آن، بر این اساس بنا شده اند که به جای اینکه فروشنده به دنبال مشتری باشد، مشتری به فروشنده مراجعه نماید و از طریق روش های مختلف مانند سئو، بازاریابی محتوا و… وب سایت شما بتواند مخاطب هدف را به سمت خود جذب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی درونگرا، مقاله بازاریابی درونگرا چیست را مطالعه نمایید.
۲- بازرایابی شبکه‌های اجتماعی (Social network Marketing):
سوشال نتورک مارتینگ تاکتیک دیگری در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که به تولید محتوا و ایجاد تعامل در شبکه‌های اجتماعی به منظور دیده‌شدن برند و افزایش بازدید وب‌سایت و مشتری انجام می‌شود.
۳- بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing ):
استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند.
۴- بازرایابی شبکه‌های اجتماعی (Social network Marketing):
سوشال نتورک مارتینگ تاکتیک دیگری در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که به تولید محتوا و ایجاد تعامل در شبکه‌های اجتماعی به منظور دیده‌شدن برند و افزایش بازدید وب‌سایت و مشتری انجام می‌شود.
۵- بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO):
سئو عبارت است از پروسه‌ بهینه‌سازی وب‌سایتتان به منظور دستیابی به رتبه بهتر در موتورهای جستجو. در صورت بهینه‌سازی وب‌سایت، میزان بازدید افزایش می‌باشد و برای شما مشتریان بالقوه و بالفعل به ارمغان خواهد آمد.
۶- بازاریابی محتوا (Content Marketing):
کانتنت مارکتینگ عبارت است از ایجاد محتوا در زمینه با کسب و کار شما به منظور شناخته شدن برند شما و افزایش مراجعین آنلاین وب‌سایتتان.
۷- بازاریابی ایمیلی: (Email Marketing) :
استفاده از ابزار ایمیل، جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیکهای مختلف با این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند.
۸- پرداخت در ازای کلیک(Pay Per Click):
PPC متدی است که به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغات شما در سایت‌های دیگر و هدایت کاربر به وب‌سایتتان هزینه مشخصی از اعتبارتان که پیش از این به وب‌سایت تبلیغ کننده پرداخت کرده‌اید، کسر می‌گردد. متداول‌ترین نوع تبلیغات کلیکی سرویس Adwords گوگل می‌باشد.
لازمه ی پیاده سازی و اجرای یک دیجیتال مارکتینگ موفق اولین قدم داشتن یک وب سایت حرفه ای است. برای معرفی کسب و کارتان می توانید با کارشناسان مجرب اگرت  در زمینه طراحی وب سایت  تماس بگیرید. بصورت رایگان مشاوره بگیرید.
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *