استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی

استفاده از پادکست برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

در حال حاضر میبینیم که افراد در مسافرت، در هنگام کار به صورت انفرادی یا تیمی و یا زمان هایی که پیاده روی میکنند به آهنگ یا هر فایل صوتی گوش می دهند. استفاده از پادکست ها در آگهی تبلیغاتی و اهمیت آن درجامعه، مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است. بطور مشخص استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی نیز بیشتر ازقبل به چشم می خورد و اتفاقا با موفقیت رو به رو شده است.

استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی

در حال حاضر روند رشد تکنولوژی به گونه ای است که لازم است حتما از پادکست ها در کسب و کار خود استفاده کنید. اگر شما شناخت خوبی از مخاطبانتان خود داشته باشید پادکست می تواند باعث توسعه فعالیتهای بازاریابی فعلی تان شود. ما دلایل خوبی را در این مقاله برای استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی به صورت راهبردی به شما معرفی میکنیم.

سهولت و سرعت در انجام عملیات ضبط محتوی پادکست

اولین چیزی که باید شما در باره فایل های صوتی بدانید این است که درسالهای اخیر بطور باور نکردنی محتوا یا اطلاعات به راحتی ضبط می شوند. با وجود یک میکروفن و هدفن با کیفیت به آسانی و با کمترین هزینه می توان اینکار را انجام داد. بازبینی و ویرایش نرم افزارها بصورت آماده در دسترس است و مشکلی از این جهت وجود ندارد.
این یک واقعیت است که تولید و استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی به مراتب راحت تر از تولید ویدئو و فیلم است. اگر تا به حال موفق به ضبط ویدئوی آموزشی شده اید بهتر است بعنوان گزینه بهتر، پادکست را برای سرعت وکارایی بیشتر بکار ببرید و در کنار ویدئوها از آن نیز استفاده کنید.

پس از ضبط و ویرایش لازم در محتوی پادکست می توانید آن را با سرعت بیشتری برای دسترسی مشتریان بارگذاری کنید. مطمئن باشید فایل های صوتی شما به سرعت مورد پسند و توجه کاربران زیادی قرار خواهد گرفت!

تولید ترافیک بیشتر

تا اینجا متذکر شدیم که بیشتر مردم پذیرای استفاده از پادکست هستند اما به افرادی توجه کنید که در هدف کسب وکارتان قرار دارند و این باید یک چالش واقعی برای شما باشد. با یگ نگاه دقیق به تعداد مخاطابنتان، متوجه می شوید که هرگز تصور نمی کردید این تعداد مخاطب را داشته باشید. شما می توانید برای کاربران و توضیح دادن در مورد سوالاتشان فایل های صوتی را در اختیار آنها قرار دهید.

ترجیحا استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی بهترین فرصت را برای کاربران در استفاده از اطلاعات قرار میدهد اما شاید تا به حال به صورت جدی به آن فکر نکرده بودید.
اگر شما استعداد خوبی در سخنرانی دارید پس موفق هستید و کار برای شما آسانتر می شود. ولی اگر چنین مهارتی ندارید نگران نباشید چون به راحتی می توانید با چند بار تمرین مهارت خوبی کسب کنید.

ایجاد ارتباط با کاربران

علاوه بر استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی، می توانید از این روش برای برقراری ارتباط بهتر با کاربران خود استفاده کنید. اگر فایل صوتی شما موثر و معتبر باشد، آنها مخاطب دائمی شما خواهند شد. شما هم تشویق می شوید تا فایل های بیشتری برای مشتریان آماده سازید که موجب برند سازی و در کنار آن جذب هر چه بیشتر کاربر و مشتری خواهد شد.

اگر کاربران به اندازه کافی به شما اعتماد کنند و اطلاعات با کیفیتی با استفاده از فایل صوتی کسب کنند آن را به دوستانشان هم توصیه می کنند و این یعنی شما کارتان را درست انجام داده اید.
پادکست به شما اجازه می دهد که برند کسب وکارتان را به مخاطبان معرفی کنید! کاری که رسانه های اجتماعی حتی نمی توانند آن را انجام دهند. اعتبار و ارزش کارتان را در ارائه پیامتان به مخاطبان با پادکست یا ویس را هرگز دست کم نگیرید!

افزایش تعداد مکالمه ها

برای بهبود ترافیک سایت و ایجاد ارتباطات موثر با مخاطبان، پادکست می تواند سرعت مکالمه را بطور شگفت انگیزی افزایش دهد. در هرکدام از صحبتهایی که شما در فایل صوتی ارائه می دهید اعتماد به نفستان افزایش پیدا می کند. اگر بعنوان یک کارشناس از کارایی و اطمینان لازم به خود برخوردار باشید، مشتری هم به محصولات یا خدماتی که می فروشید، اطمینان خواهد کرد. بیشتر از همه وقتی مشتریان میخواهند به برندی اطمینان کنند به آن مشکوک می شوند. ارتقاء عملیات پادکست ، بهترین راه تمایز شما با رقبایتان برای تشویق و ترغیب مشتریان برای خرید از شما است.

به خاطر سپردن پادکست ضبط شده

وقتی مکالمه تان را ضبط می کنید آن را بخاطر بسپارید، این به معنی آن نیست که مدت زمان طولانی از آن پادکست برای تبلیغات بلند مدت نا محدودتان برای محصولات استفاده کنید بلکه به این معنی است که از ارتقاء مطالب و روشهای ویژه که ممکن است به شما پیشنهاد شود پرهیز نکنید. مشتریانتان را آزاد بگذارید تا از محصولات منحصر به فرد و ویژه تان اطلاعات کافی کسب کنند. اگر آنها به شما اعتماد پیدا کنند حتما کسب و کار موفقی خواهید داشت.

جمع بندی

کسب وکارها برای رسیدن به پتانسیل خوب، مرهون استفاده از پادکست در کنار سایر تولیدات هستند. عامل موثر هماهنگی متوسط تعداد زیادی ازکسب وکارها، در هماهنگی و اتحاد پادکست ها در استراتژی بازاریابی است که در حال حاضر کم از آن استفاده می شود و فرصتی عالی است که دست به کار شوید. بنابراین شما برای چه منتظرید؟ تنها با یک رکورد ساده می توانید کار خود را شروع کنید!

ساخت فرم در وردپرس

۵ افزونه حرفه ای برای ساخت فرم در وردپرس

زمانی که تصمیم می گیرید وبسایتی را ایجاد کنید حتما به راه های ارتباطی با کاربران نیز فکر می کنید تا تعاملی را برقرار کنید که در درجه اول به نفع خودتان است و اعتماد کاربران را جلب می کنید. این تعامل و ارتباط بسته به نوع فعالیت شما می تواند به روش های مختلف صورت گیرد. یکی از این راه های ارتباطی تعبیه فرم تماس با ما می باشد.

ساخت فرم در وردپرس با افزونه های رایگان

از بین تمامی فرم سازها چند نمونه از پر طرفدارترین و بهترین ها را انتخاب کردیم که با هم بررسی کنیم.

۱- فرم تماس ۷ یا Contact form 7

تقریبا می توان گفت افزونه فرم تماس ۷ جزء اولین فرم سازهایی بود که در ساخت فرم در وردپرس به ما کمک می کرد. هنوز هم به نوبه خود جایگاه تعیین شده ای دارد و به طور پیش فرض بر روی تمامی قالب های ارائه شده از سمت مارکت ها وجود دارد.
یک افزونه ساده و در عین حال کاربردی است که می تواند فرم تماس با ما ایجاد کند. چنانچه شما نیازمند یک فرم ساده فقط جهت برقراری ارتباط با کاربران خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم از این فرم ساز استفاده کنید.

 

۲- ساخت فرم با Ninja Forms

 

افزونه دیگری که در جایگاه محبوبی جهت ساخت فرم در وردپرس قرار گرفت NiNJA Forms نام دارد. با کمک این فرم ساز می توانید اطلاعات کامل تری را پیاده کنید. مثلا برای ثبت نام کاربران می توانید از آن استفاده کنید زیرا فیلدهای زیادی دارد که می توان با درگ و دراپ کردن به فرم مورد نظر اضافه کرد. همچنین می توانید با فارسی کردن پیام ها و نوشته های آن فرم خود را کاملا فارسی طراحی کنید و نیازی به فارسی سازی آن توسط توسعه دهنده نیست.

 

۳- ساخت فرم با Form Maker

 

برای ساخت فرم در وردپرس با کمک افزونه Form maker دست ما بازتر است و می توانیم فرم های مختلفی را ایجاد کنیم. فقط کافیست فیلدهایی را که مورد نیاز شماست به فرم مربوطه اضافه کنید. مثلا فرم تماس، فرم ثبت نام و …
ظاهر ساده ای دارد اما فرم ساز محبوبی در میان کاربران خود است. تنظیمات کاملی دارد که در نسخه رایگان نیز می توان آنها را مشاهده کرد به گونه ای که امکان قبل و بعد از قرار گیری ها را نیز می توان در آن تعریف کرد.

 

۴- ساخت فرم با CaptainForm

 

به جرات می توان گفت برای ساخت فرم در وردپرس یک الگوی نمونه Captainform است که آیتم های عجیب و جالبی دارد. با استفاده از این فرم ساز می توانیم هر گونه فرمی را که مد نظر ماست ایجاد کنیم. فرم های نظرسنجی، فرم هایی برای تست های مختلف، ایجاد نقشه گوگل و…
این فرم ساز دارای نسخه پرمیوم نیز می باشد اما نسخه رایگان آن به گونه ای حرفه ای و کامل تعبیه شده که کفایت می کند. فقط تنها ایرادی که در آن وجود دارد چپ چین بودن می باشد

 

ساخت فرم در وردپرس با افزونه های پرمیوم

فرم ساز های قدرتمند دیگری نیز موجودند که به صورت پرمیوم می توان آنها را تهیه کرد. افرادی که میخواهند فرم های حرفه ای ایجاد کنند به آنها پیشنهاد می شود از فرم سازهای پرمیوم استفاده کنند.

۵- ساخت فرم های شرطی با Gravity form

 

اگر از کاربران همیشگی وردپرس باشید حتما این روزها اسم Gravity را بسیار شنیده اید. این فرم ساز جایگاه ویژه ای را در بین سایر فرم سازها پیدا کرده و موفقیت آن نیز به علت ویژگی شرطی بودن می باشد. یعنی چه؟ یعنی می توانید به کمک این فرم حالت مرحله ای را ایجاد کنید! بسیاری از صاحبان وبسایت ها نیازمند چنین ویژگی هستند که پیشنهاد ما به آنها Gravity form است.

 

۶- Quform

 

یکی از قدیمی ترین افزونه های ساخت فرم در وردپرس به صورت حرفه ای Quform است. زمانی که تنها فرم سازهای ساده ای مانند فرم تماس ۷ در دسترس بود، این فرم ساز حرفه ای روی کار آمد که کمبودهای بقیه را جبران کند. هنوز به نوبه خود جایگاه قدرتمندی دارد و با ویژگی درگ و دراپ کردن می توان فرم های مختلفی برای تماس، استخدام و… ساخت. حتی می توان پوسته های آن را به سلیقه خود تغییر داد.

 

چنانچه میخواهید از یک فرم ساده و فقط در حد برقراری تماس با کاربران خود استفاده کنید پیشنهاد می کنیم از فرم تماس ۷ که هم قدمت دیرینه ای دارد و هم از راست چین بودن و زبان فارسی پشتیبانی می کند استفاده کنید. اما اگر به امکانات بیشتری نیاز دارید هر یک از فرم سازهای رایگانی که ارائه کردیم را انتخاب کنید به هدف خود می رسید.
برای افرادی که کسب و کارهای حرفه ای راه اندازی کرده اند و می خواهند همه امکانات سایت آنها سفارشی باشد می توانند از دو فرم Quform یا Gravity form استفاده کنند که هر دو گزینه های مطلوبی هستند و فقط با توجه به عملکردی که از آنها انتظار دارید می توانید انتخاب کنید.

افزایش امنیت فروشگاه

۸ نکته طلایی برای افزایش امنیت فروشگاه ووکامرس

امنیت و هک کردن سایبری یک بحث عمومی و رایج جامعه امروزی شده است. رسانه‌‏ها اغلب درباره ماجراهای هک و فعالیت هکرها در سرتاسر دنیا صحبت می‏‌کنند. مهم است که بدانید امنیت سایبری فقط برای سازمان‏‌ها و کشور‏های بزرگ نیست؛ بلکه روی وبسایت‌ها و فروشگاه‌های تجاری شما هم تاثیرگذار است.
سریع و بی آنکه بیشتر از این شما را درگیر مقدمه چینی کنیم به سراغ نکات طلایی برای افزایش امنیت ووکامرس و فروشگاه اینترنتی می‌رویم. پیشنهاد می‌کنم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

افزایش امنیت ووکامرس

برای اینکه بتوانیم امکان افزایش امنیت ووکامرس را فراهم کنیم جستجوهای زیادی انجام دادیم و در نهایت از بین تمامی اطلاعات بدست آمده به ۸ نکته طلایی و بسیار مهم رسیدیم که در فرآیند کاری شما بسیار موثر است و با کمک آن می‌توانید به نتایج جالبی برسید. با ما همراه باشید…

۱- هسته وردپرس را بروز کنید

هسته وردپرس پایه اصلی فروشگاه شما را تشکیل می‌‏دهد. مطمئن باشید بروز کردن آن در هر زمان می‌‏تواند تاثیرگذار باشد. شما علاوه بر داشتن مشخصه‏‌های قبلی در هسته وردپرس از بسته‌‏های امنیتی بروز شده هم برخوردار می‏‌شوید زیرا وردپرس در هر نسخه جدیدی که ارائه می‌کند، بسیاری از حفره‌های امنیتی قبلی را رفع کرده و مشکلات را از میان برمی‌دارد. پس برای افزایش امنیت ووکامرس، اولین گامی که باید بردارید همین امر است.

۲- افزونه‌ها و قالب‌ها را بروز کنید

مشابه عمل فوق، اغلب افزونه‌ها و قالب‌ها برای محصولات بروز می‏‌شوند. در آخرین بروزرسانی، بسته‏‌های امنیتی اضافه می‌‏شود و آسیب‌پذیری محصولات را کاهش می‏‌دهد. بروزرسانی معمولا در پیشخوان سایت مشخص شده و قابل اجرا است. در هر حال، برای بعضی از افزونه‌ها، شما به چند مرحله اضافی نیاز دارید. برای مثال می‌توانید از افزونه WooCommerce Helper برای پلاگین‏‌های ووکامرس استفاده کنید.

۳- بطور مداوم از اطلاعات پشتیبان تهیه کنید

زمانی که فروشگاه شما هک می‌‏شود یا به دلایل دیگر بهم می‌ریزد، ضروری است که از اطلاعات سایت برای ذخیره مجدد اطلاعات قبل از خرابی، نسخه پشتیبان داشته باشید. بهتر است پشتیبان‏‌گیری اطلاعات را دستی انجام دهید. شما می‌‏توانید از روش‌های اتوماتیک با کمک افزونه‌هایی مانند VaultPress برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده کنید. در زمان مورد نیاز برنامه‏‌ها را اصلاح کنید و اطلاعات سایت را دوباره بازیابی کنید. این خود یک روش کاربردی برای افزایش امنیت ووکامرس است.

۴- با پروتکل (SSL (secure sockets layer اطلاعات را مخفی کنید

 

پروتکل SSL برای پنهان کردن انتقال اطلاعات بین سایت شما و سرور‏های دیگر است. این عمل به امنیت اطلاعات وبسایت مانند شماره‏‌های کارت اعتباری، اطلاعات شخصی مشتری و… بیشتر کمک می‌‏کند. یک گواهینامه SSL به عنوان یک سند معتبر در سایت شناخته می‏‌شود که نه تنها امنیت سایت شما را بالا می‌‏برد، بلکه به مشتریان کمک می‏‌کند که از امنیت اطلاعات آن‌ها با نمایش دادن HTTPS در URL سایت شما مراقبت شود.

۵- از افزونه‌ها و قالب‌های رسمی و موثق استفاده کنید

 وقتی شما شروع به کار می‏‌کنید و برای افزودن دیدگاه درست و تجارب کاری به سایت، جستجو می‏‌کنید، ممکن است برای تعدادی از افزونه‌ها و قالب‌های مختلف تحقیق کنید. به هر حال بدانید که یک پلاگین یا تم خوب و مطمئن، یک مزیت است. ممکن است برای سایت‏، یک پلاگین یا قالب مشابه رایگان را در نظر بگیرید.
در چنین مواردی، افزونه یا قالب مناسب را از یک منبع موثق و رسمی بخرید. این کار باعث می‏‌شود که هیچ کد خطرناکی به محصول شما اضافه نشود. همچنین همواره پشتیبانی خواهید شد و امنیت سایت را بطور ویژه و مستمر بروز می‏‌کنید. هزینه افزونه‌ها و قالب‌های معتبر برای اجرا در مدت طولانی، کمتر از قیمتی است که پس از تخریب سایت مجبور می‌شود پرداخت کنید!

۶- مراقب عملکرد کاربران و تغییرات باشید

حملات نیروهای موذی و خرابکار به سایت‏ را نادیده نگیرید و مراقب عملکرد کاربران و تغییراتی باشید که در سایت شما ایجاد می‏‌شود. شما می‏‌توانید از یک پلاگین رایگان مانند Sucuri Scanner استفاده کنید تا برای انجام فعالیت‏‌های ناخواسته و مخرب در سایت، به شما هشدار دهد. این افزونه به شما در محدود کردن عملکرد کاربر با یک username مشخص، کمک کرده و به شما ایمیل هشدار ارسال می‏‌کند. همچنین وقتی یک کاربر وارد سایت شما می‌‏شود و یا تغییراتی در سایت رخ می‏دهد، شما را آگاه می‏‌کند. این امر عامل کلیدی برای افزایش امنیت ووکامرس به حساب می‌آید که باید آن را در نظر گرفت.

۷- پسورد‏های قوی بکار ببرید

 

استفاده از پسورد قوی مورد مهمی برای همه کاربران است که پسورد رندوم قوی را از منبع پسورد وردپرس یا دیگر نرم‌افزارها به کار گیرند. پسورد‏های آسان به راحتی می‌‏تواند برای سایت شما با هک کردن، دردسرساز شود.

۸- هاستینگ خوب را انتخاب کنید

هاست سایت شما می‌‏تواند باعث تخریب سایت بشود. هاستینگ‏‌های عمومی و مشترک، معمولا سبب خراب کاری بیشتری می‌‏شوند. آنقدر که هاستینگ شخصی یا سرویس‏‌های خصوصی مجازی، ایمن‌ترند. به علاوه، هاستینگ مدیریت شده می‌‏تواند در انجام بعضی از وظایف، مانند پشتیبان‏‌گیری و بروز کردن، ایمنی سایت شما را ارتقاء دهد و باعث افزایش امنیت ووکامرس و در نهایت فروشگاه اینترنتی شود.

امنیت فروشگاه شما همیشه باید مورد توجه قرار گیرد. نکات مذکور، بسیار مهم و اساسی هستند تا با کمک آن‌ها بتوانید امنیت سایت را بالا ببرید. یک قسمت، تلاش امنیتی برای جلوگیری از ورود هکرها به سایت شما است و قسمت دیگر، تلاش برای پوشش امنیتی سایت و زمانی است که هکر‏ها وارد آن شدند.
حالا سوال این است…

چه مراحلی را برای افزایش امنیت ووکامرس در نظر می‌‏گیرید؟ آیا نکات خاصی در ذهن‏تان وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار باشد؟
چنانچه بتوانید به این دو سوال به خوبی پاسخ دهید مطمئنا می‌توانید امنیت خوبی را برای فروشگاه اینترنتی خود فراهم کنید.

روانشناسی رنگ‌ها

تأثیر روانشناسی رنگ‌ها در طراحی وبسایت

اگر با نگاهی دقیق‌تر به تمام مارک‌های محبوب توجه کنید، متوجه خواهید شد که طرح، رنگ، قالب وبسایت و لوگو به‌طور کامل با یکدیگر مرتبط هستند. مانند کوکاکولا، پپسی، فدرال اکسپرس و… نمونه‌های بی‌شماری وجود دارند که طرح و رنگ‌بندی آن‌ها با تفکر و بررسی همه‌جانبه انتخاب‌شده است. رنگ‌ها، توانایی برقراری ارتباط با ذهن ما و ارائه یک تجربه بصری را دارند.
رنگ‌ها روی خلق‌ و خوی ما تأثیر می‌گذارند… ادراک ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ناخودآگاه ما را متقاعد می‌کنند که آیا اقدام کنیم یا خیر! به همین دلیل، مارک‌های بزرگ، تأکید زیادی بر روی انتخاب رنگ مخصوص فروش محصولات و خدمات خود دارند و به آن توجه زیادی می‌کنند. روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت نیز مسئله‌ای بسیار مهم است.

روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت

انتخاب رنگ‌های مناسب در طراحی وبسایت اهمیت زیادی دارد. یک تصمیم بسیار مهم برای طراحان، انتخاب مجموعه‌ای از رنگ‌ها است که با شخصیت کسب‌ و کار آنلاین سازگار باشد. این انتخاب می‌تواند در جذب کاربر و فروش وبسایت بسیار تأثیرگذار باشد. به همین دلیل انتخاب رنگ‌بندی مناسب و بهینه برای وبسایت ضروری است.
در این آموزش، با نگاهی عمیق، به تأثیر رنگ‌ها بر الگوهای تفکر و تصمیم‌گیری مخاطب می‌پردازیم. روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت، نشان می‌دهد که هر رنگی می‌تواند تأثیری مثبت یا منفی در ذهن مخاطب ایجاد کند.

روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت و اهمیت آن

روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت یک موضوع بسیار جالب است که بر روی تأثیرات هیجانی و ذهنی رنگ‌های مختلف بر ابعاد مختلف زندگی تمرکز دارد. مطالعات متعددی در این زمینه انجام‌ شده که همگی اثبات می‌کنند رنگ‌ها تأثیر زیادی بر توانایی‌ تصمیم‌گیری ما دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد که رنگ‌های وبسایت روی خرید یک مشتری تأثیرگذار هستند. به ‌عنوان ‌مثال، رنگ قرمز هیجان‌انگیز و رنگ آبی آرامش‌بخش است. رنگ‌ها تأثیر زیادی روی ذهنیت مشتریان، از یک نام تجاری دارند. همچنین تأثیر رنگ‌ها بر نحوه «قضاوت شخصی» در مورد نام تجاری نیز حائز اهمیت است.
مطالعه بر روی تأثیر رنگ در بازاریابی نشان می‌دهد که بسته به نوع محصول، ۹۰ درصد از ذهنیت مربوط به محصولات خاص، براساس رنگ است.

یکی دیگر از مطالعات مربوط به رنگ و برند، ارتباط بین رنگ و تصویر برند را نشان می‌دهد و گفته می‌شود که تصمیم‌گیری خرید، بیشتر براساس درک مناسب از ترکیب رنگ‌هایی است که برای نام‏‌های تجاری خاص استفاده می‌شوند. این رنگ‌ها در نگاه اول می‌توانند نظر کاربران را به سمت خود جلب کرده و در مرحله دوم با ارائه توضیحات مناسب می‌توانند کاربر را به سمت خود جذب کنند.

تئوری رنگ‌ها

تئوری رنگ‌ها موضوع بسیار وسیعی است و کتاب‌های بسیاری با این موضوع منتشر شده است. نظریه روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت سه جنبه عمده در طراحی را شامل می‌شود:

احساسات و زیبایی‌‏نگری (نوسانات درونی)

این جنبه از روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت، با احساسات مخاطب در ارتباط است. هر رنگ با یک خلق‌ و خوی خاص مرتبط است. برای مثال رنگ‌های سرد و تیره‌تر مانند سبز، بنفش، آبی و… نمایانگر آرامش  هستند. به همین ترتیب رنگ‌های روشن‌تر و گرم‌تر مانند زرد، قرمز، نارنجی و… انرژی‌بخش هستند.

تضاد

کنتراست در اصطلاح رنگی به تفاوت بین دو رنگ اشاره دارد. در زمینه طراحی وب، به دو هدف اشاره می‌کند.

  1. در گام اول توجه بازدیدکنندگان را نسبت به محتوای وبسایت جلب می‌کند.
  2. در گام دوم روی خوانایی و گیرا بودن مطلب تمرکز می‌کند.

برای ایجاد یک کنتراست متوازن، یک رنگ تیره مانند سیاه، با رنگ پس‌زمینه بسیار سبک، مانند آبی آسمانی، بیشترین تأثیر را دارد.

مکمل بودن

رنگ‌هایی که در دایره طیف رنگی، درست مقابل یکدیگر قرار دارند، به ‌عنوان رنگ مکمل شناخته می‌شوند. به‌ عنوان ‌مثال، آبی، رنگ مکمل برای نارنجی است… یا رنگ سبز مکمل رنگ قرمز است. اگر رنگ‌های مکمل به ‌درستی مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند طرح رنگی جذابی را ایجاد کنند. بنابراین از روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت غافل نشوید.

نقش رنگ در قیف تبدیلات

با کمک یک قیف تبدیل، می‌توانید الگو و ذهنیت بازدیدکنندگان وبسایت را درک کنید. این مورد کمک می‌کند تا صفحاتی که بازدید می‌کنند و همچنین اقدامات آن‌ها را تجسم کنید. قیف تبدیل دارای چهار عنصر است که عبارت‌اند از:

اطلاع‌رسانی

اطلاع‌رسانی، بزرگ‌ترین بخش قیف است که مشتریان را با نام تجاری شما آشنا می‌کند و با جذب بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه به وبسایت مرتبط است. کاربران از وبسایت شما بازدید می‌کنند… در مورد کسب‌ و کار مطالعه می‌کنند و از طریق دیدگاه و نظرات سایرین، ذهنیتی را نسبت به کسب ‌و کار شما پیدا می‌کنند.

این بخشی است که رنگ‌ها می‌توانند نقش مهمی را بازی کنند. در این بخش اگر رنگ و طرح جذابی داشته باشید، کاربر تحت تأثیر این زیبایی به بخش‌های دیگر وبسایت رجوع کرده و با آن آشنا می‌شود. اما در صورت عدم وجود رنگ‌بندی مناسب، کاربر کسل و خسته وبسایت را رها می‌کند.

  ایجاد تغییرات دلخواه در ظاهر قالب وردپرس

علاقه

پس از مرحله آگاهی و آشنایی با وبسایت، باید به دنبال جذب بازدید، از بازدیدکنندگان باشید. با کنجکاوی آن‌ها بازی کنید و به آن‌ها اجازه دهید که وبسایت را بیشتر بررسی کنند و درباره کسب ‌و کار شما کنجکاو شوند. در این مرحله، باید روی نوشتن یک مطلب جذاب و قانع‌کننده درباره نام تجاری خود تمرکز کنید و اطلاعات، تصاویر و سرفصل‌های چشم‌نوازی را برای جلب‌ توجه مشتریان بالقوه خود قرار دهید. روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت کمک می‌کند توجه کاربر را به راحتی جلب کنید.

میل

در صورتی ‌که وبسایت چشم‌نواز باشد و کنجکاوی کاربر را تحریک کند، باید با ارائه محتوای مناسب نظر کاربر را به سمت خود جلب کنید. توضیحات مناسب برای محصولات، توصیفات، فیلم‌ها و تصاویر باید همه با هدف جلب نظر و رضایت کاربران با رنگ‌بندی صحیح ارائه شوند.

با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت، هنگامی‌ که در مرحله برنامه‌ریزی برای طراحی وبسایت هستید، توصیه می‌شود که سه رنگ را انتخاب کنید که درنهایت در تمام بخش‌های تجاری شما مانند قالب وبسایت، لوگو و… حضور داشته باشند.

برای ایجاد یک اثر بصری قابل‌ توجه و جذاب، از رنگ‌های اصلی کمک بگیرید. از رنگ‌های ثانوی برای سر صفحه‌ها، منوها و لینک‌ها استفاده کنید و از رنگ سوم به ‌عنوان رنگ تأکیدی استفاده کنید، که فقط برای اهداف خاص مانند CTA (تشویق کاربر برای کلیک) استفاده می‌شود.

تبدیل

تمام موارد فوق، ما را به مرحله نهایی یعنی مراحل تبدیل هدایت می‌کنند. مرحله تبدیل، فضایی است که بازدیدکنندگان اقداماتی را انجام می‌دهند که شما می‌خواهید و این اقدام می‌تواند هر چیزی از عضویت در خبرنامه تا تصمیم‌گیری برای خرید باشد. تبدیل، بخشی است که شما توجه بازدیدکنندگان خود را نسبت به انجام آن اقدام جلب می‌کنید و به این روندِ هدایت، تبدیل گفته می‌شود. یکی از روش‌های گسترده برای رسیدن به مرحله تبدیل این است که از رنگ تأکیدی برای تکمیل طرح خود استفاده کنید. اما باید آن را به‌ اندازه کافی متضاد نگه‌ دارید تا کاربر به کلیک کردن روی آن بخش تحریک شود.

به ‌عنوان‌ مثال، اگر رنگ اصلی وبسایت آبی باشد، با استفاده از رنگی مانند قرمز، زرد یا نارنجی، کاربر را به کلیک کردن تشویق کنید.

نکته: این روش به این معنا نیست که از رنگ‌های عجیب‌ و غریب برای CTA استفاده کنید. چون ممکن است موجب تأثیر منفی در رنگ‌بندی شده و کسل‌ کننده شود. کل نگرش انتخاب یک طرح رنگی، جلب ‌توجه مشتری است؛ نه کسل و خسته کردن کاربر!
ابزارهای مفید برای انتخاب طرح‌های رنگی برای وبسایت

با توچه به تاثیر عمیق روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت، می‌توانید از ابزارهای متعدد و حرفه‌ای برای انتخاب رنگ‌های مناسب کمک بگیرید. در اینجا چند ابزار عالی برای انتخاب طرح‌های رنگی برای وبسایت شما وجود دارد.

Color Blender: این ابزار به شما اجازه می‌دهد رنگی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید برای برند شما مناسب خواهد بود. پس از انتخاب رنگ، یک ترکیب از شش رنگ بر اساس انتخاب شما ارائه می‌دهد. این ابزار ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که شما را قادر می‌سازد رنگ خاصی را تنظیم و از روانشناسی رنگ‌ها در وبسایت خود بیشترین استفاده را کنید.

Kuler: این ابزار پشتیبانی نسبتاً بزرگی از انواع رنگ‌ها دارد و به شما اجازه می‌دهد تا از طریق پالت‌های مختلف رنگی که دیگران ایجاد کرده‌اند، آن را بررسی کنید. این ابزار ساده است و از طریق آن می‌توانید یک پالت رنگی استاندارد تهیه کنید.

ColoRotate: این ابزار بسیار سرگرم‌ کننده و موردعلاقه بسیاری از طراحان وب قرار گرفته است. این ابزار رنگ‌هایی را برای نمایش تصاویر به ‌صورت ۳ بعدی ارائه می‌دهد و این باعث می‌شود که احساس واقعی‌تری نسبت به تصاویر داشته باشید.

Color Wizard: درست مانند Color Blender، از شما می‌خواهد یک رنگ پایه را انتخاب کنید و سپس طرح‌های رنگی مختلف بر اساس انتخاب شما ارائه می‌کند. این ابزار رنگ مکمل، رنگ‌های مشابه، رنگ‌های تکمیلی و… را به‌ صورت بخش‌بندی شده ارائه می‌کند.

Designer Color Scheme: این ابزار مدت‌ها است که مورد استفاده طراحان قرار گرفته و بروز رسانی اخیر آن، یک رابط کاملاً جدید و تعاملی را فراهم کرده. همچنین دارای یک طرح مولد است که به شما در انتخاب رنگ مناسب برای وبسایت کمک می‌کند.

افزایش مشتریان

۵ راه‌‌کار برای جذب و افزایش مشتریان محلی وبسایت

برخی صاحبان کسب و کارها این امکان را دارند تا علاوه بر جذب بازدید کننده و ارائه خدمات، روی مبحث محلی‌سازی نیز فعالیت کنند. منظور از محلی‌سازی این است که، کسب و کار خود را به سایرین معرفی کرده و مشتریانی از محدوده کسب و کار را خود جذب کنید. به ‌عنوان‌ مثال، کسب و کارهایی مانند کافی‌شاپ‌ها، آرایشگاه‌ها و… در کنار معرفی خدمات خود، باید به جذب و افزایش مشتریان محلی وبسایت نیز بپردازند. چندین راه‌کار برای معرفی خدمات و افزایش مشتریان وجود دارد که همگی ساده و کاربردی هستند.

افزایش مشتریان محلی وبسایت

همان‌طور که ذکر کردیم، چند روش برای جذب و افزایش مشتریان محلی وبسایت وجود دارد، که همگی منجر به افزایش نرخ تبدیلات خواهند شد. این پنج استراتژی می‌توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا مشتریان بیشتری را از منطقه جغرافیایی خود جذب کنید.

  1. فهرست آنلاین مشاغل
  2. وبسایت خود را بررسی کنید
  3. در شبکه‌های اجتماعی مشغول شوید
  4. درج تبلیغات روی وسایل (کمک گرفتن از داشته‌ها)
  5. خرید تبلیغات آنلاین

در ادامه به بررسی تک‌تک این موارد، برای جذب مشتریان محلی وبسایت خواهیم پرداخت.

۱- فهرست آنلاین مشاغل

 

بیشتر خریداران محلی به دنبال خدمات آنلاین در فهرست‌های آنلاین و وبسایت‌‏های معرفی خدمات و مشاغل هستند. از خدمات منزل گرفته تا قالی‌شویی یا حتی مراکز خدماتی و درمانی و… پس بررسی کنید که آدرس وبسایت و کسب و کار شما در فهرست معرفی مشاغل محلی ثبت شده باشد. اگر قبلاً وبسایت خود را در این مراکز و منابع ثبت کرده‌اید، به صورت مرتب وضعیت آن را بررسی کنید. فراموش نکنید که در صورت تغییر آدرس، تلفن یا شرایط کاری، اطلاعات خود را در لیست‌های کاری بروز کنید.

۲- ارزیابی وبسایت

عملکرد وبسایت خود را روی گوشی‌های هوشمند و تبلت بررسی کنید؛ که آیا به درستی کار می‌کند یا خیر. درصد زیادی از افراد، از گوشی‌های هوشمند برای جستجو استفاده می‌کنند. پس سعی کنید عملکرد نامطلوب وبسایت، شما را متضرر نکند. برخی کاربران برای جستجوی خدمات محلی مانند تعمیر کفش، خشک‌شویی، رستوران‌ها و حتی خدمات تفریحی، درمانی، آموزشی و… از تلفن همراه استفاده می‌کنند.
می‌توانید آدرس وبسایت خود را در ابزارهای تست عملکرد مانند Google’s Mobile Friendly Test درج کنید و نتیجه آن را بررسی کنید. در صورتی که نتیجه تست و بررسی منفی بود و وبسایت شما در گوشی‌های هوشمند عملکرد صحیحی نداشت، باید گامی در جهت بهبود این مسئله بردارید.

 

  1. بهبود کدهای وبسایت
  2. طراحی یک وبسایت رسپانسیو و بهینه

با موتورهای جستجو مانند گوگل دوست باشید!
در واقع موتورهای جستجو، دوستان شما هستند… زیرا درصد قابل ‌توجهی از مشتریان از طریق موتورهای جستجو به وبسایت شما هدایت می‌شوند. حتی در برخی موارد ممکن است مشتریان ثابت سرویس و برند شما را جستجو کنند. بنابراین باید روی وبسایت خود کار کنید. بهینه‌سازی وبسایت، بسیار ارزشمند است ولی نیازمند زمان و تلاش است.
در صورتی که از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید با درج عناصر زیر، موجب جلب اعتماد کاربران شوید و کاری کنید که بازدید کنندگان محلی در صورت مراجعه به وبسایت شما، جزء مشتریان شوند.

  • نمایش یک نمایه از کسب و کار
  • اطلاعات شغلی
  • خدمات و سرویس‌ها
  • برتری‌ها
  • سوابق کاری
  • معرفی اعضای تیم
  • رزومه
  • و…

نمایش این‌ گونه اطلاعات، بسیار مفید و موجب جلب اعتماد بازدید کنندگان خواهد شد. می‌توانید از افزونه‌های رایگانی که در این زمینه طراحی شده‌اند کمک بگیرید. ارائه اطلاعات کامل، بخش مهمی از پروسه افزایش مشتریان محلی وبسایت است. چون در صورت جذب آنان به وبسایت، باید دلیلی برای استفاده از خدمات شما داشته باشند و چه دلیلی بهتر از اعتماد!

۳- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

اگر مشتریان هدف، وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و… صرف کنند، شما و کسب و کارتان فرصت خوبی برای ارتباط با آن‌ها خواهید داشت.

  • در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و… حساب‌های کاربری تهیه کنید. این کار بسیار مفید خواهد بود، مخصوصاً اگر محصولات و خدمات خود را در قالب فایل‌های بصری مانند تصویر ارائه دهید.
  • کم‌کم شروع به اشتراک‌گذاری کنید. می‌توانید راهنمایی‌های مفید، عکس‌ها و لینک‌های کاربردی ارائه دهید. سعی کنید روی مقالاتی که کاربران علاقه دارند مانور دهید. می‌توانید در هر پست یک عکس و لینک در وبسایت خود درج کنید.
  • آیکون شبکه‌های اجتماعی را در وبسایت خود درج کنید. آدرس پروفایل و حساب‌های کاربری خود را نیز در اختیار سایرین قرار دهید.
  • پشتیبانی بسیار مهم است. سعی کنید به کاربران و بازدید کنندگان وبسایت، به درستی پاسخ دهید. این کار باعث می‌شود که کاربران همیشه از شما راضی باشند. رضایت مشتریان موجب می‌شود که سایر افراد زودتر به شما اعتماد کنند و حتی افرادی که نظر مثبتی نسبت به شما ندارند، وبسایت را بازبینی کنند.

یاد بگیرید که چگونه از هشتک‌های توییتر استفاده کنید… همچنین سعی کنید از یک افزونه اشتراک‌گذاری مطالب کمک بگیرید، تا بتوانید سریع‌تر مقاله‌ها و محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی درج کنید.
می‌توانید از Buffer استفاده کنید. برنامه‌های زمان‌بندی به شما امکان می‌دهند تا پست‌ها و محتوای خود را آماده کرده، و سپس تاریخ و ساعت ارسال خودکار آن‌ها را در توییتر، فیس‌بوک و… زمان‌بندی کنید.

۴- درج تبلیغات روی وسایل

این ‌که کل یک وسیله نقلیه را با تبلیغات پوشش می‌دهید و یا یک روش تبلیغاتی کوچک مانند پخش تراکت را انتخاب کنید، به شرایط و نیاز شخصی شما بستگی دارد… در کل این نوع تبلیغات می‌توانند بسیار مؤثر باشند.
می‌توانید از تمام وسایل موجود، بهترین بهره را بگیرید. به ‌عنوان‌ مثال، اگر از کامیون برای کسب و کار استفاده می‌کنید، نام تجاری، لوگو، تلفن و آدرس وبسایت خود را روی آن درج کنید. این کار مانند یک بیلبورد سیار عمل خواهد کرد.

۵- خرید آنلاین تبلیغات

در کنار تبلیغات محلی، می‌توانید از روش‌های تبلیغاتی نوین مانند تبلیغات آنلاین نیز کمک بگیرید. نمایش تبلیغات به اشخاصی که به ‌طور فیزیکی به کسب و کار شما نزدیک هستند، یک روش بسیار عالی است.

می‌توانید تبلیغات محلی آنلاین را به مشتریان احتمالی نمایش دهید. یک طرح تبلیغی انتخاب کنید… یک بودجه برای تبلیغات آنلاین در نظر بگیرید. یک تصویر مناسب انتخاب کنید و یک پیام جذاب برای افراد منطقه خود تهیه کنید. در آخر شما موفق به افزایش مشتریان محلی وبسایت خواهید شد.

جمع‌بندی نهایی

برخی از کسب و کارها در کنار جذب بازدید کننده و مشتری، باید به فکر افزایش مشتریان محلی وبسایت خود نیز باشند. به ‌عنوان‌ مثال کسب و کارهایی مانند آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها و… می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های خاص، مشتریان محلی را جذب کنند. چندین راه‌کار برای جذب و افزایش مشتریان محلی وبسایت وجود دارد… از جمله:

  1. درج آدرس وبسایت در فهرست آنلاین مشاغل
  2. بازبینی سایت
  3. کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی
  4. تبلیغات سنتی
  5. تبلیغات آنلاین

به ‌عنوان ‌مثال اگر یک رستوران دارید، درج آدرس سایت در فهرست مشاغل، نمایش خدمات در وبسایت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و معرفی منوها به کاربران و داشتن تبلیغات آنلاین در کنار تبلیغات محلی، می‌تواند مانند یک بمب در کسب و کار شما باشد! سعی کنید از تلفیق این روش‌ها برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید.
کلید موفقیت در کسب و کار این است که، بدانید مشتریان از چه طریقی به دنبال خدمات شما می‌گردند… در نهایت با مانور روی آن گزینه، موفق به افزایش مشتریان محلی وبسایت خواهید شد.

سرعت بارگذاری وبسایت

۵ فاکتور موثر بر سرعت بارگذاری وبسایت

همه ما وقتی وارد وبسایتی می‌شویم انتظار داریم در حداقل زمان ممکن بارگذاری شود و بتوانیم آن را مشاهده کنیم، مسلما همه حسی مشابه دارند و از انتظار کشیدن برای باز شدن یک وبسایت نه تنها خوشحال نمی‌شوند بلکه به هیچ وجه چنین سایتی را تحمل نمی‌کنند و قید آن را می‌زنند. پس باید چه کرد؟ آیا همیشه می‌توان مواظب پایین نیامدن سرعت وبسایت بود؟ آیا روشی برای از بین بردن کندی سرعت وجود دارد؟
اگر دوست داشته باشید در این مقاله فاکتورهای موثر بر سرعت را با هم بررسی می‌کنیم تا بتوانیم به وبسایتتان کمک کنیم.

فاکتورهای موثر بر سرعت

همان‌طور که گفتیم هیچ‌کس تحمل صبر کردن برای باز شدن کامل یک وبسایت را ندارد و ما به عنوان صاحب سایت موظف هستیم فکری برای حل این مشکل کنیم. بدین منظور تحقیقاتی را انجام داده‌ایم که نظر شما را به فاکتورهای موثر بر سرعت جلب می‌کنم.

۱- رعایت استانداردهای کدنویسی

 

توسعه‌دهندگان و برنامه نویس‌ها باید در استفاده از کدها دقت کنند. معمولا برای قسمت‌هایی از وبسایت و قالب وردپرسی نیازمند تغییراتی هستیم و این تغییرات را با استفاده از کدنویسی اعمال می‌کنیم. اما توجه کنید که به هر طریقی نمی‌توان چنین کاری انجام داد بلکه باید در این مسیر استانداردهای کدنویسی را رعایت کرد تا با مشکلاتی مانند کاهش سرعت سایت مواجه نشویم. البته به غیر از این فاکتور، مشکلات دیگری نیز ممکن است پیش آید.
از طرفی استفاده از جاوا اسکریپت خارج از استاندارد و به میزان زیاد می‌تواند به راحتی سرعت را کاهش داده و برای نمایش دچار مشکل کند. پس یکی از فاکتورهای موثر بر سرعت رعایت استانداردهای کدنویسی است که باید در نظر بگیرید.

۲- پرهیز از انتخاب هاست ضعیف

 

انتخاب هاست اولین گامی است که برای ساخت وبسایت خود برمی‌دارید. پس مسلما باید قدم محکمی باشد و با هر تکانی تعادلتان بهم نخورد. این را می‌دانم که برای خیلی‌ها هزینه کردن در ابتدا، کار دشواری است اما اگر به عواقب آن فکر کنید می‌توانید با خود کنار بیایید و این هزینه را متقبل شوید. هاست قوی تهیه کنید تا یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر سرعت را رعایت کرده باشید. هاست قدرتمند به میزان قابل توجهی سرعت بارگذاری را افزایش می‌دهد. در نتیجه به هیچ وجه از آن چشم پوشی نکنید!

۳- زیاده روی در استفاده از افزونه‌ها و ابزارک‌ها

 

زیاده روی در استفاده از افزونه‌ها

یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر سرعت، استفاده به جا از افزونه‌ها و ابزارک‌هاست. شاید استفاده از هر افزونه‌ای برای شما جذاب باشد اما قرار نیست همه آن‌ها را در هاست خود بارگذاری کنید. هر آنچه هدف اصلی وبسایتتان را حمایت می‌کند، گزینه خوبی است.
به کار بردن ابزارک‌ها و افزونه‌ها به منظور اینکه وبسایت خود را جذاب‌تر و پر از امکانات کنید، سرعت وبسایتتان را کاهش می‌دهد و مسلما آن جذابیت مدنظرتان با این کاهش سرعت کم می‌شود. در نتیجه یکی دیکر از فاکتورهای موثر بر سرعت، استفاده معقول و منطقی از افزونه‌ها و ابزارک‌هاست.

۴- سرقت پهنای باند وبسایت یا Hotlinking

شاید تا به حال با واژه hotlinking برخورد نکرده باشید و اصلا اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشید. hotlinking یا سرقت پهنای باند زمانی اتفاق می‌افتد که تصویری را که در هاست دیگری بارگذاری شده به صورت لینک در سایت شما قرار گیرد. این مشکل باعث محدودیت در پهنای باند شده و مسلما سرعت وبسایت را به طرز عجیبی کاهش می‌دهد. بسیاری از صاحبان وبسایت‌ها از فایل htaccess. برای جلوگیری از این اتفاق استفاده می‌کنند.

۵- استفاده از فایل‌های سنگین CSS و Java Script

 

استفاده از فایل‌های سنگین CSS

هر وبسایت وردپرسی از فایل‌های CSS و Javascript برای نمایش ظاهری استفاده می‌کند. این فایل‌ها شامل خط‌‌‌‌‌های طولانی کد هستند. زمانی که این فایل‌ها را چک می‌کنید در آن به خطوط شکسته شده، فاصله‌های اضافی و سایر فرمت‌های غیر ضروری برخورد خواهید کرد. شاید باور نکنید اما همین موارد به راحتی سرعت وبسایت را در بارگذاری کاهش می‌دهد. با اینکه حل این مشکل به صورت دستی قابل اجراست اما زمانبر است، به همین دلیل می‌توانید برای حل آن از افزونه WP Super Minify کمک بگیرید.

 

بازاریابی اینترنتی

با ۵ نکته کلیدی درباره بازاریابی اینترنتی ، وبسایت وردپرسی خود را ارتقا دهید

ممکن است وردپرس پیچیده به نظر برسد، اما واقعاً این‌گونه نیست. همیشه راهکارهایی برای ارتقا و پیشرفت وجود دارد که می‌توان به کمک آن به نتایج مطلوبی دست یافت. مثلا اگر می­‌خواهید ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی را امتحان کنید، نکاتی وجود دارد که با رعایت آن­ها به نتیجه مطلوب ­خواهید رسید.
ما در این مجموعه به بررسی ۵ نکته کلیدی در حوزه بازاریابی اینترنتی پرداختیم که به کمک آن می‌توان عملیات پیشرفت و ارتقای وبسایت را انجام داد.

ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی

 برای  ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود:

  1. ایجاد محتوای خوب برای بهبود SEO
  2. استفاده از بک‌­لینک­‌ها و ارجاعات
  3. اشتراک‌گذاری پست­ در دیگر سایت‌­ها و بروزرسانی منظم
  4. ایمیل مارکتینگ، بازاریابی توسط مقاله یا انتشار در مطبوعات
  5. بازاریابی با شبکه‏‌های اجتماعی
  6. نصب افزونه‌­ها، قالب‌ها و انتخاب پیوندهای یکتای مناسب

برای ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی، در مرحله اول بسیار مهم است که مخاطبان و مشتریان خود را بشناسید؛ بدانید مخاطبان شما چه گروه افرادی هستند و متناسب با نیاز آن­ها اهداف بازاریابی اینترنتی­ خود را پیاده کنید. همچنین باید تلاش کنید تا وبسایت دیده شود و در میان کاربران محبوب شوید و یا موتورها و کاربرانی که شما را اسپم می­‌کنند را جستجو کنید، چون ممکن است به برند شما در بلند مدت آسیب برسد.

در ادامه نکاتی درخصوص ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی بیان می­‌کنیم که مطمئنا شما به عنوان یک صاحب کسب و کار به آن نیاز دارید. در ابتدا باید بگوییم بازاریابی به دو دسته بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین تقسیم می‌شود.

نکات استراتژی‏‌های بازاریابی آنلاین

 

ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی هدف اصلی این مقاله است که به ۵ مورد کلیدی اشاره دارد.

۱- ایجاد محتوای خوب برای بهبود وضعیت SEO

محتواهای با کیفیت منتشر کنید تا رتبه شما در موتورهای جستجو افزایش یابد. زیرا محتوای خوب، یک فاکتور تاثیرگذار در شهرت و رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو است.

در کل، محتواهای بلند و جامع، رتبه سئو بهتری را کسب خواهند کرد. با رعایت نکات مربوط به بهبود SEO، روی محتواهایی که کیفیت سایت شما را بهبود دهد، تمرکز کنید. همچنین به کلمات کلیدی که دفعات زیادی توسط کاربران جستجو شده‌­اند، ولی رقیب‌­های کمتری دارند، توجه کنید. مطمئن شوید که در عنوان، سرفصل­‌ها و محتوای مقاله و همچنین در توضیحات متا، تگ تصاویر و تگ­‌های عنوان، کلمات کلیدی مناسب وجود دارد.

مانند همیشه استفاده از افزونه Yoast SEO در وردپرس را اکیدا پیشنهاد می‌کنیم و از طرفی ثبت سایت در google analytics و پیگیری منظم آن را فراموش نکنید.

۲- استفاده از بک‌­لینک‌­ها و ارجاعات

هرگاه یک وبسایت به وب­سایت شما لینک می‌­شود، به آن یک بک‌لینک ­می­‌گویند. بک‌­لینک‌­ها در تعیین رتبه سایت در موتورهای جستجو بسیار مهم و حیاتی هستند… زیرا موتورهای جستجو، لینک­‌ها را به عنوان یک فاکتور جستجوی مهم می‌­بینند. بنابراین با قرار دادن یک بک­‌لینک از یک وب­سایت مهم و رتبه بالا، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید. داشتن یک بک‏‌لینک از یک سایت معروف، بسیار با ارز‌ش‌‏تر از داشتن ده بک‌­لینک از سایت­های با کیفیت پایین است.

۳- اشتراک‌گذاری پست­ در دیگر سایت‌­ها و بروزرسانی منظم

یکی دیگر از نکات مهم در ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی، پست یا مقاله‌­ای است که در سایت­ افراد دیگر می‌نویسید و با این روش سایت خود را تبلیغ می‌کنید. این یک روش تبلیغی مهم ولی ریسک‌­پذیر است، تا کاربران جدیدی را جذب کنید. این کار به شما یک لینک خارجی از دیگر سایت‌­ها می­دهد و همین باعث بهبود رتبه سایت شما خواهد شد. همچنین مهم است تا سایت­ خود را به طور منظم بروزرسانی کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنم تغییرات وردپرس در نسخه‌های متعدد را حتما ببینید.

 ۴- ایمیل مارکتینگ، بازاریابی توسط مقاله یا انتشار مطبوعات

بعد از اینکه درباره بروزرسانی محتوا و کیفیت آن در جذب مخاطب صحبت کردیم، می‌­خواهیم به گامی بلندتر برای ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی اشاره کنیم. شما از طریق انتشار مطبوعات آنلاین، ارسال مقالات و ایمیل مارکتینگ، می‌­توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و همچنین برند خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید.
یکی از بهترین سرویس‌ها در این حوزه، میلرلایت است که با وردپرس نیز سازگار فوق‌العاده دارد.

 ۵- بازاریابی با شبکه‏‌های اجتماعی

پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، گوگل پلاس و لینکداین می‌­توانند در جذب ترافیک و مخاطب برای سایت شما بسیار مفید باشند. این پلتفر‌‌م­‌ها به شما اجازه می‌­دهند تا مخاطبان آنلاین و مشتاق را جذب کنید و فرصت خوبی برای رشد سایت شما فراهم می‏‌کند. پست­های خوب و منظم، مخاطبان و بازدیدکنندگان دائمی را جذب سایت خواهند کرد.

افزونه‌های زیادی برای ارتباط دادن به وبسایت وردپرسی با شبکه‌های اجتماعی وجود دارند مانند افزونه Super Socializer در وردپرس.

 ۶- نصب افزونه­‌ها، قالب‌ها و انتخاب پیوندهای یکتای مناسب

‏URL پست­‌های وبلاگ که شامل کلمات کلیدی است، به شما کمک می­‌کند تا به کلیک بیشتری در وبسایت­ خود برسید. همچنین مطمئن شوید که سایت، قالب جذاب و کاربرد پسند دارد که می‌تواند در ذهن بازدیدکنندگان تأثیر خوب بگذارد. وبسایت شما باید شامل محتواهای باکیفیت بالا و قابلیت به اشتراک­‌گذاری آسان پست­‌ها و همچنین دکمه‌­های call to action  مشخص باشد.

استراتژی بازاریابی آفلاین

 

بازاریابی آفلاین شامل موارد زیر است که در ارتقای وبسایت وردپرسی با بازاریابی اینترنتی بی‌تاثیر نیست:

  • تبلیغ کردن در مجلات
  • فرستادن کارت و خبرنامه­‌های فیزیکی
  • برند ثابت با لوگو سایت
  • برگزاری مسابقات و هدایای تبلیغاتی
  • تبلیغات محلی از طریق روزنامه و روش­‌های دیگر

به یاد داشته باشید که هاستینگ سایت شما در عملکرد و Seo آن بسیار تاثیرگذار است. محتواهای خوب و اینفوگرافیک­‌های مناسب به صورت خودکار، تعداد مخاطبان شما را افزایش خواهد داد.

آموزش‌­های لازم در زمینه Seo را فرا بگیرید… چون نه تنها به شما کمک می­‌کند که اصول سئو را بهتر بدانید، بلکه قادر خواهید شد، استراتژی­‌های بهبود سئو را در سایت خود پیاده‌­سازی کنید.
همچنین وبسایت خود را تبلیغ کنید، تا مخاطبان جدیدی را جذب کرده و ترافیک و رتبه شما در موتورهای جستجو بهبود یابد.

تیترها

چگونه از تیترها در نوشته وردپرس استفاده کنیم؟

متنی را تصور کنید که یک دست و بدون هیچ علائم و زیرعنوانی است. نظرتان در موردش چیست؟ آیا می‌توانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و آن را بخوانید؟ مطمئنا چنین موردی یک ریسک بزرگ برای محتوای وبسایت به حساب می‌آید و همین‌جاست که نرخ خروج از صفحات بالا می‌رود. پس باید چاره‌ای برای آن اندیشید. چاره کار شما استفاده از تیترها در نوشته وردپرس است. حال اینکه چگونه و با چه قانونی از این تیترها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید به شما خواهم گفت.

تیترها در نوشته وردپرس

عنوان‌ و زیرعنوان که به اختصار به آن تیترها در نوشته وردپرس می‌گوییم برای کاربران وبسایتتان بسیار مهم است و این را بدانید که آن‌ها تیترها را بسیار با دقت دنبال کرده و حتما می‌خوانند. اما چگونه از آن‌ها استفاده کنیم که هم جذاب باشند و هم درست به کار روند؟ با ما همراه باشید…

تیترها و ساختار متن

در واقع تیترها نوعی راهنما برای کاربران محسوب می‌شوند زیرا افراد آن‌ها را با دقت دنبال کرده و با کمک آن‌ها در مورد پاراگراف‌ها اطلاعاتی کسب می‌کنند و راغب به خواندن متن می‌شوند. حتی اگر فرض کنیم متن شما ضعیف باشد، همین تیترها باعث می‌شوند کاربر کمی درگیر مطلب شده و به آن توجه کند.

خواندن یک متن از صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایل کار سختی است و ممکن است کاربران را پریشان و کلافه کند اما اگر از تیترها در نوشته وردپرس کمک بگیریم مسلما وضع به مراتب بهتر خواهد بود.
برخی افراد دوست دارند مخاطب خود را به گونه‌ای جذب کنند و وعده مطالب آینده را بدهند، در حالی که این کار به راحتی باعث خطا در کار شما می‌شود! فعالیت درست در این حوزه این است که پس از به کار بردن تیترها در نوشته وردپرس باید مطلب مربوط به آن را به صورت کامل و با نگارشی روان و قابل فهم بیاورید تا کاربر توجیه شود. این گونه می‌توانید او را به کاربر همیشگی تبدیل کنید! (لطفا هرگز کاربران خود را گول نزنید!)

تیترها و سئو

افراد تصور می‌کنند اگر کلیدواژه کانونی مورد نظر را تنها در تیترها بیاورند کار تمام است و رتبه خوبی از سمت گوگل کسب می‌کنند. این کار خوب است اما بعید می‌دانم به تنهایی بتواند رتبه خوبی برایتان به ارمغان بیاورد! شما باید توانایی نوشتن متنی استاندارد در مورد کلیدواژه را داشته و توضیحات کافی و داستان‌وار خود را پیاده‌سازی کنید. اگر تمام متن شما غنی نباشد، محتوا فاقد امتیاز سئو در موتورهای جستجو است.

سرفصل‌ها تاثیر خوبی بر روی سئو دارند اما دلیل اصلی آن تاثیری است که بر روی مخاطب شما می‌گذارد. یادتان باشد اول کاربر بعد موتور جستجو. اگر کاربران احساس رضایت داشته باشند مطمئن باشید رتبه خوبی در گوگل نیز کسب می‌کنید. تیترها در نوشته وردپرس را تنها زمانی به کار ببرید که مطمئن هستید کاربرانتان را هدایت می‌کنید به اصل موضوع و آن‌ها را از سردرگمی نجات می‌دهید.

نحوه استفاده از تیترها

 

معمولا توسعه دهندگان، زیاد در مورد تیترها صحبت می‌کنند و برای هر کدام تعریف خاصی دارند. H1 معمولا برای عنوان نوشته سایت یا وبلاگ به کار می‌رود و حتما باید در هر مطلبی وجود داشته باشد. سایر تیترها در نوشته وردپرس، پس از آن به کار می‌روند و به صورت یک ترتیب مشخص یعنی H2 سپس H3 و سپس در صورت لزوم H4 استفاده می‌شود. نظر شما را به مثالی برای درک بهتر موضوع جلب می‌کنم:

  • H1: استفاده از کفش کوه در هنگام کوهنوردی
  • H2: چرا باید در هنگام کوهنوردی از کفش کوه استفاده کرد؟
  • H3: مقاومت کفش کوهنوردی
  • H3: محافظت از پا با کمک کفش کوهنوردی
  • H2: کفش کوهنوردی را باید از کجا تهیه کرد؟
  • H3: خرید کفش کوهنوردی از فروشگاه‌های معتبر
  • H3: خرید اینترنتی کفش کوهنوردی
  • H2: نتیجه گیری یا جمع بندی

در صورت لزوم و طولانی‌تر بودن محتوا می‌توانید از تیترهای دیگر h4 و h5 و h6 استفاده کنید.

تیترها و سطح دسترسی

 

تیترها در نوشته وردپرس برای دسترسی آسان به کار می‌روند مخصوصا برای افرادی که به راحتی نمی‌توانند متنی را از صفحه نمایشگر مطالعه کنند. در واقع همین تیترها هستند که باعث می‌شوند کاربر تصمیم بگیرد متن شما را بخواند یا نخواند. پس هم تیترها در نوشته وردپرس را باید جذاب و با کیفیت نوشت هم متن نوشته را.

تیترها در افزونه Yoast SEO

yoast seo به شما در انتخاب و جایگاه تیترها کمک می‌کند. چنانچه تیترها در نوشته وردپرس موجود نباشند به شما تذکر می‌دهد که باید از آن استفاده کنید و در صورت کم و زیاد بودن نیز شما را مطلع می‌سازد. پس در اینجا نیز می‌توانید با خیال راحت به این افزونه اعتماد کنید.

نتیجه

هرگز تیترها در نوشته وردپرس را فراموش نکنید! استفاده از تیترها برای کاربران شما مفید است، شانس مطالعه بیشتر و جذب کاربران به وبسایتتان را افزایش می‌دهد، سطح دسترسی را آسان می‌کند و در نتیجه موجب بهینه‌سازی وبسایت و محتوا می‌شود. پس لطفا این موضوع را کاملا جدی بگیرید.

جلوگیری از کلیک راست

جلوگیری از کلیک راست بر روی محتوا در وردپرس

قطعا یکی از اجزای مهم هر سایتی محتوا و مطالب درون آن وب سایت می باشد و امر کپی برداری مشکلی است که اکثر سایت ها با آن مواجه هستند. امری که نه تنها به ضرر کپی بردار در مبحث سئو می باشد، بلکه زحمات نویسنده وب سایت را نیز هدر می دهد و کاربران ایرانی بدون توجه به زحمت کشیده شده مطالب را به نام خود به ثبت می رسانند.
اما در این آموزش میخواهیم با افزونه ای آشنا شویم که امکان جلوگیری از کلیک راست در وردپرس را برای محتوا فراهم می کند و با این کار از کپی کردن مطالب تا حد زیادی جلوگیری می کند.

جلوگیری از کلیک راست در وردپرس با wp content copy protector

این افزونه امنیتی وردپرس در مخزن بزرگ وردپرس , در دسته بندی افزونه امنیتی به ثبت رسیده است و تا کنون بیش از ۵۰۰۰۰ دانلود و نصب و فعال سازی داشته است و امکان جلوگیری از کلیک راست در وردپرس را فراهم می کند.

توضیحات مختصر!!

این افزونه امنیتی وردپرس  توسط WP Buy طراحی و برنامه نویسی شده است . دقت لازم را داشته باشید که این افزونه امنیتی وردپرس دارای تنظیمات پیشرفته و پیچیده ای نمیباشد و شما با چند کلیک کوچک یک امر پیچیده را به ساده ترین روش ممکن برای سایت خود اعمال میکنید.

آموزش کار با افزونه 

ابتدا آخرین نسخه این افزونه را دانلود و نصب و فعال سازی کنید. (دقت لازم را داشته باشید که آخرین نسخه این افزونه امنیتی وردپرس را به صورت کاملا رایگان دانلود کنید.)
بعد از نصب و فعال سازی این افزونه از زبانه تنظیمات، گزینه ای تحت عنوان WP content Copy Protection اضافه می شود که با کلیک بر روی آن وارد بخش تنظیمات این افزونه امنیتی وردپرس خواهید شد.

Main Settings

این بخش در واقع، بخش تنظیمات اصلی این افزونه می باشد که در این بخش میتوانید به تنظیمات اولیه بپردازید.

Posts protection by JavaScript : حفاظت از نوشته ها با جاوا اسکریپت

Homepage protection by JavaScript : حفاظت صفحه اصلی با جاوا اسکریپت

Static page’s protection : با این گزینه، صفحات ایستای وبسایت نیز کپی میشوند. (صفحاتی که بروز نمیشوند)

Exclude Admin from protection : این گزینه در نسخه حرفه ای در دسترس است.

Selection disabled message : پیغامی که برای کاربران در هنگام کلیک راست نمایش داده میشود را در این قسمت بنویسید.

ذخیره تنظیمات

حال کافیست تنظیمات را ذخیره نمایید و وارد صفحه اصلی سایت شوید و یک متن را به دلخواه Select کنید و کلیک راست کنید که ببینید یک پیغام به ما نمایش میدهد که حاوی متنی است که ما در صورت اننتخاب نوشته بودیم.

 بدین صورت این افزونه می تواند امکان جلوگیری از کلیک راست در وردپرس را فراهم کند.

موفق باشید

خطای ۵۰۰

چگونه خطای ۵۰۰ در وردپرس را رفع کنیم؟

ممکن است در روز با خطاهای رایج در وردپرس مواجه شویم اما جای نگرانی نیست! زیرا هر کدام از این خطاها راه‌حلی دارند که به سادگی در دسترس است. یکی از این خطاهای رایج خطای ۵۰۰ در وردپرساست که با مشاهده آن ممکن است وحشت کنید و احساس کنید سایتتان به طور کامل از دست رفته. اما اینگونه نیست، نگران نباشید. امروز با این خطا و راه‌حل آن آشنا می‌شویم.

خطای ۵۰۰ در وردپرس

خطای ۵۰۰ در وردپرس چیست؟
خطای ۵۰۰ در وردپرس هنگامی رخ می‌دهد که پروتکل Http یافت نشود. به معنای دقیق‌تر سرور به درخواست Http پاسخ داده اما نمی‌تواند آن را بازیابی کند به همین دلیل ما را با خطای ۵۰۰ در وردپرس مواجه می‌کند. در واقع یعنی سرور با مشکل رو به روست.

 

خطای ۵۰۰ در وردپرس به چه علت رخ می‌دهد؟

خطای ۵۰۰ یک خطای سرور عمومی است. چندین گزینه است که می‌تواند به یک سرور با وضعیت مشخصی پاسخ دهد. برخلاف تصور عموم به وجود آمدن خطای ۵۰۰ در وردپرس یک اتفاق خوب است زیرا به شما نشان می‌دهد که سرور دچار محدودیت است. حال در این مقاله به شما می‌گوییم که این خطا از جانب کدام بخش‌ها است و چگونه حل می‌شود.

۱- وجود خطا در فایل htaccess.

اضافه شدن یک کارکتر اضافی به فایل htaccess. می‌تواند باعث بروز خطای ۵۰۰ در وردپرس شود. در این مواقع باید سعی کنید فایل htaccess. جدیدی را بسازید. برای ساخت آن کافیست فایل فعلی را حذف کرده، سپس به قسمت پیوندهای یکتا بروید و بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید تا مجدد ساخته شود.

۲- وجود خطا در فایل wp-config.php

زمانی که دستور یا کدی در این فایل ایجاد شود، ممکن است با خطای ۵۰۰ در وردپرس مواجه شوید. با مشاهده error logs می‌توانید خطای موجود در این فایل را یافته و به حال آن بپردازید. چنانچه از بخش error logs نمی‌توانید کاری کنید، به راحتی با مراجعه به فایل wp-config.php می‌توانید کدهای ناشناخته را حذف کنید. (البته اگر به این فایل و کدها مسلط هستید).

۳- مجوزهای ناقص پرونده

اگر یک اسکریپت php باید در یک فولدر قرار گیرد اما امکان اجرای php را ندارد، شما را با خطای ۵۰۰ در وردپرس رو به رو می‌کند. این مشکل به راحتی با تغییر سطح دسترسی و مجوز آن پوشه حل می‌شود. این مورد در هاست و با تغییر سطح دسترسی امکان‌پذیر است.

۴- وقفه در کار سرور یا اسکریپت

وقفه یا از کار افتادن سرور یا اسکریپتی در سایت مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن خطای ۵۰۰ در وردپرس است. معمولا این اتفاق وسط انجام یک فعالیت اتفاق می‌افتد. زمانی که با این مشکل مواجه می‌شوید پیشنهاد می‌شود که بصورت دستی حافظه php را افزایش دهید. این کار در
php.ini ، wp-config.php و htaccess. انجام می‌شود. چنانچه خودتان نتوانستید این کار را انجام دهید به پشتیبانی سرور اطلاع داده تا این مشکل را برایتان برطرف کند.

۵- خطای php

یک افزونه در سایت می‌تواند باعث به وجود آمدن خطای php شود. با غیرفعال کردن آن سعی در خطایابی داشته باشید یا بهترین راه این است که افزونه مشابهی را جیگزین کنید.

چگونه خطای ۵۰۰ در وردپرس را بصورت قطعی برطرف کنیم؟

روش‌هایی که در بالا گفتیم در مورد اتفاقاتی بود که ممکن است سایت وردپرسی با آن مواجه شود و خطای ۵۰۰ در وردپرس را ظاهر کند. حال باید به دنبال راه‌حل‌های قطعی باشیم. نظر شما را به این راه‌حل‌ها جلب می‌کنم.

۱- error logs را چک کنید

چنانچه error logs را در سرور خود فعال کرده باشید، می‌توانید تمامی موارد ایجاد شده در آن را مشاهده کنید. در این فایل تمامی خطاهای موجود را با آدرس و نشانی به شما نشان می‌دهد. فقط کافیست فایل آن را در یک ویرایشگر متنی باز کنید و به دنبال آدرس خطاها بروید. با کمی بررسی و جستجو می‌توانید مشکل اصلی را یافته و حل کنید.

 

۲- خطاهای اخیر در فایل error logs را بررسی کنید

حال که فایل error logs را پیدا کردید و آن را در ادیتور باز کردید، اسکرول کرده و به انتهای صفحه مراجعه کنید. در انتها خطاهای اخیر را مشاهده می‌کنید.

۳- ریشه‌یابی کنید

تا منبع و بخش اصلی که درگیر خطا شده را پیدا نکنیم، نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم. پس در درجه اول باید به بررسی منبع و بخش اصلی خطا باشیم. جایی که دچار این مشکل شده است را بیابید و به رفع مشکل آن بپردازید. شاید این مشکل با غیرفعال شدن یک افزونه به راحتی قابل حل باشد که معمولا اینگونه است.