بهینه‌ کردن تصاویر

بهینه‌ کردن تصاویر بدون افت کیفیت در وردپرس با Image Optimizer Wd

با اینکه تصاویر عنصر بسیار مهمی در محتوا و ظاهر سایت هستند اما می‌توانند سرعت بارگذاری سایت را پایین آورند. زمانی هم که سرعت بارگذاری وبسایت کم شود باید به شدت نگران خروج کاربران باشید. بارها گفتیم اگر وبسایتتان در همان ثانیه‌های اول باز نشد، مطمئن باشید کاربران ناراضی می‌شوند و وبسایتتان را ترک می‌کنند. پس تکلیف چیست؟
افزونه‌های خوبی برای بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس موجود است که به کمک آن می‌توانیم تا حدی مانع از کندی سرعت شویم. افزونه‌ای که امروز برایتان در نظر گرفتیم به مراتب تاثیرگذاری بیشتری دارد و می‌توان به آن اعتماد کرد.

بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس

آیا از تصاویر با رزولوشن بالا استفاده می‌کنید؟ پس باید انتظار کند شدن سرعت بارگذاری را داشته باشید! نه اشتباه برداشت نکنید; منظورم این نیست که کیفیت تصاویر خود را کاهش دهید، می‌خواهم بگویم لطفا به فکر بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس باشید. راه‌کار بهینه‌سازی تصاویر را نیز همین امروز به شما می‌گویم. افزونه Image Optimizer Wd افزونه‌ای حرفه‌ای برای این منظور است که قرار شده با کمک آن امروز تصاویر وبسایت شما را بهینه کنیم. موافقید؟ پس با من همراه شوید…

افزونه Image Optimizer Wd

 

برای بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس، به پیشخوان وردپرس رفته و این افزونه را نصب می‌کنیم. پس از فعال‌سازی گزینه‌ای با عنوان “Image optimizer” در پیشخوان ایجاد می‌شود که قرار است با کمک آن بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس را امکان‌پذیر سازیم.

Image Optimizer

 

با چنین صفحه‌ای مواجه می‌شویم. اجازه دسترسی به اطلاعات برای بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس را می‌خواهد. مسلما باید روی دکمه Allow& continue کلیک کنیم. پس از آن به صفحه تنظیمات افزونه منتقل می‌شویم.

Easy Mode

 

در این قسمت با فعال کردن دکمه Auto Optimize، افزونه به صورت خودکار عملیات بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس را انجام می‌دهد و گزارش را در باکس‌های مختلف نمایش می‌دهد. چنانچه تمایل دارید هر تصویر را جداگانه بهینه کنید به کتابخانه چندرسانه‌ای مراجعه کنید.

Advanced

در قسمت تنظیمات پیشرفته سه گزینه general، conversation و other وجود دارد. هر بخش را به طور مجزا بررسی می‌کنیم.

General

 

در این قسمت باید تنظیماتی را برای انجام مراحل فشرده‌سازی و در واقع بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس انجام دهید. تمامی گزینه‌ها به صورت پیش‌فرض مطلوبند اما می‌توانید نوع فشرده سازی را تغییر دهید.

 

آیا در مورد انواع فشرده‌سازی می‌دانید؟
lossy نوعی فشرده سازی است که در آن کمی از کیفیت تصویر کاهش می‌یابد اما به خوبی فشرده می‌شود در Lossless کیفیت بر قوت خود باقی است اما نوع فشرده‌سازی نسبت به مدل قبلی کمتر است.
حال با این تفاسیر گزینه مناسب را انتخاب کنید.

Conversation

 

در این بخش می‌توانید گزینه تبدیل را فعال کنید. یعنی تبدیل شدن یک تصویر با حجم بالا به یک تصویر با حجم بهینه شده.

Other

 

Exclude full-size images from optimization: تصاویر تمام صفحه را از جدول بهینه‌سازی حذف کنید.
Resize other directory images: تغییر اندازه در تمامی تصاویر دایرکتوری
Optimize these sizes: بهینه‌سازی به اندازه‌هایی که در اینجا گفته شده.
Don’t optimize images smaller than: تصاویر کوچکتر از اندازه مورد نظر را بهینه‌سازی نمی‌کند. این اندازه را شما باید تعیین کنید.
Don’t optimize images larger than: تصاویر بزرگ‌تر از اندازه مورد نظر را بهینه‌سازی نمی‌کند. این اندازه را شما باید تعیین کنید.
In other optimize once more, if optimization level has changed: در مرحله دیگر بهینه‌سازی، نوع و سطح آن تغییر می‌کند.

Report

 

در این منو نیز می‌توانید گزارشی از بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس دریافت کنید. با مشخص کردن زمان، نام و اندازه تصاویر می‌توان گزارش خوبی گرفت.

 

تفاوت تگ h1 و عنوان سئو

آیا تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس را می‌دانید؟

اولین گزینه‌ای که در تولید محتوا مهم است، نوشتن عنوان است. عنوان مطلب نه تنها برای کاربران بلکه برای موتورهای جستجو نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است. به همین دلیل بارها گفته‌ایم عنوان جذابی برای محتوای خود انتخاب کنید، زیرا عنوان اولین فرصت شما برای نگه داشتن کاربر است.
اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می‌کنید، حتما مشاهده کرده‌اید که یک عنوان مطلب را داریم و یک عنوان برای سئو که از ما می‌خواهد آن را با کمک کلمه کلیدی بهبود بخشیم. تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس چیست؟ چگونه باید این دو را بهبود بخشید؟ در این مقاله پاسخ این سوالات را می‌دهیم.

تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس

هر دو دارای فیلدهای مجزایی هستند که یکی در ابتدای مقاله شما قرار می‌گیرد و فوق‌العاده حائز اهمیت است و دیگری در فیلدی که در افزونه سئو موجود است. عنوانی که در ابتدا و به صورت عنوان مقاله شما قرار می‌گیرد باید به صورت تگ H1 باشد (بزرگ‌ترین تیتر یا Heading).

 

 

در یک وبسایت استاندارد این بخش به عنوان تگ H1 در نظر گرفته می‌شود. حال برای یافتن عنوان سئو اسکرول کنید و فیلد عنوان سئو یا Seo title را در افزونه بیابید.

 

عنوان سئو را باید به گونه‌ای بنویسید که کلمه کلیدی در ابتدا قرار گیرد و آن را تا جایی ادامه دهید که نوار پایین آن سبز شود. این عنوان در موتورهای جستجو نمایان می‌شود و به کاربر کمک می‌کند تا در هنگام جستجو گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کند. آیا تا اینجا تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس را متوجه شده‌اید؟

هدف عنوان مطلب و عنوان سئو

همان‌طور که گفتم قرار نیست عنوان مطلب با عنوان سئوی شما یکی باشد. عنوان محتوای شما برای افرادی است که وبسایتتان را می‌شناسند و هر روز به آن سر می‌زنند، اما عنوان سئو متعلق به افرادی است که در گوگل جستجو کرده و به محتوای شما می‌رسند! پس هیچ‌گونه شناختی از آن ندارند و وبسایتتان را هنوز ندیده‌اند. پس تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس در اینجا کاملا مشهود است و اگر بخواهیم برتری بر این دو بدهیم، به جرئت می‌توان گفت عنوان سئو بسیار مهم است زیرا قرار است کاربران زیادی را به سمت وبسایتتان جذب کند.

آیا لازم است عنوان سئو با عنوان مطلب متفاوت باشد؟

ضرورتی در این کار نیست! ما برای اینکه بتوانیم کلمه کلیدی خود را در ابتدا بیاوریم گفتیم که کمی باید عنوان سئو را جا به جا کرد. البته اگر کلمه کلیدی در ابتدا نباشد، افزونه خود به شما اعلام می‌کند که این کار را انجام دهید.

چگونه می‌توان عنوان سئو را ویرایش کرد؟

از دو روش قالب عنوان و به صورت جداگانه در هر پست.

برای اینکه بتوانید ظاهر عنوان سئو را تنظیم کنید می‌توانید به تنظیمات افزونه yoast seo رفته از بخش ظاهر جستجو>> انواع محتوا را انتخاب کنید.

 

به همین منوال برای برگه‌ها و محصولات خود نیز می‌توانید این قسمت را سفارشی‌سازی کنید. با کمک این بخش در پست‌های شما چنین حالتی نمایان می‌شود و شما می‌توانید با کلیک بر روی آن عنوان سئوی خود را وارد کنید. تا اینجا تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس را متوجه شده‌ایم و می‌دانیم برای چه باید از عنوان سئو کمک بگیریم.

نتیجه گیری

تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس در نوع موقعیت است و اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. هر چند می‌توان عنوان محتوا را به عنوان پایه‌ای برای عنوان سئو در نظر بگیرید و عنوان سئو را با توجه به آن تغییر دهید. برای این منظور به می‌توانید از افزونه Yoast SEOکمک بگیرید تا عنوان سئویی که ایجاد می‌کنید مورد قبول موتورهای جستجو و کاربران باشد.

استفاده از هشتگ در وردپرس با افزونه Hashtagger

هشتگ یا #… واژه‌ای که مدتی است در اینترنت زیاد استفاده می‌شود و قطعاً با آن آشنایی دارید. هشتگ‌ها در اپلیکیشن‌های اجتماعی باعث می‌شوند دیگر کاربران، مطالب مرتبط با موضوعی که ‌‌می‌خواهند را به راحتی پیدا کنند. در وردپرس چنین امکانی با کمک برچسب‌ها فراهم می‌شود. اما می‌توانیم هشتگ در وردپرس را نیز داشته باشیم و آن را فعال کنیم.
در وردپرس با نصب افزونه‏، تقریباً امکان استفاده از هشتگ‌‏ها فراهم می‌شود.

هشتگ در وردپرس

هشتگ در وردپرس معادلی به نام برچسب در وردپرس دارند. شما می‌توانید به وسیله افزونه Hashtagger در مطالب خود از هشتگ استفاده کنید. این افزونه در مخزن وردپرس با بیش از ۱,۰۰۰ نصب فعال، توانسته امتیاز ۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد؛ که کم نظیر است. شما می‌توانید این افزونه را به صورت رایگان از انتهای همین مقاله دریافت کنید. برای نصب و فعال سازی این افزونه، مطابق روند زیر عمل کنید:

افزونه‌ها > بارگذاری افزونه > انتخاب فایل افزونه > نصب و در آخر فعال سازی افزونه.

استفاده از هشتگ در وردپرس با افزونه  hashtagger

 

hashtagger

پس از انجام این مراحل، افزونه به راحتی فعال شده و از این پس می‌توانید در مطالب سایت خود از #هشتگ استفاده کنید. هنگامی که در نوشته از هشتگ استفاده می‌کنید، این افزونه به طور خودکار هشتگ‌ها را در قسمت برچسب‌های مطلب اضافه می‌کند. با این امکان وقتی کاربر روی هشتگ در وردپرس در مطلبی کلیک کند، کلیه مطالبی که در آن‌ها از این هشتگ استفاده شده برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شود.

اضافه کردن هشتگ در وردپرس و سازماندهی آن‌ها، تنها کار این افزونه نیست. این افزونه همچنین می‌تواند با دستور username@ کاربر مورد نظر را در متن مورد توجه قرار داده و با کلیک روی آن، به صفحه شخصی کاربر هدایت شود. چنانچه قسمت username@ برای شما کار نکرد، از پیشخوان وردپرس و قسمت تنظیمات، روی لینک hashtag  کلیک کرده، وارد تب usernames شده و در قسمت Handeling of @username نحوه پاسخ آن را مانند تصویر زیر تعیین کنید.

 

hashtag

در این مقاله به معرفی هشتگ در وردپرس و کاربرد آن پرداختیم… سپس افزونه hashtagger را به شما معرفی کردیم و کار با آن را به شما آموزش دادیم. اکنون با این امکان، تجربه نوع جدید و سریع‌تری از جست‌ و جو را به کاربران خود عرضه ‌‌می‌کنید. در واقع هشتگ در وردپرس، ترکیبی از دسته بندی با برچسب است. همچنین دیگر قابلیت افزونه، یعنی منشن کردن کاربر دلخواه را نیز به شما آموزش دادیم.

منبع: hamyarwp.com

فروشگاه های تم وردپرس

۵تا از بهترین فروشگاه های تم وردپرس تجاری

 خرید یک تم از یک شرکت معتبر تجاری تم وردپرس به شما آرامش خاطر در مورد کیفیت و پشتیبانی می دهد. در این مقاله، ما بهترین فروشگاه های تم وردپرس تجاری را ارائه می دهیم که تم های عالی را با پشتیبانی عالی و به روز رسانی عالی ارائه می دهند.
بهترین تم ها
صدها تم رایگان وردپرس موجود در دایرکتوری تم وردپرس وجود دارد. در حالی که این تم های رایگان عالی هستند اما آنها ویژگی های کمتر و پشتیبانی محدودی را ارائه می دهند. اینجاست که فروشگاه های تم وردپرس تجاری وارد می شوند. این شرکت های تم وردپرس تم های WordPress را با امکانات بسیار بیشتری ارائه می دهند. آنها همچنین پشتیبانی و به روز رسانی تم به طور منظم ارائه می کنند. در زیر بهترین فروشگاه های تم وردپرس تجاری در بازار هستند.

۱٫ Themify

themify
Themify در حال حاضر  در اطراف است و خود را یک نقطه بالا در میان شرکت های تم وردپرس تاسیس شده می داند. آنها تم های وردپرس مدرن و زیبا طراحی شده برای انواع وب سایت ها را ارائه می دهند.
همچنین Themify Builder، یک سازنده صفحه کشیدن و رها کردن WordPress را ارائه می دهند. این در بسیاری از تم های خود یکپارچه شده است.
قیمت گذاری: شما می توانید یک تم (به علاوه یک تم رایگان) را برای ۴۹ دلار یا ۷۹ دلار برای همه تم ها و ۱۲ پلاگین با یک سال پشتیبانی و به روز رسانی خریداری کنید. برای ۲۴۹ دلار می توانید به تمام تم های خود دسترسی پیدا کنید.

۲٫ Elegant Themes

elegantthemes

تم های زیبا یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین فروشگاه تم وردپرس است.

آنها یک مجموعه بزرگ از تم های وردپرس زیبا طراحی شده برای انواع وب سایت ها دارند. همچنین به Divi Builder خود دسترسی پیدا می کند که یکی از افزونه های کشیدن و رها کردن صفحات وردپرس در بازار است.
قیمت گذاری: بهترین بخش در مورد Elegant Themes قیمت آنهاست. برای ۸۹ دلار شما تمام تم ها و پلاگین های خود را با ۱ سال پشتیبانی و به روز رسانی دریافت می کنید. برای ۲۴۹ دلار شما به تمام تم ها و پلاگین های خود دسترسی دارید.

۳٫ CSSIgniter

cssigniter

CSSIgniter یک فروشگاه تم وردپرس محبوب است. آنها یک مجموعه بزرگ از تم های وردپرس زیبا طراحی شده برای کسب و کار، مجلات، وبلاگ نویسی، هتل ها، و وب سایت های خبری ارائه می دهند.

همه تم ها به راحتی راه اندازی، ترجمه آماده، و به سرعت برای سرعت و عملکرد بهینه سازی شده است.
قیمت گذاری: شما می توانید یک تم را برای ۴۹ دلار خرید یا باشگاه تم خود را برای ۶۹ دلار خریداری کنید. این به شما یک سال به روز رسانی و پشتیبانی را می دهد. آنها همچنین یک برنامه عضویت در زندگی را با تمام منابع خود شامل تم ها و پلاگین ها برای ۲۴۹ دلار ارائه می دهند.

۴٫ StudioPress

studipress
StudioPress یکی از معروف ترین فروشگاه های تم وردپرس تجاری است. تمام موضوعات آنها بر اساس چارچوب موضوعی پیدایش خود ساخته شده است، که توسط بسیاری از توسعه دهندگان وردپرس برای کد کیفیت و عملکرد جامد سنگ مورد اعتماد است.
فروشگاه تم آن نیز شامل تم های کودک پیدایش است که توسط توسعه دهندگان شخص ثالث ایجاد شده است. این تم ها توسط تیم StudioPress بررسی شده اند تا اطمینان حاصل شود استانداردهای کیفیت و برتری خود را دنبال می کنند.
قیمت گذاری: از ۱۲۹ دلار برای موضوع + چارچوب پیدایش. این به آموزش مفصل و به روز رسانی نامحدود اجازه می دهد. شما همچنین می توانید عضویت خود را در Pro Plus با قیمت تخفیف ۴۹۹٫۹۵ دلار خریداری کرده و دسترسی به تمامی تم ها خود داشته باشید.

۵٫ ArrayThemes

arraythemes
ArrayThemes مجموعه ای زیبا از تم های وردپرس را ارائه می دهد. ویژگی قابل توجهی از تمام تم های وردپرس خود را تایپوگرافی زیبا است که به نظر می رسد به همان اندازه  در تمام دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش بزرگ است.
تم های عکاسی وردپرس خود را از گالری های زیبایی ساخته شده تهیه می کنند که عکس های شما را می سازد. طرح های نمونه کارها آنها قالب های نمونه کارها دقیق است، و برای WooCommerce شما دوست خواهید داشت که چگونه تم های خود را با صفحات محصول روبرو می شوند.
قیمت گذاری: شما می توانید یک تم را برای ۴۹ دلار خرید یا به باشگاه تم خود را برای ۸۹ دلار با ۱ سال پشتیبانی و به روز رسانی. شما همچنین می توانید تمام تم های خود را برای ۲۴۹ دلار دریافت کنید.
امیدواریم که این مقاله به شما در پیدا کردن بهترین فروشگاه های تم وردپرس تجاری کمک کند.
بارگذاری تصاویر

ویژگی‌های موجود برای ساخت و بارگذاری تصاویر در وردپرس

وردپرس دارای ابزارها و امکانات دقیقی برای ویرایش تصویر است اما متاسفانه گاهی افراد مبتدی از این ویژگی‌ها با خبر نیستند به همین دلیل ممکن است با مشکل بر ای ساخت و بارگذاری تصاویر در وردپرس برخورد کنند. به این منظور در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم تا تمامی ویژگی‌های بخش رسانه‌ها را آشکار سازیم.

ساخت و بارگذاری تصاویر در وردپرس

در این مقاله به موارد زیر به عنوان روش‌های مختلف در ساخت و بارگذاری تصاویر در وردپرس پرداخته می‌شود:

  1. چگونه تصاویر را در وردپرس بارگذاری کنیم؟
  2. چگونه تصاویر را به سمت راست یا چپ هدایت کنیم؟
  3. چگونه بالای تصاویر، توضیحات قرار دهیم؟
  4. چگونه تصاویر را در ردیف یا ستون قرار دهیم؟
  5. چگونه یک گالری تصاویر در وردپرس بسازیم؟
  6. چگونه مشکل نمایش تصاویربه صورت دوتایی را رفع کنیم؟
  7. چگونه تصویری برای سربرگ در وردپرس در نظر بگیریم؟
  8. چگونه به بک گراند سایت، تصویر اضافه کنیم؟
  9. چگونه می‌توان تصاویر را در وردپرس تگ کرد؟
  10. چگونه می‌توان تصاویر را در وردپرس درون‌ریزی کرد؟

حال به بررسی هر کدام از موارد بالا جهت بررسی ساخت و بارگذاری تصاویر در وردپرس در حالت‌های مختلف می‌پردازیم.

۱- چگونه تصاویر را در وردپرس بارگذاری کنیم؟

این عملیات در وردپرس به سادگی انجام می‌شود. در ویرایشگر وردپرس می‌توانید دکمه‌ای با عنوان” افزودن پرونده چندرسانه‌ای” مشاهده کنید. با کلیک بر روی آن به سادگی می‌توان تصاویر را آپلود کرد.

 

۲- چگونه تصاویر را به سمت راست یا چپ هدایت کنیم؟

در وردپرس این قابلیت وجود دارد که تصاویر را جهت‌دهی کنید. مثلا به سمت چپ یا راست یا وسط هدایت کنید. به این منظور در قسمت تنظیمات نمایش پیوست می‌توانید جهت را مشخص کنید. مانند تصویر زیر:

۳- چگونه بالای تصاویر، توضیحات قرار دهیم؟

در وردپرس امکان قرار دادن توضیحات یا همان کپشن وجود دارد. برای این منظور در همان قسمت تنظیمات نمایش پیوست می‌توان در قسمت توضیح، کپشن مورد نظر را وارد کرد.

۴- چگونه تصاویر را در ردیف یا ستون قرار دهیم؟

یکی دیگر از ویژگی‌های ساخت و بارگذاری تصاویر در وردپرس این است که بسیاری از کاربران تمایل دارند تصاویر خود را در کنار هم در یک ردیف یا یک ستون قرار دهند. مثلا تصاویری را که به هم مرتبط هستند یا مربوط به یک مناسب است باید کنار هم قرار داد. به این منظور در بخش بارگذاری تصاویر، گزینه “ساخت گالری” را انتخاب کنید. تصاویر مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه ” گالری تازه بسازید” کلیک کنید. حال با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

در اینجا می‌توانید تعداد ستون مورد نظر را برای نمایش تصاویر در نظر بگیرید.

۵- چگونه یک گالری تصاویر در وردپرس بسازیم؟

یکی دیگر از ویژگی‌های موجود برای ساخت و بارگذاری تصاویر در وردپرس، ایجاد گالری تصاویر است. در گزینه ۴ توضیح دادیم که چگونه می‌توان به کمک وردپرس گالری ساخت اما اگر بخواهید حرفه‌ای‌تر این کار را انجام دهید می‌توانید از افزونه‌های وردپرسی برای ساخت گالری تصاویر در وردپرس کمک بگیرید.

۶- تصاویر بیش از اندازه بزرگ هستند؟ چگونه آن‌ها را تنظیم کنیم؟

معمولا برخی از تصاویر بیش از اندازه بزرگ هستند. مثلا تصاویری که با گوشی تلفن همراه یا دوربین می‌اندازید این خاصیت را دارند. وردپرس به صورت خودکار از سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ پشتیبانی می‌کند. اما علی‌رقم این ویژگی گاهی نیاز به بریدن یا به اصطلاح Crop کردن تصویر دارید.
وردپرس امکان فتوشاپ را ندارد اما به صورت معمول چنین ویژگی را دارد که تصاویر را برش دهد.

برای این منظور به پرونده چند رسانه‌ای مراجعه کنید. پس از بارگذاری تصویر گزینه “ویرایش” را مشاهده می‌کنید:

روی آن کلیک کنید تا ویرایشگر تصویر باز شود:

این مورد نیز یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی برای ساخت و بارگذاری تصاویر در وردپرس است.

۷- چگونه تصویری برای سربرگ در وردپرس در نظر بگیریم؟

انتخاب تصویر برای سربرگ یا همان Header در وردپرس یکی از ویژگی‌های قالب است. بسیاری از قالب‌های رایگان و پرمیوم از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید برای بارگذاری تصویر در سربرگ به قسمت نمایش و سپس بخش سفارشی‌سازس مراجعه کنید.

 

۸- چگونه به بک گراند سایت، تصویر اضافه کنیم؟

بعضی دیگر از قالب‌های وردپرسی دارای ویژگی تصویر پس زمینه نیز هستند. برای این منظور نیز باید به بخش سفارشی‌سازی مراجعه کرده و تصویر مورد نظر را اضافه کنید:

۹- چگونه می‌توان تصاویر را در وردپرس تگ کرد؟

در وردپرس برای سایت‌هایی که بر پایه تصویر فعالیت می‌کنند، هیچ گونه طبقه‌بندی در نظر گرفته نشده است. اما اگر بتوان تصاویر را طبقه‌بندی یا تگ کرد، مسلما کاربران به راحتی می‌توانند آن‌ها را بیابند. برای این منظور افزونه‌های زیادی در وردپرس مانند WP media Tagger موجود است که این عملیات را امکان‌پذیر می‌کند.

۱۰- چگونه می‌توان تصاویر را در وردپرس درون‌ریزی کرد؟

برخی از صاحبان وبسایت‌ها تصمیم می‌گیرند از سیستم دیگری به وردپرس مهاجرت کنند. بدین منظور باید اطلاعات خود را به گونه‌ای منتقل نمایند. برای انتقال تصاویر می‌توان از افزونه Import external plugin کمک گرفت.

پایگاه داده‌ای سریع

۷+۱ نکته طلایی برای داشتن پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس

پس از گذشت این همه سال دیگر نیازی به تعریف از وردپرس و امکانات و محبوبیت آن نیست. همه می‌دانیم که این سیستم مدیریت محتوا امروزه جزء بهترین‌هاست و این نمونه شدن را مدیون امکانات متعددی است. آیا این صحبت‌ها به معنی این است که وردپرس هیچ گونه اشکال و خطایی ندارد؟
مسلما خیر! وردپرس نیز مانند تمام سیستم‌های دیگر دارای مشکلاتی است اما خوبی آن در این است که برای هر مشکلی راه‌حلی ارائه می‌شود. مثلا یکی از ویژگی‌های بسیار مهم، وجود پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس است. اما به مرور زمان از سرعت آن کاسته می‌شود و دچار مشکل خواهد شد. باید چه کرد؟

پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس

پس از گذر زمان کاربران از کاهش سرعت وبسایت شکایت می‌کنند و دلیل آن کاملا مشخص است! وقتی از عمر وبسایت شما می‌گذرد عواملی از جمله تجمع کامنت‌ها، ایجاد شدن جداول پایگاه داده بر اثر نصب افزونه، عضویت کاربران در سایت و موارد بسیاری باعث پر شدن حجم پایگاه داده شده و طبیعی است که با کاهش سرعت وبسایت مواجه شوید. حال سوال اینجاست چگونه می‌توانیم پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس داشته باشیم؟

پاک‌سازی سریع پایگاه داده

قبل از اینکه بخواهیم به نکات طلایی برای ایجاد پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس بپردازیم بهتر است اولین گام را با پاکسازی و حذف موارد بی مورد و اضافی شروع کنیم. شاید الان با خود می‌گویید باز قرار است یک سری کدهای وردپرسی را به ما بدهند تا به سایت تزریق کنیم! اصلا نگران نباشید، قصد چنین کاری نداریم. اتفاقا می‌خواهیم یک افزونه سبک و کاربردی را برای این منظور معرفی کنیم تا دیگر به دنبال جای مناسب برای جایگذاری کدها نگردید.

با کمک افزونه wp Sweep می‌توانیم به راحتی و با تنظیماتی که دارد پایگاه داده را تمیز کنیم.

حال سراغ نکات کلیدی جهت داشتن پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس می‌رویم و به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این نکات را در نظر گرفته و اجرا کنید. تقریبا می‌توان گفت این نکات همانند قوانینی استاندارد و تست شده است.

۱- بک‌آپ

 

کار کردن با پایگاه داده یک اتفاق خطرناک است و ممکن است از بدشانسی دچار مشکلاتی اشتباه شوید و سایتتان از بین برود. پس از شما خواهش می‌کنیم قبل از هر کاری از پایگاه داده نسخه پشتیبان تهیه کنید.

۲- خاموش کردن پایگاه داده به طور منظم

کاربران معمولا قالب و افزونه‌ای را نصب می‌کنند و بعد از مدتی فراموش می‌کنند آن را در وبسایت خود دارند. اما همه این موارد به صورت ناخواسته در پایگاه داده تجمع می‌کنند. این افزونه‌ها و قالب‌ها مراجع اضافی را به فایل‌های پایگاه داده اضافه می‌کنند و همین امر جلوی داشتن پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس را از شما می‌گیرد. در این زمان بهترین راه، پاک کردن سریع پایگاه داده پس از عملیات نصب است.

۳- استفاده از SQL

استفاده از SQL

استفاده از SQL بهترین روش برای حفظ سلامت پایگاه داده است. زیرا از phpmyadmin استفاده می‌کند و با انتخاب پایگاه داده مشخصی فعالیت خود را انجام می‌دهد. phpmyadmin ابزار قدرتمندی برای مدیریت کردن پایگاه داده است پس مسلما می‌تواند مفید واقع شود.

۴- حذف کردن جداول مخرب

افزونه‌ها و قالب‌ها جداولی را برای مدیریت اطلاعات و کارایی خود اضافه می‌کنند و می‌سازند. این موضوع زمانی که کاربران تعداد زیادی افزونه و قالب روی سایت نصب می‌کنند، شدت می‌گیرد و مسلما جداول بی‌شماری در پایگاه داده ایجاد می‌شود.
در اینجا پس از حذف افزونه‌ها باید اطمینان حاصل کنید که جداول نیز به طور کامل حذف شده‌اند. برای اینکه مطمئن شوید پیشنهاد اکید دارم مطلب “چگونه افزونه‌ها را به طور کامل از وردپرس پاک کنیم” را بخوانید.

۵- دفن اسپم‌ها

در وردپرس اسپم‌ها در انواع مختلف دیدگاه، نوشته‌ها و سایر بخش‌های محتوایی وجود دارند. این اسپم‌ها در پایگاه داده ایجاد شده و باقی می‌مانند. با کوئری SQL زیر می‌توانید تمامی آن‌ها را حذف کنید:

۱
DELETE FROM wp_comments WHERE comment_approved = ‘spam’;

همچنین می‌توانید به صورت دستی جداول آن‌ها را پیدا کرده و حذف کنید تا پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس ایجاد کنید.

۶- استفاده استاندارد از تگ‌ها

معمولا برای نوشته‌ها از چندین تگ یا برجسب استفاده می‌کنید اما در انتخاب و استفاده آن‌ها باید دقت کنید. زمانی که از برچسب‌های بی فایده به تعداد زیاد استفاده می‌شود، فضایی در پایگاه داده اشغال خواهد شد. کوئری زیر در این مشکل به شما کمک می‌کند:

۱
DELETE FROM wp_terms wt INNER JOIN wp_term_taxonomy wtt ON wt.term_id = wtt.term_id WHERE wtt.taxonomy = ‘post_tag’ AND wtt.count = 0;

۷- بررسی Pingbackها

پینگ‌بک‌ها برای وبسایت‌های وردپرسی مفید هستند اما گاهی به صورت یک لینک شکسته درمی‌آیند که باید هر چه زودتر حذف شوند تا مشکلی در پایگاه داده ایجاد نکنند. برای حذف آن‌ها و داشتن پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس می‌توانید کوئری زیر را در نظر بگیرید:

۱
DELETE FROM wp_comments WHERE comment_type = ‘pingback’;

۸- بازبینی‌ها

وبسایت‌های تجاری با مسائل کاملا جدی مواجه هستند. شما برای ایجاد نوشته‌ها گاهی آن‌ها را برای زمان خاصی، زمانبندی می‌کنید یا برای بازبینی قرار می‌دهید. همین امر خود باعث اشغال کردن حجم پایگاه داده خواهد شد. بهترین روش برای حل این مشکل، حذف تمامی آن‌هاست. زمانی که پستی قرار است منتشر شود پس آن را سریع‌تر منتشر کنید و در غیر اینصورت حذف نمایید.

جمع‌بندی

با نکاتی که در بالا گفته شد به راحتی می‌توانید پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس ایجاد کنید و دیگر نگران کندی سرعت وبسایت خود نباشید.

منبع: hamyarwp.com
بهینه سازی تصاویر

افزونه بهینه سازی تصاویر Image Optimizer

با اینکه تصاویر، عنصر بسیار مهمی در محتوا و صفحات وب سایت هستند و همه برای افزایش بازدیدکنندگان و جذاب تر شدن شدن ظاهر سایت های خود از تصاویر خاص و با کیفیت استفاده میکنند اما این تصاویر در سرعت بارگذاری سایت شما تاثیر می گذارد. زمانی هم که سرعت بارگذاری وبسایت کم شود باید به شدت نگران خروج کاربران باشید. زیرا تصاویر بخش مهمی را از نظر سئو و  سرعت بارگذاری سایت، تشکیل می دهند.
افزونه Image Optimizer Wd افزونه‌ای حرفه‌ای جهت بهینه کردن تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت می باشد.

آموزش نصب افزونه

برای نصب افزونه Image Optimizer جهت بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس، باید از سمت راست پنل مدیریتی خود به آدرس افزونه ها> افزودن رفته و افزونه Image Optimizer را در قسمت سرچ وارد کنید بعد از نمایش نتایج جستجو روی دکمه هم اکنون نصب کن کلیک کنید تا افزونه نصب شود. پس از فعال‌سازی گزینه‌ای با عنوان “Image optimizer” در پیشخوان ایجاد می‌شود که قرار است با کمک آن بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس را امکان‌پذیر سازیم.

با چنین صفحه‌ای مواجه می‌شویم. که اجازه دسترسی به اطلاعات را برای بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس را می‌خواهد. مسلما باید روی دکمه Allow& continue کلیک کنیم. پس از آن به صفحه تنظیمات افزونه منتقل می‌شویم.

 


 

بعد ازباز شدن صفحه مربوطه به Image Optimizer دو تب با عنوان های Eesy Maode  و Advanced  روخواهید دید که در تب اول (Easy Mode) با فعال کردن دکمه Auto Optimize، افزونه به صورت خودکار عملیات بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس را انجام می‌دهد.

با رفتن به تب Advanced، سه گزینه General، Conversation و Other وجود دارد. هر بخش را به طور مجزا بررسی می‌کنیم.
در این بخش باید تنظیماتی را برای انجام مراحل فشرده‌سازی و در واقع بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس انجام دهید. تمامی گزینه‌ها به صورت پیش‌فرض مطلوبند اما می‌توانید نوع فشرده سازی را تغییر دهید.

lossy: نوعی فشرده سازی است که در آن کمی از کیفیت تصویر کاهش می‌یابد اما به خوبی فشرده می‌شود.

Lossless: کیفیت بر قوت خود باقی است اما نوع فشرده‌سازی نسبت به مدل قبلی کمتر است.

 

بهینه سازی تصاویر
Conversation
در این بخش می‌توانید گزینه تبدیل را فعال کنید. یعنی تبدیل شدن یک تصویر با حجم بالا به یک تصویر با حجم بهینه شده.

 

conversation
بهینه سازی تصاویر
Other
Exclude full-size images from optimization: تصاویر تمام صفحه را از جدول بهینه‌سازی حذف کنید.
Resize other directory images: تغییر اندازه در تمامی تصاویر دایرکتوری
Optimize these sizes: سایزهایی که در این بخش تیک خورده باشد بهینه سازی می شود.
Don’t optimize images smaller than: تصاویر کوچکتر از اندازه مورد نظر را بهینه‌سازی نمی‌کند. این اندازه را شما باید تعیین کنید.
Don’t optimize images larger than: تصاویر بزرگ‌تر از اندازه مورد نظر را بهینه‌سازی نمی‌کند. این اندازه را شما باید تعیین کنید.
In other optimize once more, if optimization level has changed: در مرحله دیگر بهینه‌سازی، نوع و سطح آن تغییر می‌کند.

Report

در این منو نیز می‌توانید گزارشی از بهینه‌ کردن تصاویر در وردپرس دریافت کنید. با مشخص کردن زمان، نام و اندازه تصاویر می‌توان گزارش خوبی گرفت.
کاتالوگ آنلاین

ساخت کاتالوگ آنلاین از محصولات در ووکامرس با YITH WooCommerce Catalog Mode

محصولات یک فروشگاه اینترنتی، اصلی‌ترین بخش هر فروشگاهی را تشکیل می‌دهند و درآمد فروشگاه‌های اینترنتی عمدتاً از فروش محصولات موجود در آن حاصل می‌شوند. معرفی محصولات در فروشگاه، یکی از اساسی‌ترین مواردی است که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند ویژگی‌ها و کاربردهای محصولات فروشگاه را شناسایی کنند و در صورت نیاز، آن را از فروشگاه شما تهیه کنند.
گاهی اوقات در فروشگاه‌‏های اینترنتی دیده می‌شود که محصولات برای نمایش موجود هستند، اما بخشی برای خرید وجود ندارد و تصاویر محصول به همراه جزئیات آن به نمایش گذاشته می‌‏شود و به نوعی می‌توان گفت کاتالوگ آنلاین از محصولات درووکامرس را می‌توان به نمایش گذاشت. این امر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از مهم‌ترین آنها می‌توان به عدم موجودی فروشگاه اشاره کرد، که در این صورت فقط کاتالوگ معرفی محصول در صفحه هر محصول مشاهده می‌شود.

کاتالوگ آنلاین از محصولات در ووکامرس

مدیران فروشگاه‌های اینترنتی گاهی به دنبال عرضه محصولاتی با هزینه سنگین و مخاطبان کم هستند، که پیش از موجود کردن آن محصول با استفاده از کاتالوگ آنلاین از محصولات در ووکامرس به دنبال بررسی میزان محبوبیت آن محصول در میان کاربران خود هستند، تا اگر بازار عرضه آن کاملاً فراهم بود، آن محصول را برای کاربران و مشتریان خود فراهم کنند. در این مقاله قصد معرفی یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای فروشگاه‌های ووکامرسی را داریم که با استفاده از آن قادر به ایجاد کاتالوگ آنلاین از محصولات در ووکامرس خواهید بود. آیا شما هم تمایل دارید چنین امکانی را برای فروشگاه خود پیاده‌سازی کنید؟ به نظرم همه ما در زمان‌هایی به این امکان نیازمندیم.

انتظارات شما در انتهای این آموزش

انتظار می‌رود افزونه مورد نظر را به خوبی نصب کرده و تمامی تنظیمات آن را برای نمایش کاتالوگ آنلاین از محصولات در ووکامرس انجام دهید.

افزونه YITH WooCommerce Catalog Mode

 

yith woocommerce catalog mode agret

افزونه YITH WooCommerce Catalog Mode یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای ووکامرس است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای محصولات کاتالوگ آنلاین  فروشگاه اینترنتی خود کاتالوگ آنلاین ایجاد کنید. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و توانسته از میان +۳۰,۰۰۰ نصب فعال، امتیاز ۹/۳ از ۵ را به خود اختصاص دهد. از اینجا می‌توان نتیجه گرفت، افزونه محبوبی است و می‌توان روی آن حساب کرد. 

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای استفاده از این افزونه ابتدا از پایان همین مقاله اقدام به دانلود و نصب افزونه در سایت وردپرسی خود کنید. (راهنمای نصب افزونه)
پس از نصب، بخشی به نام Catalog Mode در پیشخوان وردپرس نمایان می‌شود که از طریق منوی YITH Plugins در دسترس است. با ورود به این بخش، تنظیمات کلی و اساسی این افزونه مشاهده می‌شود که برای استفاده از قابلیت‌های افزونه باید این بخش را متناسب با نیاز خود تکمیل کنید.

General Settings

general setting

 

در این بخش، تنظیمات اصلی و اساسی افزونه در دسترس است، که باید آنها را شخصی‌سازی کنید.

Enable YITH WooCommerce Catalog Mode: با استفاده از این گزینه می‌توانید قابلیت کاتالوگ آنلاین از محصولات در ووکامرس را فعال کنید.

Catalog Mode Settings

در این بخش، تنظیمات نمایشی کاتالوگ در دسترس است که می‌توانید موارد مورد نیاز خود را در آن فعال کنید.

“Add to cart” button: این بخش مربوط به تنظیمات گزینه افزودن به سبد خرید است.
Hide in product detail page: با فعال‌سازی این گزینه، دکمه افزودن به سبد خرید در همان صفحه محصول فروشگاه، غیر فعال می‌شود.
Hide in other shop pages: با فعال‌سازی این گزینه، دکمه افزودن به سبد خرید در تمامی صفحات فروشگاه غیر فعال می‌شود.

Admin View: در این بخش، تنظیمات مربوط به بازدید و خرید محصول توسط مدیریت سایت در دسترس است.
Enable Catalog Mode also for administrators یعنی با فعال‌سازی این گزینه، حالت کاتالوگ برای مدیران سایت فعال می‌شود و آنها نیز قادر به خرید محصول نخواهند بود.

Other Settings

در این بخش، تنظیمات اضافی افزونه در دسترس است که در صورت نیاز می‌توانید آنها را فعال کنید.

Disable shop: با استفاده از این گزینه، تمامی گزینه‌هایی نظیر سبد خرید، خرید، افزودن به سبد خرید و… که مربوط به خرید محصول از فروشگاه است، غیر فعال می‌شود.

پس از شخصی‌سازی تنظیمات افزونه، محصولات شما در حالت از محصولات در ووکامرس قرار می‌گیرند و دکمه‌های خرید به کاربران نمایش داده نخواهد شد.

 

کاتالوگ آنلاین

نتیجه‌گیری

استفاده از حالت کاتالوگ آنلاین از محصولات در ووکامرس برای زمانی است که شما قصد معرفی محصولات خود را دارید، یا می‌خواهید با وجود عدم موجودی کالا، آن را از روی فروشگاه اینترنتی خود حذف نکنید. در این مقاله به بررسی یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای ووکامرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد حالت کاتالوگ برای محصولات ووکامرس خود خواهید بود.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

ایمیل مارکتینگ

چگونه با ۵ روش می‌توان در وردپرس ایمیل مارکتینگ انجام داد؟

ایمیل مارکتینگ یک فاکتور مهم برای رونق کسب و کار شما است و باید روی آن تمرکز ویژه‌ای داشته باشید، تا بازدهی کار خود را افزایش دهید. اگر بتوانید این امر را به درستی انجام دهید مطمئنا وبسایت موفقی را ایجاد خواهید کرد. شاید بگویید امروزه روش‌های جدیدتری برای افزایش ترافیک وبسایت روی کار آمده‌اند و دیگر کسی به ایمیل‌های تبلیغاتی توجه‌ای نخواهد کرد! من به شما می‌گویم که به هیچ وجه اینگونه نیست! هر چقدر هم که زمان بگذرد باز ایمیل و ارسال آن جایگاه ویژه خود را دارد. ایمیل مارکتینگ در وردپرس نیز روش‌های مختلفی دارد که با سایت‌های حرفه‌ای لینک شده و امکان‌پذیر می‌شود.
در ادامه نکاتی را درباره ایمیل مارکتینگ در وردپرس بیان می‌­کنیم، تا روند کاری بهتری داشته باشید. برای موفقیت در کسب و کار خود، این نکات را با دقت بخوانید.

ایمیل مارکتینگ در وردپرس

وبسایت‌هایی مانند mailchimp و Mailerlite جزء بهترین سیستم‌های ارسال خبرنامه یا همان ایمیل مارکتینگ هستند و جالب‌تر از همه اینکه ارتباط خوب و درستی را با وردپرس برقرار می‌کنند تا شما بتوانید عضوگیری کرده و در نهایت در زمان‌های مقرر ایمیل را ارسال کنید. نظر شما را به بررسی نکات طلایی امروز جلب می‌کنم…

۱- ایمیل­‌ها را مناسب با بستر موبایل آماده کنید

بستر موبایل

 ۸۰% افراد ایمیل خود را روی گوشی تلفن همراه چک می‌‏کنند، و این درصد بسیار زیادی است. اگر ایمیل ارسالی شما روی صفحه گوشی به آسانی دیده نمی­‌شود، باید راه حل آن را پیدا کرده و تغییراتی را در آن اعمال کنید.

مشابه با کاربران خود، ایمیل‏‌ها را روی یک گوشی همراه چک کنید. با این کار، ممکن است به سادگی متوجه تغییراتی که باید انجام دهید، بشوید. مطمئن شوید که پاراگراف­‌های کوتاه، عنوان و زیر عنوان‌­های خوب برای محتوای ایمیل برای  ایمیل مارکتینگ در وردپرس انتخاب کرده‌­اید.

کار مشکلی است اگر بگوییم که طول یک ایمیل چقدر باید باشد… چون گاهی ایمیل‌­های واقعاً بلند و گاهی هم ایمیل­‌های کوتاه، موفق می‌­شوند. این موضوع قابل پیش‌بینی نیست! پارامتر بسیار مهم این است که کیفیت محتوای ایمیل باید خوب باشد.

۲- فاصله زمانی ارسال ایمیل­‌ها مهم است

هر چند وقت یک‌بار باید ایمیل مارکتینگ در وردپرس را انجام داد؟
تعدادی از کسب و کارهای موفق، هر چند روز یکبار ایمیل ارسال می‌کنند. اما این یک استراتژی ثابت نیست؛ زیرا بسیاری از مشاغل موفق، برای توسعه ارتباط خود با کاربران، ایمیل‌­های بسیار جذابی را در بازه­‌های چند روزه یا ماهانه و یا حتی چندین ماهه، ارسال می‌کنند و موفقیت‌های خوبی کسب می‌کنند.

بنابراین پاسخ درست و دقیقی برای این سوال وجود ندارد، که هر چند وقت یکبار باید ایمیلی را ارسال کنید. باید امتحان کنید و نتیجه را ببینید تا به یک نتیجه گیری درست برای بازه ایمیل مارکتینگ در وردپرس برسید.

اما چیزی که مطمئن هستیم این است که ارسال مکرر ایمیل­‌های بی ارزش، باعث از دست دادن مشترکان لیست ایمیل شما می‌­شود. همیشه مطمئن باشید که آیا ایمیل‏‌ها ارزش این را دارند که به مخاطبان شما ارسال شوند.

۳- لیست مشترکان را تقسیم‌­بندی کنید

لیست خود را به بخش‌­های مختلف تقسیم کنید. ایمیل مارکتینگ در وردپرس به عنوان یک راهکاری که نرخ پاسخ را به طور قابل ملاحظه‌­ای افزایش می­دهد، شناخته شده است… البته این نتیجه زمانی حاصل می­‌شود که لیست ایمیل تقسیم­‌بندی شده باشد.
همیشه مطمئن باشید که برای مشترکان لیست؛ ارزش قائل شده‌­اید.

تقسیم‌­بندی لیست  ایمیل مارکتینگ در وردپرس، باعث می‌شود افراد مطمئن شوند ایمیلی که مورد پسندشان است را دریافت کرده‌­اند.
تقسیم‌بندی جمعیت شناسی، رایج­‌ترین دسته­‌بندی است. اما تقسیم‌­بندی روانشناسی حتی بیشتر از آن مهم و موثر است. با دسته‌­بندی لیست، افراد ایمیل­‌هایی که می­‌خواهند را دریافت خواهند کرد.

چگونه باید به این اطلاعات درباره مشترکان لیست ایمیل مارکتینگ در وردپرس دست یافت؟ فقط کافی­ است نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 

  • برای مشترکان جدید: از آنها بخواهید تا فرمی را پر کنند و در فرم سوال کنید که به چه نوع ایمیل­‌هایی بیشتر علاقه­‌مند هستند.
  • برای مشترکان قدیمی: یک لیست تقسیم‌­بندی را به مشترکان قدیمی که تمایلات آن­ها شناسایی نشده است، بفرستید و از آن­ها تقاضا کنید که مشخص کنند کدام دسته ایمیل را ترجیه می­‌دهند دریافت کنند.

برای هر دو گروه باید واضح باشد که هدف شما از این سوالات چیست. توضیح دهید که می‌­خواهید مطمئن شوید ایمیل‌­هایی که به آن­ها ارسال می­کنید، ایمیل­‌هایی هستند که آنها علاقه دارند، ببینند.

۴- از انواع دیگر ایمیل استفاده کنید

 

 

وقتی که درباره ایمیل مارکتینگ در وردپرس صحبت می‌کنیم، بسیار راحت است که روی ایمیل­‌های مستقیم تمرکز کنیم… اما از ایمیل­‌های تراکنشی، Onboarding و  بازیابی سبد خرید چشم پوشی نکنید. این­ ایمیل­‌ها نیز قسمتی از مبحث ایمیل مارکتینگ به حساب می‌آیند.

  • ایمیل تراکنشی (Transactional): یک ایمیل تراکنشی تهیه کنید و زمانی که افراد چیزی را از سایت شما خریداری می‌کنند، به آن­ها این ایمیل را ارسال کنید. ایمیل تراکنشی شامل تاییدیه خرید، تشکر برای سفارش و هر چیز دیگری است.

این ایمیل‌­ها مستقیماً ارسال می‌شوند و فرصتی است تا شما فرهنگ شرکت خود را به کاربران نشان دهید. برای این منظور می‌توانید از افزونه YITH Custom Thank You Page for Woocommerce استفاده کنید.  

  • ایمیل Onboarding: ایمیل Onboarding در بسیاری از موارد، زیر مجموعه ایمیل‌ تراکنشی است. اما باید روی آن­ها تمرکز کنید. ایمیل­‌هایی که شما برای خوش آمدگویی به لیست‏‌ها می‌­فرستید؛ به افراد شرکت­ خود را معرفی می­‌کنید و چگونگی استفاده از محصولات را شرح می­‌دهید. بهتر است این ایمیل‌ها از طریق یک مدیریت پشتیبانی یا هر عامل دیگری که به مشتریان نزدیک است، فرستاده شود. مسلماً هیچ کسی باور ندارد که این ایمیل­‌ها از موسس شرکت به آن­ها ارسال می‌شود.
  • ایمیل­‌های بازیابی سبد خرید (Cart recovery): این ایمیل فرصت خوبی برای بازیابی خریدهای رها شده است.

۵- لیست ایمیل خود را آماده کنید 

 

 

اگر شما لیست خود را آماده نکرده‌­اید، هیچکدام از پتانسیل‌های ایمیل مارکتینگ در وردپرس را نمی توانید درک کنید.

  • وبسایت: فرم‌­های ثبت نام را در سایت خود قرار دهید (مطمئن شوید که با GDPR سازگار است. ممکن است مجبور شوید با توجه به سرویس ایمیل خود، از پنجره مدال (modal window) یا روش دیگری استفاده کنید). مسلماً ثبت نام در لیست ایمیل را باید در چند مکان سایت قرار دهید. با کمک افزونه Newsletter امکان عضویت در خبرنامه را فراهم کنید. 
  • شبکه­‌های اجتماعی: مطمئن شوید که دنبال کنندگان شما در شبکه­‌های اجتماعی در لیست ایمیل‏‌تان قرار دارند. لینک‌­های ثبت نام را در پروفایل اجتماعی خود قرار دهید و افراد را در شبکه­‌های اجتماعی تشویق به ثبت نام در لیست کنید.
  • به افراد انگیزه دهید: با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و ارائه یک امکان مانند کتاب الکترونیکی برای دانلود به افراد انگیزه عضویت و دعوت از دوستانشان را دهید.

نتیجه گیری

ایمیل مارکتینگ در وردپرس یکی از گزینه‌های مهم در نگه داشتن مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است. این روش به مراتب ساده‌تر از سایر موارد تبلیغاتی است و شما حتی بدون هزینه کردن می‌توانید آن را پیاده‌سازی کنید فقط کافیست کمی صبر و حوصله به خرج دهید و از ابزارهای موجود به درستی استفاده کنید.

وب سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای لازمه کسب و کار حرفه ای

وب سایت حرفه ای لازمه هر کسب و کار حرفه ای است

بسیاری از کسب و کارهای کوچک به خصوص کسب و کار های نوپا با یک سرمایه محدود شروع میکنند. این کسب و کار بر روی امور ضروری خود تمرکز میکنند. کسب و کارهای نوپا تنها در مواقع ضرورت منابع مالی خود را خرج میکنند.طراحی وب سایت حرفه ای جنبه اعتبار کسب و کار را افزایش میدهد. همچنین بهترین و کم هزینه ترین راه برای آن است که کسب و کارهای کوچک و نوپا بتوانند از طریق بستر آنلاین به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود بپردازند.

وب سایت شما لنگرگاه بازاریابی شماست

قبل از طراحی کارت ویزیت با ایجاد یک وب سایت جدید شروع به بازاریابی کنید. یک وب سایت حرفه ای به عنوان لنگری برای نگهداری مشتریان شما عمل میکند. تمامی جزئیات مربوط به محصولات و خدماتتان را میتوانید در وب سایت خود درج کنید. بعد از تکمیل وب سایت مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت هدایت کنید.

 

یک وب سایت می تواند محصولات و خدمات شما را به صورت آنلاین به فروش برساند

وب سایت حرفه ای شما به عنوان یک بروشور آنلاین می تواند عمل کند. به راحتی می توانید قیمت مربوط به محصولات خود را قرار دهید. مزیت انتشار وب سایت این است که شما می توانید اطلاعات محصولات و خدمات خود را در زمان واقعی تغییر دهید. با این کار هیچ هزینه ی اضافی صرف چاپ کاتالوگ یا بروشورهای تبلیغاتی نکنید.

 

یک وب سایت به شما کمک میکند تا با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید

داشتن وب سایت حرفه ای به شما کمک میکند تا مشتریان جدیدی پیدا کنید. وب سایت حرفه ای وب سایتی که در ان راه حل های پاسخ به نیاز مشتریان قرار گرفته است. شما میتوانید با تولید محتوا مرتبط و با کیفیت مشتریان جدیدی به سوی سایت خود جذب کنید.

 

 

وب سایت حرفه ای مزایای زیادی برای کسب و کارهای محلی دارد

یکی از تصورات اشتباه در رابطه با وب سایت حرفه ای این است که وب سایت ها تنها برای شرکت هایی که در سطح جهانی و یا ملی فعالیت میکنند مورد نیاز است. اما باید دانست به همان اندازه که وب سایت برای کسب و کارهای کوچک مفید است برای یک کسب و کار نوپا نیز میتواند منبعی برای درامد باشد.

جهت مشاوره رایگان طراحی وب سایت می توانید با شماره های زیر در تماس باشید.

۰۱۱۳۲۲۹۱۳۵-۰۹۱۱۷۷۵۵۵۰۷