وبلاگ
نکات مهم در روانشناسی طراحی اپلیکیشن
نکات مهم در روانشناسی طراحی اپلیکیشن :


در اینجا به نکات مهمی اشاره میکنیم که زمان طراحی اپلیکیشن باید رعایت شود و مورد توجه قرار گیرد.
سادگی ظاهری
اولین و مهمترین بخش در طراحی اپلیکیشن داشتن ظاهری ساده و کاربر پسند است. فضای اپ باید ساده باشد و به گونه ای طراحی شود که کاربر زمان استفاده از مطالب اصلی و مهم اپ دور نشود و براحتی قابل فهم باشد. زر و زیورهای زیادی باعث منحرف شدن کاربر از نیاز خود میشود و بعد از آن بدلیل مبهم بودن اپ،دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرد.

قبل از شروع به طراحی اپلیکیشن باید تحقیقات جامعی در مورد تناسب موضوع با اپ داشته باشیم. همسان بودن اپ با فعالیت شرکت و یا سازمان یکی از موارد کلیدی و مهم میباشد و برای کاربر فوق العاده تاثیرگذار است.لگوی مناسبی برای اپلیکیشن خود تهیه نمایید.
اپلیکیشن باید بصورتی باشد که اطلاعات دقیق و کاملی در مورد سازمان و فعالیت های سازمان در اختیار کاربر قرار دهد.
طراحی با استفاده از محرک های چشمی و فکری
در طراحی اپلیکیشن باید به این نکته توجه زیادی شود. با بکارگیری رنگهای مناسب (که روانشناسی رنگ ها تاکید به استفاده از رنگ های قرمز ، نارنجی ،سبز ، بنفش داشته )میتوان محرک های چشمی را مدنظر قرار داد و محیطی در اپ ایجاد کرد که کاربر تمایل به استفاده از آن را داشته باشد.
استفاده از محرک های فکری مکمل رنگها میباشد ، استفاده از انیمیشن های متناسب با موضوع مورد نظر حس خوبی را به کاربر القا میکند و موجب جلب توجه انسان میشود.

کارایی
معمولا کاربران از اپ هایی استفاده میکنند که کارایی آنها به نسبت اپ های دیگری بیشتر باشد. همانگونه که طراحی ساده و رابط کاربری اهمیت دارد عوامل دیگری مانند بالا بودن سرعت ، میزان فضایی اشغال شده در حافظه توسط اپ بسیار حائز اهمیت میباشد.
نوشته های مشابه
مراحل ساخت اپلیکیشن :۱۰ مرحله برای اینکه چگونه یک اپلیکیشن موبایل موفق ایجاد کنیم؟
مراحل ساخت اپلیکیشن
مرحله ۱: تخیل عالی منجر به یک برنامه عالی می شود
- مشکلاتی که توسط برنامه شما برطرف می شود را شناسایی کنید
- ویژگی های برنامه خود را مشخص کنید.

مرحله ۲: شناسایی کنید
مرحله ۳: برنامه خود را طراحی کنید
مرحله چهارم: روش توسعه برنامه را بومی ، وب یا ترکیبی مشخص کنید
مرحله ۵: ایجاد یک نمونه اولیه
مرحله ششم: یک ابزار تحلیلی مناسب را ادغام کنید
- Google Analytics
- Flurry
- Localytics
- Mixpanel
- Preemptive

مراحل ساخت اپلیکیشن
آزمایش بتا اولین فرصت برای گرفتن بازخورد از مشتریان هدف شما است. از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا باعث افزایش دید شما در فروشگاه برنامه می شود. این نه تنها ریسک محصول را کاهش می دهد بلکه باعث می شود که فشار اولیه در فروشگاه برنامه وارد شود. شناسایی آزمایش کنندگان بتا کار مهم دیگری برای اطمینان از موفقیت یک برنامه است.
آماده سازی برای راه اندازی :
مرحله ۸:معیار های سنجش را جمع آوری کنید
مرحله۹: برنامه خود را با پیشرفت ها و ویژگی های جدید ارتقا دهید
مرحله ۱۰: اپلیکیشن خود را درست به بازار عرضه کنید
ساخت اپلیکیشن اندروید و مراحل ساخت اپلیکیشن موبایل
ساخت اپلیکیشن اندروید
این روزا با گسترش استفاده عموم مردم از وب سایت ها، اپلیکیشن های موبایل در زمینه های مختلف مانند: خرید و فروش کالا، اطلاع رسانی و اخبار، دانلود و تماشای محتوای چند رسانه ای و … برخی به فکر کسب و ایجاد استارتاپ از این روش های بروز برای جذب مخاطب و مشتری هستند.
اما قطعا می دانید که طراحی وب سایت و یا ساخت اپلیکیشن موبایل به همین راحتی ها هم نیست و نیاز به تیم برنامه نویسی، توسعه رابط کاربری، تجربه کاربری، گرافیست دیده می شود.
طراحی اپلیکیشن های تحت موبایل
با توجه به این که دسترسی به وب سایت ها در حال حاضر از طریق موبایل ها بسیار بیش از دسکتاپ شده است. شما می توانید با طراحی و ایجاد یک برنامه کاربردی در موبایل و تحت سیستم عامل های مختلف هوشمند، امکانات خاصی را در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار دهید . به طوری که برنامه نویسی آن با وب سایت شما یکپارچه باشد و بتوانید تغییرات را پس از استفاده برنامه موبایلی روی وب سایت نیز مشاهده کنید.
اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید و نیاز دارید وب سایتی واکنشگرا داشته باشید، بهتر است در کنار آن اپ موبایلی را نیز در اختیار مشتریان قرار داده و از این رو سود بیشتری عاید شما می شود.
در واقع یک وب سایت استاندارد، این روز ها باید کاملا با موبایل، تبلت و کامپیوتر های شخصی به صورت ریسپانسیو هماهنگ باشد.

اگر یک ایده فوقالعاده برای ساخت اپلیکیشن موبایل در مغز خود دارید و نمیدانید که چگونه آن را پیادهسازی کنید، با ما همراه باشید تا مراحل ساخت اپلیکیشن اندروید را به شما بیاموزیم.
گام اول: هدف را مشخص کنید
در این گام بدون استفاده از تکنولوژی، فقط با یک قلم و کاغذ به سوالات زیر پاسخ دهید:
- اپلیکیشن دقیقا چه کاری انجام میدهد؟
- چگونه میخواهید نظر کاربران را جلب کنید؟
- با این اپلیکیشن چه مشکلی حل میشود؟
- چگونه زندگی مردم را سادهتر میکند؟
- چگونه میخواهید اپلیکیشن خود را به بازار عرضه کنید؟
شما اگر نتوانید اهداف خود را به وضوح مشخص کنید، در هر کسبوکاری شکست خواهید خورد.
گام دوم: ایدههای خود را طراحی کنید
نه! هنوز نمیتوانید کامپیوتر خود را روشن کنید. باید طرحهایی را که در ذهن دارید، طراحی کنید. بهطور مثال مشخص کنید، میخواهید از تبلیغات درون اپلیکیشن استفاده کنید یا خیر. آیا برنامه را رایگان عرضه میکنید یا پولی. همچنین میتوانید گزینهای برای پرداختهای درون برنامهای ارائه دهید. مطمئن شوید، ایدهها را به خوبی طراحی کردهاید.
گام سوم: جستجو و تحقیق هر چه بیشتر
حالا میتوانید کامپیوتر خود را روشن کنید. شما باید تا میتوانید درباره ایده اپلیکیشن خود تحقیق کنید. میدانم که فکر میکنید ایده بسیار خوبی دارید، اما کمی جستجو کنید، احتمالا کسی قبلا آن را امتحان کرده باشد. حالا شما دو راه دارید. یکی اینکه بدون بررسی رقیب، ایده خود را عملی کنید و احتمالا تا دو یا سه سال دیگر یکی از شما، نابود شود؛ یا اینکه نقاط ضعف و قوت رقیب را بررسی کنید. نظرات کاربران را درباره آن بخوانید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید. حالا با اطلاعات جدیدی که کسب کردهاید، گامهای یک و دو را دوباره انجام دهید.
پس از اصلاح ایده خود، در اینترنت جستجو کنید و مطمئن شوید که ایده شما امکانپذیر است. محدودیتهای کپیرایت و … را بررسی کنید تا وقتتان صرف یک ایده غیرممکن نشود.
در آخر تمرکز خود را روی بررسی فروش و بازاریابی بگذارید. مشخص کنید، چگونه میخواهید از اپلیکیشن خود درآمد کسب کنید؟ بازار هدف شما کدام گروه هستند؟ کودکان، نوجوانان، معلمان، بازیگران و یا هر گروه دیگر. با مشخص شدن بازار هدف میتوانید ایده خود را دقیقتر کنید.
گام چهارم: Wireframe
در این گام باید یک راهنمای تصویری کامل از اپلیکیشن خود طراحی کنید. با این کار ایده شما روشنتر و ملموس میشود. برای این کار میتوانید از سایتهایی مانند https://wireframe.cc/و http://visio.microsoft.com/ استفاده کنید.

گام پنجم: Back End اپلیکیشن خود را مشخص کنید
در این مرحله شما باید سرورها، API ها و نمودارهای داده خود را مشخص کنید. ضروری است که نمودارها واضح باشند، چون در طول پروژه از آنها به عنوان دستورالعمل استفاده خواهید کرد.
گام ششم: مدل خود را بررسی کنید
نسخه پیشنمایش اپلیکیشن خود را در اختیار دوستان، خانواده و هر کسی که میخواهید قرار دهید تا نقاط ضعف اپلیکیشن را بفهمید. وقت خود را با افرادی که میگویند “وای، عجب کار بینقصی” تلف نکنید. هدف در این مرحله، نهاییکردن ساختار برنامه است.
گام هفتم: ساختن
شما میتوانید ساخت اپلیکیشن را شروع کنید. سرورها، پایگاههای داده و API ها را تنظیم کنید. فراموش نکنید بازخوردی که در گام قبل گرفتید را در اپلیکیشن منعکس کنید.
گام هشتم: طراحی رابط کاربری
در این مرحله طراحان، رابطگرافیکی اپلیکیشن را طراحی میکنند. رابطکاربری بخش بسیار مهمی از اپلیکیشن است. شما باید با طرحها، بیننده را جذب کنید. دقت کنید که رابط کاربری باید بر اساس سلایق بازار هدف باشد، نه بر اساس سلیقه خودتان!
گام نهم: تست اپلیکیشن
در این قسمت شما باید عملکرد اپلیکیشن را چه از لحاظ ساختاری و چه از لحاظ رابط کاربری تست کنید. شما باید تستهای زیادی را انجام دهید تا مطمئن شوید تمام قسمتهای اپلیکیشن بهدرستی کار میکند. Pixate و Proto.ioبسترهای خوبی برای تست اپلیکیشن شما هستند. آنها به شما کمک خواهند کرد تا تمامی لایهها، تعاملات و طراحیهای اپلیکیشن خود را بررسی کنید.
گام دهم: اصلاح و تنظیم
اکنون که اپلیکیشن شکل کامل خود را پیدا کرده باید به عقب برگردید و دوباره اپلیکیشن را بررسی کنید. از همان افرادی که قبلا اپلیکیشن را نقد و بررسی کرده بودند بخواهید دوباره آن را مشاهده کنند و انتقادات خود را مطرح کنند. در نهایت هر تغییر دیگری را که فکر میکنید لازم است، انجام دهید.
گام یازدهم: تست نسخه بتا
حالا شما باید برنامه را در یک محیط واقعی تست کنید. شما بهراحتی میتوانید اپلیکیشن خود را در دستگاههای مختلف تست کنید. اگر اپلیکیشن اندروید است، شما میتوانید بهراحتی آن را در دستگاههای اندرویدی مشاهده و بررسی کنید. اگر اپلیکیشن ios است، نیاز به استفاده از پلتفرمی بهنام TestFlight خواهید داشت.
گام دوازدهم: اپلیکیشن خود را منتشر کنید
اکنون که اپلیکیشن خود را ساختید باید آن را منتشر کنید. امیدوارم با ساخت این اپلیکیشن یک مشکل بزرگ را حل کرده باشید. شما بهراحتی میتوانید اپلیکیشن خود را به فروشگاه اندروید اضافه کنید. اپلیکیشن شما بلافاصله در Google Play قرار خواهد گرفت. اگر بخواهید اپلیکیشن خود را در فروشگاه اپل منتشر کنید، اپلیکیشن شما توسط تیم اپل بررسی خواهد شد و شاید بتوانید آن را در App Store نیز مشاهده کنید.
اگر شما در مورد اپلیکیشن خود روی دستگاههای مختلف نگرانی دارید، میتوانید ابتدا آنرا در Pre-Apps منتشر کنید. این کار به شما کمک میکند تا از سازگاری اپلیکیشن خود با دستگاههای مختلف اطمینان حاصل کنید.
اما این پایان کار نیست! شاید بتوان گام سیزدهم را بازاریابی در نظر گرفت. برای اینکه بتوانید اپلیکیشن خود را به فروش بالایی برسانید، باید برنامههایی برای بازاریابی نیز داشته باشید.
امیدواریم از این مطلب درباره ساخت اپلیکیشن اندروید و مراحل ساخت آن لذت برده باشید.
ساخت اپلیکیشن رایگان وردپرس با افزونه wordapp
امروزه ساخت اپلیکیشن سایت به نوعی از الزامات هر وب سایت به شمار می رود زیرا دستگاههای هوشمند مانند موبایل و تبلت با انواع رزولوشن هر روزه در حال رشد است و در این راستا موتورهای جستجو گوگل الگوریتم های جدید جهت رتبه بندی سایت ها ارائه می کند زیرا کاربران از سیستم خانگی یا همان کامپیوتر فاصله گرفته و به سمت تلفن های موبایل هوشمند می روند و بسیاری از کارهای اینترنتی مانند وبگردی و خرید کالاهای مورد نیاز خود را با این نوع دستگاه ها موبایل انجام میدهند این امر باعث شده تا ملاک اصلی رتبه بندی سایت ها بر اساس موبایل یا همان اپلیکیشن در نتایج جستجوی خود نمایش دهد بنابراین مدیران وب سایت ها در تلاش هستند تابا ساخت اپلیکیشن بتوانند طبق الگوریتم های جدید گوگل حرکت کنند و بتوانند در نتایج بهتر دیده شود. با آموزش ساخت اپلیکیشن رایگان وردپرس به وسیله افزونه wordapp در این مطلب خدمت شما هستیم
اپلیکیشن ساز رایگان وردپرس
همانطور که در بالا عرض کردیم ما در این مطلب از اگرت تصمیم داریم نحوه ایجاد نسخه اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس با استفاده از یک افزونه قدرتمند را ارائه دهیم با این کار بازدیدکنندگان وب سایت و کسانی که از تلفنهای با سیستم عامل اندروید و با اپلکیشن وارد سایت شما می شوند می توانند سایت را به بهترین نحو ممکن ببینند با این کار شما می توانید کاربران را جذب و تشویق به استفاده از محتویات و همچنین خرید محصول کنید. کار با افزونه wordapp بسیار ساده است و شما در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ هزینه اضافی و بدون نیاز به دانش کدنویسی قادر خواهید بوداپلکیشن نسخه اندروید وردپرس خود را بسازید.
آموزش ساخت اپلکیشن رایگان وردپرس
بعد از معرفی اپلیکیشن اندروید وردپرس و اشاره به کاربردهای این نرم افزار ، توسعه وب سایت و همگام سازی با الگوریتم های جدید گوگل به آموزش ساخت اپلیکیشن رایگان اندروید با افزونه مذکور یعنی wordapp که مخفف WordApp Mobile App Plugin است می پردازیم.این پلاگین در مخزن وردپرس ثبت شده و توانسته تا به امروز که این مقاله آموزشی را منتشر میکنیم بیش از ۱۰۰۰۰ نصب فعال را داشته باشد این از نشانه حرفه ای بودن و محبوبیت یک افزونه اپلیکیشن ساز رایگان وردپرس است.جهت کار با این افزونه ابتدا از طریق سایت wordpress.org صورت رایگان دانلود کنید روی وردپرس خود نصب کنید و در نهایت کار فعال سازی را انجام دهید.
بعد از نصب و فعال سازی افزونه ساخت اپلیکیشن رایگان وردپرس همانند تصویری که در زیر نمایش دادیم منوی با نام wordapp در پیشخوان وردپرس شما اضافه خواهد شد که در مرحله ابتدایی شما اجازه دسترسی به برخی از داده های سایت را خواستار است که میتوانید این اجازه را با کلیک روی Allow & Continue بدهید اگر تصمیم ندارید اجازه دهید کافیست روی دکمه Skip کلیک کنید.

بعد از قبول کردن یا رد کردن مجوز دسترسی به داده های وب سایت شما با یک صفحه روبرو خواهید شد که متشکل از سه مرحله است در تصویر زیر شما مرحله اول را می بینید که می بایست یک نام برای اپلیکیشن اندروید وردپرس خود وارد کنید. توجه کنید نام وارد شده حروف لاتین باشد. سپس روی دکمه Next Step کلیک کنید تا وارد مرحله دوم شوید.

در زیر مرحله دوم این افزونه رو میبینید که می بایست به سلیقه خود ریسپانسیو بودن اپلیکیشن اندروید را انتخاب کنید . در اینجا به سلیقه خود چنانچه قصد این را دارید تا حالت ریسپانسیو روی اپلیکیشن اعمال شود روی دکمه Yes کلیک و درصورت اینکه نمیخواهید ریسپانسیو باشد کافی است روی دکمه بعدی یا همان Next کلیک کنید تا وارد مرحله سوم این بخش شوید.

در مرحله سوم و پایانی که در تصویر زیر میبینی می بایست یک ایمیل جهت دریافت لینک دانلود برنامه اندروید وردپرس وارد کنید در اینجا سعی کنید از ایمیل خود استفاده کنید. همچنین در این مرحله با استفاده از گزینه would like to build می توانید قالب کلی سایت برای اپلیکیشن نسخه اندروید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که به صورت پیش فرض این گزینه بر روی mobile app & mobile site قرار گرفته که می تواند گزینه خوبی برای قالب کلی باشد. ما پیشنهاد می کنیم از همین گزینه استفاده کنید.

توجه: در مرحله سوم و در بخش وارد کردن ایمیل جهت دریافت لینک دانلود برنامه اندروید حتما ایمیل خود را وارد کنید زیرا لینک دانلود ارسالی برای برنامه محدودیت زمانی دارد و سعی کنید در اولین فرصت برنامه را دریافت و جهت استفاده کاربران در یک جای امن آپلود و ذخیره کنید.
خوب بعد از وارد کردن اطلاعات سه مرحله این بخش روی دکمه Submit کلیک کنید و منتظر لینک تاییدیه که به ایمیل وارد شده ارسال خواهد شد بمانید و در نهایت روی لینک ارسالی ایمیل کلیک کنید.
تنظیمات برنامه اپلیکیشن اندروید وردپرس
در نوبت بعدی به تنظیمات این برنامه خواهیم پرداخت و شما جهت سفارشی سازی آیکون ها برنامه ، فونت ها ، رنگ بندی ها و … باید از طریق زیر منوی App Builder اقدام کنید همانطور که در تصویر زیر نمایش دادیم می توانید به سلیقه خود سفارشی سازی و شخصی سازیها را انجام دهید که این تنظیمات در تب Design قرار دارد.

در ادامه ما به گزینه های این بخش Design اشاره خواهیم داشت و کار هر یک از آنها را به شما بازگو خواهیم کرد تا بتوانید به بهترین نحو ممکن این تنظیمات را انجام دهید و سایت خود را با یک دیزاین بهتر و حرفه ای در نسخه اپلیکیشن اندروید نمایش دهید.
تب Design
App Toolbar Color: این گزینه مربوط به رنگ منوی تولبار می باشد که می توانید به سلیقه خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.
App header font & icon color: رنگ مورد نظر برای ایکون و همچنین متن بخش تولبار اپلیکیشن اندروید وردپرس را بخش میتوانید به سلیقه خود انتخاب کنید.
App header font: همانطور که از اسم این گزینه پیدا شد میتوانید فونت مورد نظر برای بخش درباره این اپلیکیشن را به سلیقه خود انتخاب کنید.
App Logo: این گزینه هم مربوط به انتخاب اپلیکیشن وبسایت وردپرس می باشد که می توانید لوگوی مورد نظر خود را جهت نمایش آپلود کنید.
App Background: اگر قصد دارید که تصویر پس زمینه ای انتخاب کنید تا در زمان نامه نمایش داده شود از این بخش می توانید این کار را انجام دهید.
App Theme: با استفاده از این افزونه ساخت اپلیکیشن رایگان وردپرس می توانید از قالب های متعددی که دارد یکی را به عنوان قالب اپلیکیشن وب سایت خود انتخاب کنید برای این کار کافیست روی گزینه Change App Theme کلیک و پوسته مورد نظر خود را انتخاب کنید .
opening page: با استفاده از این گزینه شما قادر هستید صفحه ای را انتخاب کنید تا به عنوان صفحه آغاز برنامه نمایش داده شود.
Choose a theme: اگر شما بر روی از چند نوع قالب وردپرس استفاده و یا ی نصب کردید در این بخش از افزونه رایگان وردپرس شما می توانید برای نسخه اپلیکیشن قالب مجزا از قالب اصلی وب سایت انتخاب کنید تا قالب اپلیکیشن با قالب اصلی وب سایت تفاوت داشته باشد. که در نوع خود می تواند جالب به نظر برسد.
تب Menu & Bars

با استفاده از این بخش میتوانید تنظیمات آیکون منو ها ، منو کناری ، منوی پایینی و همچنین ناوبری را به سلیقه خود سفارشی سازی کنید که ما به هر یک از گزینههای این بخش اشاره کردیم و شما میتوانید طبق گفته های ما این بخش را شخصی سازی کنید.
تنظیمات Activated Navigation Bar
Activate Bars: اگر تصمیم دارید در اپلیکیشن اندروید وردپرس یا همان وب سایت خود امکان منوی پایینی منوی بالایی را داشته باشید میتوانید این قابلیت را فعال کنید.
Bars Style: با استفاده از این گزینه می توانید استایل بخش هدر اپلیکیشن ساز وردپرس را به سلیقه خود انتخاب کنید.
Activate Tidy up: با استفاده از این گزینه می توانید ظاهر اپلیکیشن وب سایت خود را مرتب سازی کنید.
Top Menus: چنانچه این گزینه را فعال کنید شما مینوی بالایی را در اپلیکیشن نمایش و خواهیم داشت.
تنظیمات Side Menu
Left Side Menus: از طریق این گزینه می توانید منوی سمت چپ اپلیکیشن را فعال سازی کنید.
Choose a menu to attach to this navigation bar: از طریق این گزینه هم قادر هستید فهرست دلخواه وردپرس برای منوی سمت چپ اپلیکیشن بازی کنیم.
Left Menus Icon: از طریق این گزینه می توانید آیکون برای منوی کناری سمت چپ انتخاب کنید.
Right Side Menus: با استفاده از این گزینه می توانید منوی سمت راست اپلیکیشن را انتخاب کنید تا در نسخه های موبایل این منوی کناری نمایش داده شود.
Choose a menu to attach to this navigation bar: همچنین از طریق این گزینه می توانید منوی دلخواه خود را برای نمایش در سمت راست اپلیکیشن انتخاب و نمایش دهید.
Right Menus Icon Preview Icons: چنانچه قصد دارید برای منوی اپلیکیشن آیکون اضافه کنید از طریق این بخش می توانید این کار را انجام دهید.
تنظیمات Bottom Navigation
Bottom Menus: چنانچه قصد دارید منو در پایین برنامه نمایش داده شود این گزینه را فعال کنید.
Choose menu to attach to this navigation bar: می توانید یک منو جهت نمایش در پایین اپلیکیشن انتخاب و بعد از نمایش یک آیکون به سلیقه خود انتخاب و نمایش دهید.
تب app atructure

App Icon: از طریق این گزینه می توانید آیکون برنامه را انتخاب کنید حتما توجه داشته باشید که می بایست سایز آیکون ۵۱۲*۵۱۲ باشد. این آیکون زمانی که کاربران اپلیکیشن را نصب و وارد برنامه می شوند به آنها نمایش داده می شود.
Round the corners of your app icon: اگرتصمیم دارید تا لوگوی اپلیکیشن از طرف لبه ها گرد شود این گزینه را فعال کنید.با این کار یک ظاهر زیبا به لوگو خواهید بخشید.
App Splash: میتوانید یک عکس به عنوان اسپلش برای ورود اپلیکیشن انتخاب کنید این عکس زمانی نمایش داده می شود که سایت در حال لود است (البته لحضاتی قبل از لود )
Full App Name: از اسم این گزینه و بخش پیدا شما می توانید یک نام کامل برای اپلیکیشن اندروید وردپرس خود انتخاب کنید که می تواند شامل کاراکترهای مانند فاصله نیز باشد این نام در زیر لوگوی اپلیکیشن نمایش داده خواهد شد.
App Version: از آنجایی که هر نرم افزار اندرویدی از نسخه ای برخوردار است که به آن ورژن می گویند با استفاده از این گزینه می توانید ورژن اپلیکیشن را انتخاب کنید. البته این قابلیت مختص نیازهای پولی این افزونه می باشد نسخه رایگان از این قابلیت محروم است.
App Description: اگر تصمیم دارید تا برای اپلیکیشن وردپرسی خود یک توضیح داشته باشید از این قسمت می توانید وارد کنید.
App Keywords: از طریق این قسمت می توانید تعدادی برچسب یا همان کلمات کلیدی برای اپلیکیشن خود وارد کنید.
App Category: از طریق این گزینه قادر هستید اپ خود را بر اساس دسته بندی های برنامه که در ارتباط است وارد کنید.
مرحله پایانی ساخت اپلیکیشن رایگان وردپرس
خب بعد از این که افزونه را دانلود بر روی وردپرس خود نصب کردید و طبق آموزش و گفته های ما تنظیمات تمامی بخش های اپلیکیشن خود را شخصی سازی گردید نوبت به دریافت نسخه apk اپلیکیشن وب سایت می باشد. البته هر یک از گزینه هایی که تغییرات خود را اعمال می کنید می توانید نتیجه تغییرات را در ستون کنتری ببینید که می تواند در نوع خود بسیار حرفه ای باشد و بهترین اپلیکیشن وب سایت خود را بسازید. جهت دریافت فایل apk از سربرگ Publish App اقدام کنید
تب Publish App

همانطور که در تصویر بالا نمایش دادیم ابتدا ایمیل خود را جهت دریافت لینک دانلود برنامه وارد کنید و در نهایت روی دکمه Publish Android App کلیک کنید تا برنامه ایجاد و لینک آن از طریق ایمیل به شما ارسال شود. به همین راحتی شما قادر هستید برای وب سایت خود اپلیکیشن اندروید بسازید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید تا با استفاده از این اپ به وبسایت شما مراجعه و از محتوا ، مقالات ، محصولات و … استفاده کنند.
نمونه ای از اپلیکیشن وردپرس که ما در حین آموزش از وب سایت تستی خود ایجاد کردید می توانید در تصویر زیر ببینید.

به پایان معرفی بهترین افزونه های ساخت اپلکیشن رایگان وردپرس برای اندروید و ios رسیدیم امیدواریم که توانسته باشیم نیاز شما کاربران را برآورده کنیم از اینکه ما را تا پایان همراهی کردید بسیار سپاسگزاریم.جهت ساخت اپلیکیشن هایی خلاقانه میتوانید با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.
چرا طراحی وب سایت بسیار مهم است؟
اگر یک مشتری یا مشتری بالقوه به وب سایت شما می آید، فقط زمان کوتاهی برای پر کردن نیازهایش دارید که آنها را در سایت خود نگه دارید. اگر آنها نتوانند اطلاعاتی را که به موقع به آنها نیاز دارند پیدا کنند، به جایی می روند که به دنبال آن هستند، و در نتیجه یک فرصت از دست رفته برای شما پیدا می شود. یک طراحی وبسایت عالی برای بازدیدکنندگان شما را برای حرکت آسان، کمک به رسیدن به افرادی که در حال تلاش برای رسیدن به آن هستید، و نزدیک شدن به تماس جدید یا فروش نزدیکتر خواهد کرد. به همین دلیل طراحی وب سایت بسیار مهم است.
یک وبسایت باید با کاربر در نظر گرفته شود، اطلاعات را برای دسترسی و آسان پیدا کند. اگر شما در یک وب سایت به دنبال اطلاعات خاص هستید و قادر به ردیابی آن نیستید، سایت کار خود را انجام نداده است. آیا به این وبسایت بازگشته اید یا دوباره درباره این شرکت فکر می کنید؟
با رتبه بندی موتورهای جستجو که بسیار مهم هستند، مهم است که بدانید چگونه طراحی وب سایت شما رتبه بندی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، طراحی سایت شما می تواند زمان بارگذاری سایت را تعیین کند، که تاثیر بزرگی بر گوگل دارد. برای این منظور، با یک آژانس بازاریابی دیجیتالی که کسب و کار را درک می کند و می تواند وب سایت خود را طراحی کند، مشاوره بگیرید.
داشتن یک طراحی وب حرفه ای به ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه کمک می کند، زیرا آنها می توانند به سرعت متوجه شوند که شما در مورد کسب و کارتان جدی هستید. برداشت های اول همه چیز است، و یک سایت حرفه ای و طراحی شده، اولین تصور را ایجاد می کند که مشتریان بالقوه را با شما راحت می کند. این کار آنها را در عمل متقاعد می کند، مانند تماس با شما، بازدید از کسب و کار شما و یا خرید محصول .

سازماندهی یک وبسایت نیز برای ایجاد اعتماد به کار می رود، به عنوان یک سایت به خوبی سازمان یافته به بازدیدکنندگان کمک می کند دقیقا همان چیزی را پیدا کنند که به دنبال آن هستند. این طرح باید سازگار باشد و بدون توجه به اینکه چه صفحه ای از سایت آنها باشد، مهم است که موارد برجسته ای از آن وجود داشته باشد. با موارد ثانویه دست نزنید، اما اطمینان حاصل کنید که اهداف اولیه شما در وب سایت شما روشن است.
طراحی وب سایت که از نظر بصری جذاب است نیز به متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای ماندن در سایت شما کمک می کند. نیازی به گفتن نیست که اینترنت با وب سایت ها و اطلاعات بیش از حد بارگیری شده است، بنابراین وب سایت شما نیاز به کشیدن و حفظ توجه دارد. این به سادگی به این معنی است که باید زیبایی را جذب کرد، با استفاده از چیزهایی مانند رنگ ها، تصاویر، فیلم ها و یا نمایش های اسلاید برای حفظ توجه. با داشتن رسانه های زیادی از ارتباطات در دسترس، وب سایت شما باید از این موارد استفاده کند تا تجربه بازدید کنندگان را لذت بخش کند.
اگرت یک شرکت طراحی وب سایت در بابل است که در ارائه مشتریان خود به وب سایت هایی که کسب و کارشان را ارتقا و رشد می دهد، با استفاده از تجربه و دانش گسترده ای در صنعت برای ساختن سایت که هر دو به نظر عالی می باشد، کمک می کند . ما از سال ۱۳۹۳ در کسب و کار طراحی وب سایت بوده ایم. با ما تماس بگیرید و به ما بگویید چگونه می توانیم با هم کار کنیم تا کسب و کار شما را افزایش دهیم.
ابزار توسعه برنامه موبایل (ابزار طراح اپلیکیشن موبایل)
چرا گوشی های هوشمند بسیار محبوب هستند؟
برنامه های موبایل چیست؟
مزایای برنامه های موبایل (اپلیکیشن)
بهترین راه برای بهره برداری از روند تکنولوژی تلفن همراه، توسعه برنامه های تلفن همراه است که کارآمد و کاربر پسند است.برنامه های موبایل سریع و کارآمد هستند. سرعت به یک عامل بسیار مهم تبدیل می شود، به ویژه هنگامی که زندگی به سرعت انجام می شود و همه می خواهند کارها را سریع انجام دهند.
برنامه های موبایل می توانند مقدار زیادی اطلاعات را در یک بخش از یک ثانیه ارائه دهند؛ چرا که اطلاعات مورد نیاز از قبل در برنامه ذخیره می شود و ما مجبور نیستیم آن را از طریق اینترنت جستجو کنیم یا منتظر بمانیم تا از وب دانلود شود. ما می توانیم همزمان برنامه های مختلفی را اجرا کنیم و زمان بیشتری را صرفه جویی کنیم. برنامه های موبایل نیز یک منبع عالی از تبلیغات هستند.
از زمان شروع استفاده از برنامه ها در تلفن همراه خود، زندگی بسیار ساده تر شده است. برنامه های مختلفی در گوشی های هوشمند من وجود دارد، مانند برنامه های خرید الکترونیکی، برنامه های بازی، برنامه های کاربردی برای شبکه های اجتماعی و چت، برنامه ای برای ردیابی سلامتی و تناسب اندام و خیلی بیشتر.
با لمس انگشت، غذا به دستان من تحویل داده می شود. برای خرید، من دیگر مجبور نیستم از خانه بیرون بروم و در گرما یا سرما منتظر بمانم . سازمان دهنده گوشی هوشمند من تضمین میکند که من همیشه از کسب و کار خودم جلوتر هستم.
ویژگی های یک برنامه خوب
ابزار توسعه برنامه موبایل
۱-پیروی از دستورالعمل های طراحی شده توسط OS مربوطه
۲-سادگی کلید است
بهینه سازی برنامه ها
برنامه ای که مقدار زیادی اطلاعات را در هارد دیسک اشغال می کند، برای اجرا بسیار کند است و زمان زیادی را صرف بارگذاری می کند. هر عملکرد یک کاربر کامل نیست. یک برنامه عالی باید عملکرد مطلوب را در زمان اشغال حداقل فضا داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل، توسعه دهندگان نباید مقالات ناخواسته را که در برنامه هایشان فضای بیشتری دارند، اضافه نکنند.
به دستگاه های چند منظوره احترام بگذارید
تست، قیمت گذاری و بازاریابی
نتیجه گیری – ابزار توسعه برنامه موبایل
توسعه نرم افزار موبایل یک اشتیاق بیش از یک حرفه است. بنابراین از هر تجربه ای لذت ببرید. زمانی که شما قادر به غلبه بر چالش هایی که در طول توسعه برنامه بوجود آمده، احساس پیروزی واقعی خواهید کرد.
۵تا از بهترین تم های وردپرس برای شرکت ها، شخصی، مد، سفر و غیره – ۲۰۱۹
Jevelin

Divi

Gillion (Trending Item)

Uncode

Soledad

تبدیل یک وبسایت وردپرسی به یک اپلیکیشن موبایل
داشتن یک وبسایت واکنشگرا یکی از مهمترین مواردی است که دارندگان وبسایت باید به آن توجه کنند، با این کار آن ها می توانند تمام اطلاعات وبسایت را در دستگاه های مختلف به نمایش بگذارند.
بعضی اوقات داشتن یک وبسایت واکنشگرا به تنهایی برای برخی از کاربران مناسب نیست، و بجای آن شما باید یک نسخه اپلیکیشن موبایل را برای وبسایت داشته باشید. افزونه های بسیاری برای تبدیل کردن وبسایت وردپرسی به اپلیکیشن موبایل وجود دارد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با چند مورد از این افزونه ها صحبت کنیم.
برای وبسایت روزنامهها و وبلاگها این مورد یکی از بهترین گزینه هاست. این افزونه خوراک مربوط به وبسایت را دریافت می کند و آن را در یک لایه بندی کاربرپسند داخل موبایل نشان می دهد. نتیجه نهایی شبیه به همان وبسایت واکنشگرا شما خواهد بود با این تفاوت که در اینجا شما چند کارایی اضافی نیز در اختیار دارید. امکاناتی مانند:
- Push notifications
- رنگهای سفارشی و پوسته های مختلف برای تطبیق یافتن با وبسایت
- توانایی ذخیره مطالب به صورت آفلاین
- پشتیبانی از لینکهای عمیق
- آگهیهای Inline
- پشتیبانی از زووم کردن تصاویر
برای شبیه کردن وبسایت با یک اپلیکیشن موبایل شما نیاز دارید تا با این افزونه شما شخصی سازی های بیشتری را انجام دهید. این افزونه یکی از راحتترین راهها برای طراحی اپلیکیشن موبایل است، اما باید بگویم که این مورد نیازمند کمی دانش توسعه است. در هر حال این افزونه یکی از بهترین موارد موجود است. ویژگیهای این افزونه شامل موارد زیر است:
- توانایی در طراحی منوها و تبها
- Push notifications
- ساختن برگه های سفارشی در هر بخش وبسایت
- سازگاری بالا با دیگر اپلیکیشن های موجود مانند گوگل مپس و فیسبوک، توانایی به اشتراک گذاری محتوا و ارتباط با دوربین
Blappsta
Blappsta تقریبا با تمام سیستم عامل های موبایل سازگار است. دو افزونهای که بررسی شد به صورت کامل با آندروید و آیاواس سازگاری دارند اما این افزونه با سیستم عامل ویندوزفون نیز سازگاری کامل دارد. برخی از ویژگی های موجود در این افزونه شامل موارد زیر می شود:
- Push notifications برای وقتی که پست جدیدی موجود است
- ایندکس کردن توسط گوگل
- توانایی به اشتراک گذاری از طریق ایمیل و همچنین شبکه های اجتماعی -گوگل+، فیسبوک و توییتر-
- توانایی در سفارشی سازی طراحی اپلیکیشن های موبایل و شیوه ناوبری کردن
- انعطاف پذیری در سازمان دهی کردن محتوا برای اپلیکیشن موبایل
این افزونه برای مدت کمی در بازارها حضور دارد، پس کاملا جدید است و تا به حال استفاده چندانی از آن نشده است.
MobiLoud
MobiLoud به عنوان یک افزونه رایگان شناخته شده اما واقعیت آن است که آنقدرها هم رایگان نیست. من بیشتر دوست دارم بجای افزونه آن را یک سرویس اپلیکیشن موبایل بنامم. جایی که تیم MobiLoud برای شما اپلیکیشن موبایل درست می کنند. سرویس آن ها می تواند در دو گروه کلی دسته بندی شود:
- تبدیل کردن وبسایت ها و وبلاگ ها به نسخهای از اپلیکیشن موبایل
- سوئیچینگ وبسایت های همراه با ترافیک بالا
تیم توسعه این ابزار به موارد زیر توجه بالایی دارند:
- نگهداری از اپلیکیشن و مدیریت بروزرسانی ها
- سفارشی سازی طراحیتان براساس لوگو و فاوآیکون
- قابلیت Push notifications
- مانیتور کردن اپلیکیشن و آنالیز آن
- کارا کردن اپلیکیشن موبایل. آنها از آندروید و آیاواس پشتیبانی میکنند.
این افزونه وردپرس، یک افزونه تجاری است و به شما کمک می کند تا در زمان بسیار کوتاهی وبسایت وردپرسی خود را به نسخه موبایل تبدیل کنید. این افزونه برای تبدیل کردن وبلاگها، وبسایت شرکتهای کوچک و یا ارگان ها به اپلیکیشن موبایل انتخاب بسیار مناسبی است. این مورد هم به آن دلیل است که این افزونه قابلیت شخصی سازی زیادی را به شما ارائه نمی دهد.
این افزونه تنها وبسایت وردپرسی را دریافت میکند و آن را در یک لایهبندی مناسب برای موبایل ها قرار می دهد. این افزونه توانایی ایجاد کارایی مانند push notification و یا کسب درآمد را ندارد.
این مورد یکی از اپلیکیشن هایی است که که وبسایتتان را دریافت کرده و آن را به یک اپلیکیشن کامل موبایل تبدیل می کند. پیاده سازی و استفاده از این مورد بسیار ساده است هرچند که اپلیکیشن موبایل ساخته شده در این مورد به عنوان یک اپلیکیشن محلی شناخته می شود که ممکن است با آن اپلیکیشن موبایلی که شما فکرش را می کنید متفاوت باشد. یکی از مزایای خوب این مورد این است که برای افرادی که در رابطه با توسعه دادن دانش ندارند می توانند از ویدیوی آموزشی موجود در وبسایت استفاده کنند. در این اپلیکیشن شما می توانید از ویژگی های شخصی سازی بسیاری که وجود دارد نیز استفاده کنید که شامل موارد زیر می شود:
- قرار دادن اسپلش اسکرین -برای شروع اپلیکیشن-
- پشتیبانی از به اشتراک گذاری و همچنین ادغام با دیگر شبکه های اجتماعی
- قابلیت دریافت نظر از طریق گوگل پلی
- در اختیار قرار دادن حالت های سفارشی سازی بسیار زیاد برای ناوبری وبسایت و نمایش محتوا
در پایان
استفاده از چنین متدی برای ساختن اپلیکیشن وبسایت باعث می شود تا در زمان و هزینههایتان بسیار صرفه جویی کنید.
فواید استفاده از این افزونه ها را نمی توان پشت چشم انداخت. ساختن اپلیکیشن باعث می شود که قابلیت های وبسایتتان افزایش بیابد، ترافیک وبسایت بالا رود و تعامل بیشتری با کاربر ایجاد شود.
۱۰ اشتباه که وبسایت شما را حرفهای نشان نمیدهد(بخش اول)
ساختن وبسایت برای کارآفرینان بهنظر راهی مناسب برای کسب درآمد میآید. شما تنها به یک طراح نیاز دارید و بعد از انجام کارهایی از این قبیل تنها کافی است به مسائل کوچک و ناچیز دیگری فکر کنید.
درست است؟
در واقع داشتن یک وبسایت می تواند تاثیر بسیار بیشتری از آنچه که فکر می کنید روی تجارت نوپای شما داشته باشد. وقتی که شما یک تجارت آنلاین را تحویل مشتری میدهید معمولا تمام قضاوت های آن ها روی جزئیات کوچک وبسایت خواهد بود. آنها معمولا از وبسایت شما دور می شوند. این دور شدن اغلب اوقات به این دلیل است که این افراد معمولا به برندهای تجاری کمی اعتماد می کنند. پس باید از خودتان بپرسید چرا آنها باید ناگهان به شما اعتماد بکنند؟ فرصت کمی برای جلب اعتماد دیگران وجود دارد! پس شما باید در لحظه اول آنها را بگیرید، وگرنه آنها از دست میروند.
سرانجام باید گفت که این کوچکترین تغییرات هستند که بزرگترین تاثیرات را به همراه خواهند داشت. اما اگر می خواهید که اعتماد دیگران نسبت به برند خودتان را جلب کنید، باید توجه داشته باشید که موارد جزئی و کوچک را به صورت دقیق و درست مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.
در این مقاله قصد دارم که شما را با اشتباهاتی در صنعت طراحی وب آشنا کنم که معمولا طراحان آماتور مرتکب میشوند. البته اگر شما در این صنعت پیشرفته هستید باز هم ممکن است چندین اشتباه در این لیست را در کارهای خود بیابید.
۱. استفاده نادرست از پوسته

من، با استفاده از قالب های آماده برای شرکت ها بزرگ مخالف ام، اما می توانم احتیاجات آنها را نیز ببینم. به هر حال اگر شرکت شما از چنین قالب هایی استفاده می کند به نظر بنده بهتر است که یک طراح استخدام کنید تا آن قالب را برای برند شخصی شما شخصی سازی کند. احتمال دارد که شما با یک طرح کاملا جدید اما سازگار با برندتان بربخورید.
یکی از مشکلات اصلی استفاده از طراحی های از پیش آماده شده ارتباط بسیار ضعیف میان لوگو و بقیه وبسایت به خصوص قسمت هدر وبسایت است. برای مثال امکان دارد که رنگ لوگوی شما با رنگ طرح از پیش آماده شده همخوانی نداشته باشد و یا اینکه فونت ها با طراحی شما سازگاری نداشته باشد.
اگر شما در حال توسعه یک برند تجاری هستید این نکته را فراموش نکنید و به یاد بسپارید که طرح شما نباید تکراری و کهنه باشد.
۲. استفاده از طراحی پیشفرض بوت استرپ

یکی دیگر از اشتباهات در امر طراحی وبسایت استفاده از طراحی پیشفرض فریمورک بوت استرپ است. وبسایت های بسیاری را می یابیم که این اشتباه را مرتکب می شوند. برای مثال استفاده از فونت Open Sans در کار بسیاری از وبسایت ها دیده می شود که این خیلی چالش برانگیز و مهیج نیست. بیشتر باعث می شود وبسایت ها شکل هم بگیرند در حالی که فونت یکی از مهمترین آیتم های طراحی وبسایت است.
یکی دیگر از نکاتی که باعث می شود وبسایت شما بوت استرپی به نظر برسد، استفاده از فونت Font Awesome است. این فونت درست شبیه به بوت استرپ یکی از پرکاربردترین کتابخانه ها و ویژگی های است که طراحان امروزی از آن استفاده می کنند. یکی از نکات جالبی که در رابطه با این موضوع وجود دارد نزدیکی و یکپارچگی قدرتمند بین این دو ویژگی و فریمورک است.
مطمئنا وبسایت شما اگر دارای فونت های منحصر به فرد خود باشد می تواند اصیل تر و ارجینال تر به نظر برسد. تنها با انجام تغییرات کوچکی در آیکن های موجود نیز می توانید چنین کاری را انجام دهید.
۳. مشکلات مربوط به تایپوگرافی

بعضی اوقات اندازه فونت مربوط به وبسایت شما بسیار بزرگ است. که این خود باعث مشکلاتی می شود. برای مثال باعث می شود که کل صفحه اصلی وبسایت شما در نگاه اول به هم بریزد. تصویر بالا حاکی از چنین مشکلی است.
یکی از مرسوم ترین مشکلاتی که وبسایت های طراحی شده براساس «home-made» دارا است، هم سنجی بسیار پایین میان فونت های Headline و بدنه وبسایت است. برای حل این مشکل کافی است که اندازه فونت مربوط به Headline را بزرگ تر کنید. همچنین با استفاده از حالت Bold می توانید آن را مهمتر نشان دهید. در این حالت میتوان متن مربوط به Headline را از بدنه وبسایت جدا کرد.
۴. استفاده از پس زمینه تیره

رنگ پس زمینه یکی از مهمترین مسائل و بخش های مربوط به وبسایت است. پس بهتر است آن را با دقت بیشتری انتخاب کنید.
مطابق با یک قاعده ساده، وبسایت های تیره رنگ هیچوقت خوب به نظر نمی رسند مگر اینکه حرفهای طراحی شوند. رنگ سفید نیز معقول است اما بیشتر طراحان از رنگ خاکستری روشن برای این قسمت از طراحی استفاده می کنند. آگاه باشید که استفاده از رنگ خاکستری تیره همراه با متن سیاه می تواند برای وبسایت شما بد باشد. چرا که خوانایی وبسایت شما را به شدت کاهش می دهد. بهتر است از رنگ خاکستری استفاده کنید که کمتر از ۱۵ درصد حاوی رنگ تیره است.
۵. استفاده از چندین دکمه CTA

در یک طراحی مناسب هر صفحه از وبسایت باید فقط یک دکمه مربوط به CTA داشته باشد. اگر این اصل رعایت نشود بیشتر اوقات موجب میشود که کاربر بازدید کننده سردرگم و گیج شود. بهتر بگویم گذاشتن چند دکمه CTA باعث می شود که کاربر برای انتخاب یک مورد دچار تردید و شبه شود. بعضی اوقات این حالت باعث می شود که کاربر به کلی از وبسایت خارج شود.
مطمئن شوید که در طراحی خود تا جایی که امکان پذیر است تعداد دکمه های CTA را کاهش دهید. به کاربران اجازه دهید تا یک فعالیت را بدون فکر کردن زیاد انجام دهند. در نهایت سعی کنید که دکمه های CTA خود را به بهترین شکل طراحی کنید تا کاربران بتوانند بهتر آن را ببینند. از آیکن استفاده کنید، رنگ های زیبا یکی از مهمترین عاملان این مسئله هستند.
ادامه دارد…..
چه زمانی یک تجارت کوچک به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد؟
در یک دهه گذشته اپلیکیشنهای موبایل توانستهاند که سیطره بسیار خوبی روی دنیای ما به عنوان کاربر داشته باشند. اما این بدان معنا نیست، هر کسی که از اپلیکیشنها استفاده میکند دانش ساخت آنها را نیز دارد.
با گذشت سالها، من شرکتهای کوچک مختلفی را زیر نظر داشتم که مدیران آنها باور داشتند که شرکتشان به یک اپلیکیشن موبایلی نیاز دارد. آنها مصمم بودند که در کنار وبسایتشان یک نسخه موبایلی نیز به صورت اپلیکیشن مستقل داشته باشند. البته چنین موضوع بیشتر شبیه به یک اجبار بود تا اینکه مدیران واقعا آن را بخواهند، زیرا باور داشتند که بدون انجام چنین کاری از بازار رقابتی بیرون انداخته میشوند.
اما جالب اینجاست که در چند نمونهای که من مشاهده کرده بودم، بعد از یک مدت کوتاهی به این نتیجه رسیده بودند که داشتن یک اپلیکیشن واقعا الزامی و ضروری نبوده است. در واقع تنها استفاده کردن از یک طراحی واکنشگرا درست، میتوانست نیازهای اساسی آنها را جواب بدهد.
با این وجود هنوز هم یکسری سوالات باقی میمانند که ما به جواب آنها نرسیدهایم: معایب داشتن یک اپلیکیشن موبایلی چیست؟ چگونه میتوانیم موقعیت را برای مشتریان توضیح بدهیم؟ در آخر، چه زمانی بهترین زمان ممکن برای سرمایه گذاری روی یک اپلیکیشن موبایل است؟
اپلیکیشنها همیشه جوابگو نیستند
همیشه این ایده در فکر عوام شکل گرفته که یک اپلیکیشن میتواند مشکلات بسیاری را حل بکند. اما چنین تفکری همیشه صادق نیست. قبل از اینکه یک مشتری یا صاحب شرکت دقیقا بخواهد به فکر داشتن یک اپلیکیشن بیافتد، شما باید همراه با آنان، موارد زیر را بررسی بکنید:
دنیای تلفن همراه بسیار رقابتی است
همه کاربران دنیا از تلفنهایی با قدرت پردازشی بالا استفاده نمیکنند. شما باید این موضوع را به خوبی درک بکنید و تا حدی اپلیکیشنهایتان را بهینه نمایید تا بتواند روی دستگاههای اکثریت جامعه کارکرد داشته باشد.
شما واقعا باید خوب باشید
وجود بازار رقابتی اپلیکیشنهای موبایل یک واقعیت است. شما باید واقعا به فکر ساخت یک محصول منحصر به فرد و متمایز باشید در غیر اینصورت نمیتوانید موفق باشید. حتی نمیتوانید پیشرفت نیز بکنید. البته اگر سرویسهای شما منحصر به فرد باشد داشتن یک اپلیکیشن عادی نیز میتواند جوابگو باشد.
هزینه بر است
توسعه و نگهداری یک اپلیکیشن موبایل واقعا هزینه بر است. برای یکی شرکت کوچک این موضوع میتواند فشار بسیاری را روی بودجه وی بیاورد. بنابراین باید به خوبی یک پلن مالی را برای این هدف پایهریزی بکنید.

بحث در ارتباط با اپلیکیشن موبایل با مشتری
به عنوان یک توسعهدهنده واقعا باید به مشتریهایتان در این رابطه کمک بکنید. اولین موضوعی که باید بحثش را پیش بیاورید میزان تواناییهای شما در دنیای توسعه اپلیکیشنهای موبایل است. شما باید براساس نیازهایی که مشتری از شما میخواهد سرویس دهی را انجام دهید. همچنین در مرحله دوم به آنها مشاوره لازم در جهت پیادهسازی اپلیکیشن و راهکارهای آن بدهید.
در برخی از حالتها میتوانیم ببینیم که توسعهدهنده وارد فاز فروشنده میشود، اما در این سناریو شما واقعا باید به مشتری کمک بکنید. برای آنکه بهتر بتوانید با مشتری تعامل داشته باشید میتوانید به پاسخ سوالهای زیر فکر کنید:
میخواهید اپلیکیشن چکاری را انجام دهد؟
مشتری شما باید یک دیدگاه یا هدف کلی راجع به اینکه اپلیکیشن چکاری باید انجام دهد را داشته باشد. این هدف میتواند هر چیزی باشد.
کاربران مورد نظر شما چه کسانی هستند؟
منظورمان از این سوال کاربرانی است که میخواهیم آنها را مورد هدف قرار بدهیم. براساس این موضوع باید نیازها و اپلیکیشنتان را بهینهسازی بکنید.
چرا تنها یک وبسایت نمیتواند نیازهایتان را رفع بکند؟
اینجا جاییست که ما به جزئیات اصلی که میخواهیم دست پیدا میکنیم. دقیقا کارایی و قضیه problem-solving مربوط به اپلیکیشن را میتوانیم از این سوال بدست بیاوریم. مثلا مشتری میگوید که بررسی کردن رویدادها در وبسایت کمی زمان بر است، اپلیکیشن میتواند این کار را سریعتر برای کاربران انجام دهد.

خب، چه زمانی داشتن یک اپلیکیشن ضروری است؟
بعد از آنکه ما به اطلاعات و جزئیات درست دسترسی پیدا کردیم، میتوانیم متوجه شویم که چه زمانی یک اپلیکیشن موبایل میتواند مفید باشد. به عنوان یک پایه برای درک این قضیه، بیایید به سناریوهای زیر که در آن داشتن یک اپلیکیشن میتواند ضروری و مفید باشد نگاهی بیاندازیم:
مزیت استفاده از تکنولوژیهای تلفنهای هوشمند
بسیاری از اوقات ما در ارائه سرویسمان نیاز داریم که از تکنولوژیهای یک دستگاه هوشمند استفاده بکنیم. اپلیکیشن ما میتواند در این موقع واقعا استفادهپذیر و مناسب باشد. برای مثال تصور کنید شما یک شرکت ردیابی و مسیریابی دارید، خب برای اینکه بتوانید بهترین سرویسها را ارائه دهید نیاز دارید که یک اپلیکیشن داشته باشید که در آن از تکنولوژیهایی مانند GPS استفاده میکند.
کارها را برای کاربران سادهتر میکند
این مورد را میتوان به عنوان یکی از مهمترین مزیتهای یک اپلیکیشن در نظر گرفت. همانطور که در مثالهای قبلی گفتم، استفاده از یک اپلیکیشن میتواند کارها را سریعتر انجام دهد. با داشتن چنین مزیتهایی مطمئنا کاربران بیشتر سعی در استفاده از اپلیکیشن خواهند داشت.
مدیریت حساب بانکی از طریق وبسایت ساده تر است یا از طریق اپلیکیشن رسمی بانک مورد نظر؟ جواب ساده است!

تقاضاها و انتظارات کاربری را رفع میکند
اپلیکیشن شما باید نیازهای کاربری را به خوبی رفع بکند. در غیر اینصورت حتی وجود آخرین تکنولوژیها و… نمیتواند مفید باشد. برای چنین کاری نیاز است که مخاطبین خودتان را بهتر بشناسید و نیازهای آنان را بهتر رصد بکنید. همچنین شما باید پتانسیل و نیرویی را در اپلیکیشن ایجاد بکنید که بتواند کاربران جدیدی را به خود جذب بکند.
در پایان
همیشه این قضیه را در نظر بگیرید که وبسایت و اپلیکیشن موبایل دو موضوع متفاوت از یکدیگر هستند. برخی از افراد میگویند که داشتن یک وبسایت در حال حاضر بی استفاده است اما چنین موضوعی واقعیت ندارد. شما باید نیازهای مشتری یا شرکت را به خوبی درک بکنید و با آنها همراهی نمایید. در غیر اینصورت تمام تلاشهای شما و تمام هزینههای مشتریتان بی نتیجه خواهد ماند.
۵ اشتباه که در طراحی سایت باید از آنها اجتناب کرد!
با اینکه طراحی سایت روز به روز در حال رشد و تکامل بوده اما باز هم در این میان بسیاری از وب سایت ها با اصول اشتباهی طراحی می شوند که چندان خوشایند نیست.
اگر در حال راه اندازی یک وب سایت تجاری هستید، استفاده از اصول درست طراحی را جدی بگیرید و از اشتباهات رایج در طراحی سایت اجتناب کنید. اجتناب از اشتباهات رایج در طراحی، تاثیر چشمگیری در افزایش محبوبیت و درآمد یک سایت تجاری دارد که دارای اهمیت زیادی است و نباید آن را نادیده گرفت.
اشتباه در طراحی سایت
اشتباه در طراحی سایت ، ناشی از استفاده نادرست از تکنولوژی ها و اصول طراحی جدید است که در این مقاله به شرح آن می پردازیم.
۱ – مخفی کردن محتوای مهم
برخی از سایت ها اطلاعات مهم را از چشم کاربران مخفی می کنند که این کار برخلاف تصور آنها تاثیر منفی در جذب کاربران سایت خواهد داشت. و یک اشتباه در طراحی سایت محسوب می شود.
به عنوان مثال بعضی از سایت های فروشگاهی به کاربران اجازه مشاهده قیمت یک محصول را در ابتدای مراحل خرید نمی دهند تا زمانی که محصول به سبد خرید اضافه شود و کاربر به مرحله پرداخت برسد.
اکثرا سایت های تجاری این کار را برای جلوگیری از وارد شدن شوک به مردم انجام می دهند تا با این کار کاربران را تا مرحله پرداخت برای خرید تشویق کنند، در صورتی که مخفی نگه داشتن اطلاعات مهم ازچشم کاربران نه تنها آنها را به سمت خرید جذب نمی کند بلکه به احتمال زیاد باعث کاهش محبوبیت سایت در دید مشتریان می شود.
۲ – دسترسی به اطلاعات با استفاده ازتعدادی زیادی لینک
همانطور که می دانید لینک های موجود در یک سایت ، واسط دسترسی کاربران به بخش های مختلف سایت هستند. باید تا حد ممکن تعداد لینک ها را برای دسترسی به یک بخش کاهش داد به طوری که با تعدادی کمی کلیک کردن بتوانیم یک بخش از سایت را مشاهده کنیم.
اگر تعداد لینک ها برای دسترسی به یک بخش از سایت زیاد باشد، دسترسی کاربران سخت تر خواهد شد که این باعث تلف شدن زمان زیاد و گیج شدن کاربران می شود و خود یک اشتباه در طراحی سایت به حساب می آید.
درواقع یک وب سایت باید از مسیرهای مشخصی برای دسترسی کاربران به مطالب برخودار باشد که کاربران بتوانند به راحتی و در زمان کوتاهی به مطالبی که در جستجوی آن هستند دسترسی پیدا کنند.
۳- استفاده از عنوان نامناسب برای دسته بندی مطالب
گاهی انتخاب نام نامناسب برای عنوان یک بخش از سایت باعث نادیده گرفتن آن از چشم کاربران و از دست دادن مخاطبان آن بخش می شود که نباید نسبت به آن بی اهمیت باشیم.
تمام مطالب موجود در یک سایت را باید براساس محتوا دسته بندی کرد و به هر دسته عنوانی مناسب اختصاص دهیم تا دسترسی به محتوای هر دسته از مطالب برای کاربران آسان باشد.
طبقه بندی محتوای مطالب باید به گونه ای باشد که برای کابران واضح و دسترسی به آنها راحت باشد که در غیر اینصورت باعث سردرگمی کاربران می شود و منجر به یک اشتباه در طراحی سایت می شود.
مثال…
به عنوان مثال دسته بندی فهرست های موجود در صفحه اصلی یک سایت باید مرتب و منظم و واضح بوده و از عنوانی مناسبی برخودار باشند که از طریق آن بتوان به تمام مطالب سایت به راحتی دسترسی پیدا کرد.
۴- درج اطلاعات مشابه و تکراری
درج مطالب مشابه و تکراری در سایت چندان جذاب نیست و باعث کاهش محبوبیت سایت در بین مخاطبان می شود زیرا که وجود مطالب مشابه در یک سایت دسترسی کاربران به اطلاعات کامل در مورد موضوعات مختلف را سخت تر می کند.
باید برنامه ریزی کنیم که تا حد امکان مانع از درج مطالب مشابه در سایت شویم و به این نکته توجه کنیم که گاهی یک مطلب با حجم کم ومحتوای ارزشمند بر یک متن باحجم زیاد و محتوای ضعیف برتری دارد.
در واقع سایت های دارای محتوای ارزشمند بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار گرفته و بهتر مورد بازدید عموم قرار می گیرند که این باعث شهرت نام تجاری است.
اگر شما صاحب یک سایت تجاری هستید باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا محتوای ارزشمند سایت خود را بیشتر از گذشته افزایش دهید به ویژه زمانی که رقابت زیادی وجود دارد.
علاوه بر اینکه به افزایش محتوای سایت خود توجه دارید باید به دنبال این باشید که مطالب به روز و جدیدی را در اختیار عموم قرار دهید و از درج مطالب مشابه و قدیمی خودداری نمایید.
برای داشتن محتوای خوب و ارزشمند می توانید بر روی مطالب تخصصی مرتبط با فعالیت نام تجاری خود تمرکز کنید و مطالب تخصصی و جدیدی را در سایت خود منتشر کنید.
۵- استفاده از فیلترهای زیاد در جستجوی یک مطلب یا محصول
فراهم آوردن امکان جستجوی قوی برای مطالب سایت یک مزیت محسوب می شود اما اینکه مخاطبان با عبور از فیلترهای زیادی بتوانند یک مطلب یا محصول را جستجو کنند چندان خوشایند نیست.
در واقع اضافه شدن گزینه های زیادی به عنوان فیلترهای جستجوی مطالب برای کاربران خسته کننده خواهد بود و خوب یک شکاف و اشتباه در طراحی سایت می باشد.
به عنوان مثال گاهی گزینه انتخاب رنگ برای جستجوی یک محصول نیاز نیست و باید حذف شود.
تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن چیست؟
وب سایت(Website):
تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن
وب اپلیکیشن (Webapplication):
مزایای وب سایت داشتن / چرا باید برای کسب و کارتان وب سایت داشته باشید؟
مزایای وب سایت
ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که داشتن سایت اینترنتی چه مزیت هایی دارد ؟
وب سایت ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان خود به همراه دارند که مهمترین آنها به شرح زیرند:
تاثیر سایت در اطلاع رسانی:
داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت میتواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابر این امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای طراحی یک سایت داینامیک فقط کافیست هزینه ای اولیه برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن شما می توانید بینهایت صفحه ایجاد کنید که هزاران و یا میلیونها کاربر از جاهای مختلف جهان می توانند بارها و بارها از آن ها بازدید کنند.
جهانی دیده شوید
با داشتن وب سایت میتوانید در سطح جهانی به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید. حضور در بستر آنلاین محدودیت فیزیکی را از بین میبرد و امروزه بسیاری از کسب و کار ها از طریق وب سایت های خود توانسته اند سالیانه درصد بالایی از فروش را از این طریق پیدا کنند.
خود را حرفه ای معرفی کنید
با طراحی سایت حرفه ای و خلاقانه میتوانید کسب و کار خود را موثر تر معرفی کنید. وب سایت شما ویترین محصولات و خدمات شماست. هرچه این ویترین زیباتر چیده شود، میتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.
رشد کنید
داشتن وب سایت کسب و کار شما را ۲۴ ساعت شبانه روز باز نگاه میدارد و قادر هستید در هر زمان از شبانه روز خدمات خود را به مشتریانتان عرضه کنید. با افزایش میزان فروش خود و همچنین توسعه و بهبود وب سایت از طریق پیشنهادات و انتقادات کاربران میتوانید به سطح بالایی از کیفیت در ارائه خدمات و محصولات خود برسید و در حوزه ی کسب و کارتان از رقبا پیشی بگیرید.
در جستجوی آنلاین دیده شوید
امروزه کاربران زیادی در بستر آنلاین محصولات و خدمات مورد نیاز خود را جستجو میکنند و حضور شما در این فضا شانس فروش محصولات و خدماتتان را افزایش میدهد. حجم بسیار بالای وب سایت ها و رشد روز افزون تولد وب سایت های حرفه ای لزوم داشتن یک وب سایت مناسب برای تمام کسب و کارها لازم و ضروری کرده است.
تاثیر سایت در بازاریابی:
موتورهای جستجو بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند فقط کافیست رباتهای آنها سایت شما را پیدا کنند و از آن پس زمانی که فردی به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت سایت شما هدایت می کنند. میزان بازدید کننده هدایت شده به سایت به پارامترهای زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می شوند.
در دسترس بودن:
سایت شما با متقاضیان اطلاعات و محصولات یا خدمات فقط یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است.