شما برای سایت خود به تولید محتوای مطلوب نیاز دارید و از طرفی میدانید که به تنهایی نمیتوانید محتوای لازم را فراهم کنید؛ در این شرایط به شما تولید محتوا با استراتژیهای مناسب را پیشنهاد میکنیم.
تولید محتوای مطلوب در تولید مشتریهای راغب، موقعیتیابی برند، بازاریابی درونی و بهینهسازی نرخ تبدیل سایت شما، نقش مهمی را ایفا میکند.
برخی از تیمهای بازاریابی محتوا، تعدادی وبلاگ راهاندازی میکنند… اما آنچه که برای سایت شما، خواننده و دنبالکننده جذب میکند، محتواهای مفید و موثر هستند و تولید و آمادهسازی چنین محتواهایی به یک تیم ماهر نیاز دارد.
اگر قصد دارید که دربازاریابی محتوا سرمایهگذاری کنید، باید سوالات صحیحی از تیم مورد نظر بپرسید، تا پتانسیلهای آنها را بشناسید. شما با پرسیدن سوالات صحیح، با تیمی کارآمد و با تجربیات و طرحهای مناسب انتخاب خواهید کرد.
بهترین محتوا زمانی اتفاق تولید میشود که این چهار مورد همزمان به درستی فعالیت کنند: استراتژیست، نویسنده، طراح و توسعهدهنده
این سوالات را برای تیم تولید محتوای خود در نظر بگیرید:
تولید محتوای مطلوب باید مانند کسب و کار، خدمتی را به کاربران ارائه دهد. ممکن است به سوالی که در ذهن مخاطب است پاسخ دهد یا درک یا چشمانداز او را به یک موضوع تغییر دهد.
زمان انتخاب یک تیم بازاریابی محتوا، داشتن استراتژی، بسیار اهمیت دارد:
تیمی که انتخاب میکنید باید به این سوالات پاسخ دهد. اگر آنها نتوانند آنچه که میخواهید را انجام دهند، محتوای با کیفیتی نخواهید داشت.
محتوا میتواند یک دارایی بزرگ باشد، اما ایجاد آن ممکن است، یک کابوس برای شما شود. گروه کارشناسان بازاریابی محتوا، باید با کارشناسان سایت شما (در بخش بازاریابی و در بخشهای دیگر) در ارتباط باشند تا بهترین محتوای را مناسب با سایت شما تهیه کنند.
افرادی که قادر نیستند در خصوص روش کار خود در تولید محتوای مطلوب، ارائه آن، دستورالعملهای ارتباطاتی و… به وضوح صحبت کنند، ممکن است برای شما ایجاد دردسر کنند.
محتوا برای صنایع نیز میتواند یک دارایی باشد، اما صنایع خاص، ملاحظات محتوایی منحصر بفردی دارند. در ادامه تعدادی از حالتهای خاص بیان میشود:
امروزه تقریباً هر سازمانی محتوای آنلاین دارد. تیم محتوایی خوب باعث حرکت رو به جلوی شما در بازاریابی محتوا میشود اگر محتواهای قبلی شما را هم در نظر بگیرد و با توجه به آنها بهترین طرح را برای پیشرفت شما برنامهریزی کند:
یک تیم بازاریابی تولید محتوای مطلوب، به شما کمک میکند تا محتواهای قدیمی را اصلاح کنید تا نتیجه بهتری نسبت به تلاشهای قبلی بدست بیاورید.
تیم محتوایی باید به محتواهای موجود شما رسیدگی کند، و ببیند آیا محتوا، ویژگیهای زیر را دارد:
زمانی که افرادی را جستجو میکنید که به شما در تولید محتوای مطلوب کمک کنند، ممکن است در انتخاب تیم مناسب، دچار آشَفتگی شوید. برای رهایی از سردرگمی، سوالات بالا را از آنها بپرسید تا در انتخاب تیم بازاریابی محتوا و در نهایت تولید محتوای مطلوب موفق شوید.