متنی را تصور کنید که یک دست و بدون هیچ علائم و زیرعنوانی است. نظرتان در موردش چیست؟ آیا میتوانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و آن را بخوانید؟ مطمئنا چنین موردی یک ریسک بزرگ برای محتوای وبسایت به حساب میآید و همینجاست که نرخ خروج از صفحات بالا میرود. پس باید چارهای برای آن اندیشید. چاره کار شما استفاده از تیترها در نوشته وردپرس است. حال اینکه چگونه و با چه قانونی از این تیترها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید به شما خواهم گفت.
تیترها در نوشته وردپرس
عنوان و زیرعنوان که به اختصار به آن تیترها در نوشته وردپرس میگوییم برای کاربران وبسایتتان بسیار مهم است و این را بدانید که آنها تیترها را بسیار با دقت دنبال کرده و حتما میخوانند. اما چگونه از آنها استفاده کنیم که هم جذاب باشند و هم درست به کار روند؟ با ما همراه باشید…
تیترها و ساختار متن
در واقع تیترها نوعی راهنما برای کاربران محسوب میشوند زیرا افراد آنها را با دقت دنبال کرده و با کمک آنها در مورد پاراگرافها اطلاعاتی کسب میکنند و راغب به خواندن متن میشوند. حتی اگر فرض کنیم متن شما ضعیف باشد، همین تیترها باعث میشوند کاربر کمی درگیر مطلب شده و به آن توجه کند.
خواندن یک متن از صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایل کار سختی است و ممکن است کاربران را پریشان و کلافه کند اما اگر از تیترها در نوشته وردپرس کمک بگیریم مسلما وضع به مراتب بهتر خواهد بود.
برخی افراد دوست دارند مخاطب خود را به گونهای جذب کنند و وعده مطالب آینده را بدهند، در حالی که این کار به راحتی باعث خطا در کار شما میشود! فعالیت درست در این حوزه این است که پس از به کار بردن تیترها در نوشته وردپرس باید مطلب مربوط به آن را به صورت کامل و با نگارشی روان و قابل فهم بیاورید تا کاربر توجیه شود. این گونه میتوانید او را به کاربر همیشگی تبدیل کنید! (لطفا هرگز کاربران خود را گول نزنید!)
تیترها و سئو
افراد تصور میکنند اگر کلیدواژه کانونی مورد نظر را تنها در تیترها بیاورند کار تمام است و رتبه خوبی از سمت گوگل کسب میکنند. این کار خوب است اما بعید میدانم به تنهایی بتواند رتبه خوبی برایتان به ارمغان بیاورد! شما باید توانایی نوشتن متنی استاندارد در مورد کلیدواژه را داشته و توضیحات کافی و داستانوار خود را پیادهسازی کنید. اگر تمام متن شما غنی نباشد، محتوا فاقد امتیاز سئو در موتورهای جستجو است.
سرفصلها تاثیر خوبی بر روی سئو دارند اما دلیل اصلی آن تاثیری است که بر روی مخاطب شما میگذارد. یادتان باشد اول کاربر بعد موتور جستجو. اگر کاربران احساس رضایت داشته باشند مطمئن باشید رتبه خوبی در گوگل نیز کسب میکنید. تیترها در نوشته وردپرس را تنها زمانی به کار ببرید که مطمئن هستید کاربرانتان را هدایت میکنید به اصل موضوع و آنها را از سردرگمی نجات میدهید.
نحوه استفاده از تیترها
معمولا توسعه دهندگان، زیاد در مورد تیترها صحبت میکنند و برای هر کدام تعریف خاصی دارند. H1 معمولا برای عنوان نوشته سایت یا وبلاگ به کار میرود و حتما باید در هر مطلبی وجود داشته باشد. سایر تیترها در نوشته وردپرس، پس از آن به کار میروند و به صورت یک ترتیب مشخص یعنی H2 سپس H3 و سپس در صورت لزوم H4 استفاده میشود. نظر شما را به مثالی برای درک بهتر موضوع جلب میکنم:
- H1: استفاده از کفش کوه در هنگام کوهنوردی
- H2: چرا باید در هنگام کوهنوردی از کفش کوه استفاده کرد؟
- H3: مقاومت کفش کوهنوردی
- H3: محافظت از پا با کمک کفش کوهنوردی
- H2: کفش کوهنوردی را باید از کجا تهیه کرد؟
- H3: خرید کفش کوهنوردی از فروشگاههای معتبر
- H3: خرید اینترنتی کفش کوهنوردی
- H2: نتیجه گیری یا جمع بندی
در صورت لزوم و طولانیتر بودن محتوا میتوانید از تیترهای دیگر h4 و h5 و h6 استفاده کنید.
تیترها و سطح دسترسی
تیترها در نوشته وردپرس برای دسترسی آسان به کار میروند مخصوصا برای افرادی که به راحتی نمیتوانند متنی را از صفحه نمایشگر مطالعه کنند. در واقع همین تیترها هستند که باعث میشوند کاربر تصمیم بگیرد متن شما را بخواند یا نخواند. پس هم تیترها در نوشته وردپرس را باید جذاب و با کیفیت نوشت هم متن نوشته را.
تیترها در افزونه Yoast SEO
yoast seo به شما در انتخاب و جایگاه تیترها کمک میکند. چنانچه تیترها در نوشته وردپرس موجود نباشند به شما تذکر میدهد که باید از آن استفاده کنید و در صورت کم و زیاد بودن نیز شما را مطلع میسازد. پس در اینجا نیز میتوانید با خیال راحت به این افزونه اعتماد کنید.
نتیجه
هرگز تیترها در نوشته وردپرس را فراموش نکنید! استفاده از تیترها برای کاربران شما مفید است، شانس مطالعه بیشتر و جذب کاربران به وبسایتتان را افزایش میدهد، سطح دسترسی را آسان میکند و در نتیجه موجب بهینهسازی وبسایت و محتوا میشود. پس لطفا این موضوع را کاملا جدی بگیرید.