امروزه یکی از دغدغه های اساسی مدیران فروشگاه های اینترنتی این است که با بررسی رقبای خود در میبابند که بازدید سایت فروشگاهیشان از فروشگاه اینترنتی رقبا کمتر است این در حالی است که بازدید کننده برای سایت فروشگاهی حرف نخست را میزند زیرا شاید سایت های خبری یا سرگرمی و… جنبه درآمد زایی نداشته باشند ولی سایت فروشگاهی بر پایه ی درآمد زایی ساخته شده است و به همین منظور بازدید کننده برای سایت فروشگاهی حرف نخست را خواهد زد به همین دلیل است که سئوی فروشگاه اینترنتی امری جدی و غیر قابل انکار خواهد بود.
سئوی فروشگاه اینترنتی
امروزه با همه گیر شدن اینترنت و استفاده از آن حتی فروشگاه های موجود در سطح شهر نیز به فکر ارتقا فعالیت های خود و اینترنتی کردن فروش خود افتاده اند تا بتوانند به وسیله اینترنت فروش خود را ارتقا دهند و مشتری بیشتری را به سمت خود جذب نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی پیرامون سئوی فروشگاه اینترنتی را به شما آموزش دهیم.
بهینه سازی آدرس صفحات وب
یکی از عوامل تاثیر گذار در سئوی فروشگاه اینترنتی، آدرس آن میباشد پس باید در انتخاب نام دامنه خود بینهایت دقت داشته باشید زیرا این نام دامنه شماست که تبدیل به برند شده و برای شما درآمد زایی خواهد کرد. برای انتخاب نام دامنه مناسب باید به این نکات توجه داشته باشید:
- کلمات کلیدی اصلی مرتبط با فعالیتتان در آن به کار رفته باشد.
- زیاد طولانی نباشد.
- از خط تیره کوچک (-) برای جداکردن آدرس دهیتان استفاده کنید.
انتخاب عنوان مناسب
با توجه به اینکه دنیای اینترنت دنیای رقابت می باشد شما برای جذب مخاطب بیشتر باید بر روی منحصر به فرد بودن عنوان و محتواهای به کار رفته در سایتتان سرمایه گذاری کنید و به آنها بیشتر توجه نمایید و به این نکته توجه نمایید که هرچه برای محصولاتتان توضیحات بیشتری قید نمایید به طبع مشتریان بیشتری نیز خواهید داشت.
بهینه سازی کلمات کلیدی
یکی از فاکتور های مهم در سئوی فروشگاه اینترنتی برای موتور های جست و جو استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. بهترین کار این است که شما با استفاده از یک عنوان و توضیح یکتا صفحات وب سایت خود را برچسب گذاری کنید. ربات های جستجوگر به عناوین مختلف و متفاوت علاقه زیادی نشان میدهند.
لینک های داخلی
یکی دیگر از فاکتور های مهم در امر سئوی فروشگاه اینترنتی، لینک های داخلی می باشد. به طور خلاصه میتوان لینک داخلی را لینک دهی با سایر صفحات
وب سایتتان تعریف کرد. باید به این نکته دقت داشته باشید که هر صفحه را نهایتا به سه صفحه ی مرتبط با آن لینک دهید و در امر لینک دهی داخلی زیاده روی نکنید.
لینک های خارجی
یکی دیگر از فاکتور های سئوی فروشگاه اینترنتی که شاید مهمترین فاکتور آن نیز باشد لینک های خارجی است. شما باید از سایت های معتبر و شناخته شده که گوگل به آنها اعتماد کافی را دارد لینک دریافت کنید. توجه به این نکته ضروری است که در صورتی که از سایت هایی که با موضوع فعالیت سایت شما هم خوانی ندارد و یا سایت های بی محتوا لینک دریافت کنید دقیقا برعکس عمل کرده و به سایت خود و سئو ی آن صدمه وارد میکنید.
سرعت لود و بارگزاری سایت
هر چقدر هم که سایت پر محتوایی باشید و محصولات فراوانی داشته باشید در صورتی که سرعت لود سایت شما پایین باشد مشتری نخواهید داشت. کاربران اینترنت مایل به استفاده و خرید از سایت هایی هستند که از سرعت لود بالایی برخوردار هستند. یکی از راه هایی که میتوان به وسیله آن سرعت لود سایت خود را افزایش دهید استفاده از تصاویر بهینه میباشد.
طراحی واکنش گرا
امروزه بخش قابل توجهی از کاربران به وسیله گجت های همراه خود اقدام به وب گردی و استفاده از اینترنت می نمایند شما هم میتوانید با استفاده از قابلیت واکنشگرا بودن وب سایت این دست از کاربران را مجذوب سایت خود نمایید و از این طریق مشتریان بیشتر و در نتیجه فروش بیشتری را تجربه کنید.
شبکه های اجتماعی
در حال حاضر شبکه های اجتماعی در زندگی انسان ها به خصوص ایرانیان حرف نخست را میزند شما با کمک گرفتن از قدرت این شبکه میتوانید به فروش خود کمک زیادی کنید.
نقد و نظر مشتریان
استفاده از نظرات سایر کاربران درباره تجربه آنها درباره ی استفاده از محصول خریداری شده میتواند به فروش شما کمک دوچندانی نماید این کار علاوه بر تاثیر مثبت بر روی مشتری اعتماد او را نسبت به فروشگاه شما بیشتر می کند و میتواند او را به یکی از مشتریان دائمی شما کند.
پشتیبانی آنلاین
استفاده از روش پاسخگوی آنلاین نیز میتواند به صورت غیر مستقیم بر روی میزان فروش شما تاثیر گذار باشد. و در نهایت منجر به بهبود سئوی فروشگاه اینترنتی می شود.
با استفاده از روش هایی که در بالا گفته شد میتوانید سئوی فروشگاه اینترنتی خود را تا حد بسیار زیادی انجام داده و به بیشتر شده مشتریان و فروش خود فکر کنید.