در حال حاضر میبینیم که افراد در مسافرت، در هنگام کار به صورت انفرادی یا تیمی و یا زمان هایی که پیاده روی میکنند به آهنگ یا هر فایل صوتی گوش می دهند. استفاده از پادکست ها در آگهی تبلیغاتی و اهمیت آن درجامعه، مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است. بطور مشخص استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی نیز بیشتر ازقبل به چشم می خورد و اتفاقا با موفقیت رو به رو شده است.
استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی
در حال حاضر روند رشد تکنولوژی به گونه ای است که لازم است حتما از پادکست ها در کسب و کار خود استفاده کنید. اگر شما شناخت خوبی از مخاطبانتان خود داشته باشید پادکست می تواند باعث توسعه فعالیتهای بازاریابی فعلی تان شود. ما دلایل خوبی را در این مقاله برای استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی به صورت راهبردی به شما معرفی میکنیم.
سهولت و سرعت در انجام عملیات ضبط محتوی پادکست
اولین چیزی که باید شما در باره فایل های صوتی بدانید این است که درسالهای اخیر بطور باور نکردنی محتوا یا اطلاعات به راحتی ضبط می شوند. با وجود یک میکروفن و هدفن با کیفیت به آسانی و با کمترین هزینه می توان اینکار را انجام داد. بازبینی و ویرایش نرم افزارها بصورت آماده در دسترس است و مشکلی از این جهت وجود ندارد.
این یک واقعیت است که تولید و استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی به مراتب راحت تر از تولید ویدئو و فیلم است. اگر تا به حال موفق به ضبط ویدئوی آموزشی شده اید بهتر است بعنوان گزینه بهتر، پادکست را برای سرعت وکارایی بیشتر بکار ببرید و در کنار ویدئوها از آن نیز استفاده کنید.
پس از ضبط و ویرایش لازم در محتوی پادکست می توانید آن را با سرعت بیشتری برای دسترسی مشتریان بارگذاری کنید. مطمئن باشید فایل های صوتی شما به سرعت مورد پسند و توجه کاربران زیادی قرار خواهد گرفت!
تولید ترافیک بیشتر
تا اینجا متذکر شدیم که بیشتر مردم پذیرای استفاده از پادکست هستند اما به افرادی توجه کنید که در هدف کسب وکارتان قرار دارند و این باید یک چالش واقعی برای شما باشد. با یگ نگاه دقیق به تعداد مخاطابنتان، متوجه می شوید که هرگز تصور نمی کردید این تعداد مخاطب را داشته باشید. شما می توانید برای کاربران و توضیح دادن در مورد سوالاتشان فایل های صوتی را در اختیار آنها قرار دهید.
ترجیحا استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی بهترین فرصت را برای کاربران در استفاده از اطلاعات قرار میدهد اما شاید تا به حال به صورت جدی به آن فکر نکرده بودید.
اگر شما استعداد خوبی در سخنرانی دارید پس موفق هستید و کار برای شما آسانتر می شود. ولی اگر چنین مهارتی ندارید نگران نباشید چون به راحتی می توانید با چند بار تمرین مهارت خوبی کسب کنید.
ایجاد ارتباط با کاربران
علاوه بر استفاده از پادکست در کسب و کار اینترنتی، می توانید از این روش برای برقراری ارتباط بهتر با کاربران خود استفاده کنید. اگر فایل صوتی شما موثر و معتبر باشد، آنها مخاطب دائمی شما خواهند شد. شما هم تشویق می شوید تا فایل های بیشتری برای مشتریان آماده سازید که موجب برند سازی و در کنار آن جذب هر چه بیشتر کاربر و مشتری خواهد شد.
اگر کاربران به اندازه کافی به شما اعتماد کنند و اطلاعات با کیفیتی با استفاده از فایل صوتی کسب کنند آن را به دوستانشان هم توصیه می کنند و این یعنی شما کارتان را درست انجام داده اید.
پادکست به شما اجازه می دهد که برند کسب وکارتان را به مخاطبان معرفی کنید! کاری که رسانه های اجتماعی حتی نمی توانند آن را انجام دهند. اعتبار و ارزش کارتان را در ارائه پیامتان به مخاطبان با پادکست یا ویس را هرگز دست کم نگیرید!
افزایش تعداد مکالمه ها
برای بهبود ترافیک سایت و ایجاد ارتباطات موثر با مخاطبان، پادکست می تواند سرعت مکالمه را بطور شگفت انگیزی افزایش دهد. در هرکدام از صحبتهایی که شما در فایل صوتی ارائه می دهید اعتماد به نفستان افزایش پیدا می کند. اگر بعنوان یک کارشناس از کارایی و اطمینان لازم به خود برخوردار باشید، مشتری هم به محصولات یا خدماتی که می فروشید، اطمینان خواهد کرد. بیشتر از همه وقتی مشتریان میخواهند به برندی اطمینان کنند به آن مشکوک می شوند. ارتقاء عملیات پادکست ، بهترین راه تمایز شما با رقبایتان برای تشویق و ترغیب مشتریان برای خرید از شما است.
به خاطر سپردن پادکست ضبط شده
وقتی مکالمه تان را ضبط می کنید آن را بخاطر بسپارید، این به معنی آن نیست که مدت زمان طولانی از آن پادکست برای تبلیغات بلند مدت نا محدودتان برای محصولات استفاده کنید بلکه به این معنی است که از ارتقاء مطالب و روشهای ویژه که ممکن است به شما پیشنهاد شود پرهیز نکنید. مشتریانتان را آزاد بگذارید تا از محصولات منحصر به فرد و ویژه تان اطلاعات کافی کسب کنند. اگر آنها به شما اعتماد پیدا کنند حتما کسب و کار موفقی خواهید داشت.
جمع بندی
کسب وکارها برای رسیدن به پتانسیل خوب، مرهون استفاده از پادکست در کنار سایر تولیدات هستند. عامل موثر هماهنگی متوسط تعداد زیادی ازکسب وکارها، در هماهنگی و اتحاد پادکست ها در استراتژی بازاریابی است که در حال حاضر کم از آن استفاده می شود و فرصتی عالی است که دست به کار شوید. بنابراین شما برای چه منتظرید؟ تنها با یک رکورد ساده می توانید کار خود را شروع کنید!