سایت‌های چند زبانه

استفاده از سایت‌های چند زبانه در وردپرس با افزونه TranslatePress

توسعه سایت شامل موارد مختلفی می‌شود که شاید بتوان یکی از مهم‌ترین آن‌ها را چند زبانه کردن آن دانست. چند زبانه کردن سایت به معنای جهانی کردن آن و جذب مخاطب از سایر کشورهای دنیا است. به‌طور مثال فرض کنید وارد یک سایت خارجی شده باشید و این سایت، علاوه بر زبان انگلیسی، محتوای خود را به فارسی نیز ترجمه کرده باشد! قطعا برقراری ارتباط کاربران فارسی زبان با محتوای فارسی به مراتب بیشتر است و رضایت بیشتر کاربران را در برمی‌گیرد. در این مقاله در اگرت قصد معرفی افزونه‌‍ای را داریم که قادر به ساخت سایت‌های چند زبانه در وردپرس است.

سایت های چند زبانه در وردپرس با TranslatePress

افزونه TranslatePress افزونه‌ای حرفه‌ای برای وردپرس است که امکان ساخت سایت‌های چند زبانه در وردپرس را فراهم می‌کند. این افزونه از میان +۲۰۰ نصب توانسته است امتیاز ۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

سایت‌های چند زبانه

برخی از ویژگی‌های افزونه

  • قابلیت ترجمه تمام محتوای موجود در سایت
  • قابلیت ترجمه تمامی بخش‌های مربوط به کاربران
  • قابلیت مشاهده پیش‌نمایش از ترجمه‌ها پیش از انتشار در سایت
  • قابلیت ترجمه هسته وردپرس، قالب‌ها و افزونه‌های مربوط به آن
  • قابلیت ترجمه خودکار با استفاده از موتور جستجوگر وردپرس
  • قابلیت نمایش سایت با زبان دیگر در آدرس مجزا
  • قابلیت ذخیره‌سازی ترجمه با وجود عدم انتشار آن در سایت
  • قابلیت نمایش محتوا به زبان دیگر با استفاده از شورت‌کدها
  • و…

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای استفاده از این افزونه ابتدا آن را از انتهای همین مقاله نصب کنید. پس از نصب، بخشی به نام TranslatePress ظاهر می‌شود که از طریق تنظیمات در دسترس است. در این بخش برخی از تنظیمات مربوط به افزونه مشاهده می‌‍شود که باید آن را اعمال کنید.

Default Language: در این بخش باید زبان پیش‌فرض سایت وردپرسی خود را انتخاب کنید.
Translation Language: در این بخش باید زبان دوم سایت خود را جهت نمایش سایت به صورت دو زبانه انتخاب کنید.
Slug: در این بخش باید نامی را جهت نمایش سایت با زبان دوم انتخاب کنید. به طور مثال اگر در این بخش از en برای زبان انگلیسی استفاده کنید، در آدرس باید آن را با استفاده از آدرس site.com/en/ نمایش دهید.
Native language name: با انتخاب این گزینه زبان دوم با استفاده از نام محلی آن نمایش داده می‌شود.
Use subdirectory for default language: با انتخاب این گزینه برای زبان اصلی سایت نیز آدرس بر روی Slug مربوط به آن زبان نمایش داده می‌شود. به طور مثال اگر زبان اصلی سایت شما فارسی باشد، آدرس آن به صورت  site.com/fa/ نمایش داده می‌شود. همچنین در صورتی که کاربر به آدرس سایت مراجعه کنید، افزونه به صورت خودکار کاربر را به این آدرس منتقل می‌کند.

Google Translate: با استفاده از این گزینه می‌توانید به جای ترجمه دستی، از سرویس ترجمه گوگل استفاده کنید و تمامی محتوای سایت خود را به صورت خودکار به زبان موردنظر خود ترجمه کنید.
Google Translate API Key: در صورت استفاده از سرویس ترجمه گوگل در سایت باید کلید api مربوط به سرویس خود را در این بخش وارد کنید تا بتوانید محتوای سایت‌های چند زبانه در وردپرس را با استفاده از ترجمه‌گر گوگل ترجمه نمایید.

Language Switcher

این بخش مربوط به تنظیمات انتخاب زبان توسط کاربر است.

Shortcode: با استفاده از شورت‌کد مربوط به افزونه می‌توانید در هر بخشی از سایت که بخواهید، زبان‌های در دسترس سایت را به کاربران نمایش دهید تا بتوانند زبان موردنظر خود را انتخاب کنند و سایت را با زبان انتخاب شده مشاهده کنند.
Menu item: با استفاده از این گزینه می‌توانید زبان‌های در دسترس سایت را در منوی سایت نمایش دهید تا کاربران بتوانند یکی از آن زبان‌ها را انتخاب کنند.
Floating language selection: با انتخاب این بخش، می‌توانید بخش انتخاب زبان را به صورت شناور در سایت نمایش دهید تا در صورت اسکرول کردن صفحه توسط کاربران، دسترسی به سایر زبان‌های سایت سخت نباشد.

در نهایت تنظیمات مربوط به افزونه را ذخیره کنید تا افزونه بتواند عملکرد خود را با تنظیمات صورت گرفته تطبیق دهد.

Translate Site

با کلیک بر روی این بخش می‌توانید تمامی اجزای سایت‌های چند زبانه در وردپرس را به صورت دستی ترجمه کنید. با ورود به این بخش اگر موس را بر روی هر بخشی ببرید، آیکن مربوط به ویرایش آن نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی این بخش پنجره دیگری مشاهده می‌شود که می‌توانید تمامی اجزای صفحه را ترجمه کنید.

در بخش اول باید زبان اول (پیش‌فرض) سایت را انتخاب کنید و در بخش دوم نیز باید زبان دوم جهت ترجمه را انتخاب کنید!

در انتخاب زبان دوم توجه کنید که این بخش با انتخاب کاربر تمامی موارد ترجمه شده نمایش داده می‌شود و ترجمه‌های صورت گرفته در آدرس مربوط به آن زبان در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

تولید محتوای مطلوب

۴ سوال کلیدی که در هنگام تولید محتوای مطلوب باید در نظر بگیریم

شما برای سایت خود به تولید محتوای مطلوب نیاز دارید و از طرفی می­‌دانید که به تنهایی نمی‌­توانید محتوای لازم را فراهم کنید؛ در این شرایط به شما ­تولید محتوا با استراتژی‌­های مناسب را پیشنهاد می‌­کنیم.
تولید محتوای مطلوب در تولید مشتری‌های راغب، موقعیت­‌یابی برند، بازاریابی درونی و بهینه­‌سازی نرخ تبدیل سایت شما، نقش مهمی را ایفا می­‌کند.
برخی از تیم‌­های بازاریابی محتوا، تعدادی وبلاگ راه‌­اندازی می‌­کنند… اما آنچه که برای سایت شما، خواننده و دنبال­‌کننده جذب می‌­کند، محتواهای مفید و موثر هستند و تولید و آماده‌­سازی چنین محتواهایی به یک تیم ماهر نیاز دارد.

تولید محتوای مطلوب

اگر قصد دارید که دربازاریابی محتوا سرمایه­‌گذاری کنید، باید سوالات صحیحی از تیم مورد نظر بپرسید، تا پتانسیل­‌های آن­ها را بشناسید. شما با پرسیدن سوالات صحیح، با تیمی کارآمد و با تجربیات و طرح­‌های مناسب انتخاب خواهید کرد.

 

بهترین محتوا زمانی اتفاق تولید می‌شود که این چهار مورد همزمان به درستی فعالیت کنند: استراتژیست، نویسنده، طراح و توسعه­‌دهنده

این سوالات را برای تیم تولید محتوای خود در نظر بگیرید:

۱- چگونه مشخص می‌­کنید چه محتوایی باید تهیه شود؟

تولید محتوای مطلوب باید مانند کسب و کار، خدمتی را به کاربران ارائه دهد. ممکن است به سوالی که در ذهن مخاطب است پاسخ دهد یا درک یا چشم‌انداز او را به یک موضوع تغییر دهد.
زمان انتخاب یک تیم بازاریابی محتوا، داشتن استراتژی، بسیار اهمیت دارد:

  • اهداف کسب و کار برای بازاریابی محتوا
  • مخاطبانی که هدف محتوا هستند
  • پیام­‌های کلیدی که در محتوا به اشتراک گذاشته می‌­شوند

تیمی که انتخاب می‏‌کنید باید به این سوالات پاسخ دهد. اگر آن­ها نتوانند آنچه که می‌خواهید را انجام دهند، محتوای با کیفیتی نخواهید داشت.

۲- چه فرایندی برای مدیریت تولید محتوا دارید؟

محتوا می‌­تواند یک دارایی بزرگ باشد، اما ایجاد آن ممکن است، یک کابوس برای شما شود. گروه کارشناسان بازاریابی محتوا، باید با کارشناسان سایت شما (در بخش بازاریابی و در بخش­‌های دیگر) در ارتباط باشند تا بهترین محتوای را مناسب با سایت شما تهیه کنند.
افرادی که قادر نیستند در خصوص روش کار خود در تولید محتوای مطلوب، ارائه آن، دستورالعمل­‌های ارتباطاتی و… به وضوح صحبت کنند، ممکن است برای شما ایجاد دردسر کنند.

۳- چطور با یک مشتری مثل خودمان کار می­‌کنید؟

محتوا برای صنایع نیز می‌­تواند یک دارایی باشد، اما صنایع خاص، ملاحظات محتوایی منحصر بفردی دارند. در ادامه تعدادی از حالت­‌های خاص بیان می­شود:

  • سازمان­‌های مراقبت­‌های بهداشتی: اغلب باید به یک فرایند تصویب ­شده طولانی داخلی، که شامل یک بخش حقوقی است، رسیدگی کنند.
  • سازمان‌­های ماموریت محور:اغلب دارای ساختار یک دست هستند، که مشکلات بخش­‌های تایید شده را پیدا می‌­کنند.
  • کسب و کارهای B2Bاغلب به محتواهای بسیار فنی نیاز دارند که باید توسط متخصصین نوشته شوند.
  • استارت آپ‌­ها: اغلب اهداف واضح‌‏تری دارند. 

۴- چطور محتواهای موجود را مدیریت می­‌کنید؟

امروزه تقریباً هر سازمانی محتوای آنلاین دارد. تیم محتوایی خوب باعث حرکت رو به جلوی شما در بازاریابی محتوا می‌­شود اگر محتواهای قبلی شما را هم در نظر بگیرد و با توجه به آن­‌ها بهترین طرح را برای پیشرفت شما برنامه‌­ریزی کند:

  • موفقیت­‌هایی در گذشته وجود دارد که بتوانیم برای پشبرد اهداف خود به کار ببریم؟
  • محتوایی وجود دارد که به آسانی قابل بهبود باشد؟
  • آیا محتوایی وجود دارد که به موقعیت کنونی برند صدمه بزند و نیاز به اصلاح فوری داشته باشد؟

یک تیم بازاریابی تولید محتوای مطلوب، به شما کمک می‌­کند تا محتواهای قدیمی را اصلاح کنید تا نتیجه بهتری نسبت به تلاش­‌های قبلی بدست بیاورید.
تیم محتوایی باید به محتواهای موجود شما رسیدگی کند، و ببیند آیا محتوا، ویژگی­‌های زیر را دارد:

  • ارزش محتوا برای کاربر: آیا محتوا به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد و باعث جذب خواننده می‌­شود؟
  • خوانایی: محتوا با مخاطبان هدف، ارتباط برقرار می­‌کند؟
  • برند: این محتوا ارزش برند شما را به طور مناسب تقویت می­‌کند؟
  • ترافیک: این محتوا چه تعداد بازدید کننده را جذب کرده است؟
  • نرخ خروج از سایت (Bounce rate) : چه تعداد افراد با خواندن صفحه اول سایت از آن خارج شده­‌اند؟
  • نرخ تبدیل: چه تعداد کاربر به پر کردن فرم‌­های تماس یا آیکون­‌های خرید واکنش نشان می‌دهند؟
  • بک لینک: دیگران این محتوا را در گذشته لینک­ کرده‌­اند؟
  • پتانسیل بک لینک­‌ها: اگر دوباره این محتوا منتشر شود، پتانسیل گرفتن بک لینک را دارد؟

زمانی که افرادی را جستجو می­‌کنید که به شما در تولید محتوای مطلوب کمک کنند، ممکن است در انتخاب تیم مناسب، دچار آشَفتگی شوید. برای رهایی از سردرگمی، سوالات بالا را از آن­ها بپرسید تا در انتخاب تیم بازاریابی محتوا و در نهایت تولید محتوای مطلوب موفق شوید.

دسترسی مدیر به حساب کاربران

دسترسی مدیر به حساب کاربران در وردپرس با User Switching

در سایت‌های مختلف ابزارها و امکانات مختلفی هستند که به کمک کاربران و مدیران سایت‌ می‌آیند که برخی از امکانات در سایت‌های با موضوعات مختلف وجود دارند. یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزاری که در هر سایتی مورد استفاده قرار می‌گیرد بخش عضویت و ورود به پرتال کاربری است. وردپرس به عنوان یکی از برترین سیستم‌های مدیریت محتوای دنیا از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و اگر مدیر یک سایت وردپرسی هستید، به راحتی می‌توانید امکان عضو و ورود کاربران به سایت را در سایت وردپرسی خود فعال کنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که برای بخش کاربران در وردپرس وجود دارد، نقش‌کاربری کاربران در وردپرس است! در وردپرس چندین نقش کاربری به صورت پیش‌فرض وجود دارد که کاربران را می‌توان با توجه به محدودیت‌های موردنیاز در یکی از نقش‌های کاربری قرار داد. هر نقش کاربری دسترسی‌های خاصی برای کاربران فراهم آورده است که این امکان سبب شده تا کاربران با برخی از محدودیت‌ها باتوجه به نقش کاربری خود روبرو شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس بپردازیم که با استفاده از آن دسترسی مدیر به حساب کاربران در وردپرس فراهم می‌شود و می‌توان کاربران را مدیریت کرد.

دسترسی مدیر به حساب کاربران در وردپرس

افزونه User Switching یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر ورود به بخش کاربری هر کاربر بدون نیاز به وارد کردن نام‌کاربری و رمزعبور آنها خواهید بود و دسترسی مدیر به حساب کاربران در وردپرس فراهم می‌شود. این افزونه به صورت کاملا رایگان ارائه شده است و در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است؛ همچنین این افزونه توانسته است از میان +۹۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز کامل ۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

نصب و راه‌اندازی افزونه

 

این افزونه تنظیمات خاصی را شامل نمی‌شود و دسترسی به قابلیت این افزونه که همان دسترسی به محیط کاربری هر کاربر در وردپرس است، از طریق بخش کاربران وردپرس در دسترس است.

کاربران وردپرس

برای اینکار کافی است وارد بخش همه کاربران شوید که از طریق بخش کاربران در منوهای پیشخوان وردپرس در دسترس است. با ورود به این بخش تمامی کاربرانی که در سایت شما عضو شده‌اند قابل مشاهده است که در کنار هر کاربر گزینه‌ای جدید به نام Switch To نمایان می‌شود. با کلیک بر روی این گزینه وارد پیشخوان آن کاربر باتوجه به محدودیت‌های نقش کاربری آن کاربر می‌شوید و امکان دسترسی مدیر به حساب کاربران در وردپرس فراهم می‌شود.

 

بخش عضویت وردپرس یکی از مهم‌ترین ابزارهای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به عضوگیری در سایت وردپرسی خود خواهید بود. در این مقاله به بررسی یک افزونه کاربردی برای وردپرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به ورود به بخش کاربری هر کاربر بدون نیاز به وارد کردن نام‌کاربری و رمزعبور آنها خواهید بود.

۳ تاکتیک فوق‌العاده برای افزایش ترافیک وبسایت بدون درج محتوای جدید

همان‌طور که می‌دانید درصد بالایی از ترافیک هر وبسایت از طریق موتورهای جستجو دریافت می‌شود، و تمام وبسایت‌ها تمایل زیادی به افزایش ترافیک دریافتی از موتورهای جستجو دارند.
برخی از وبسایت‌ها به کمک لینک سازی و یا روش‌های مشابه، اقدام به افزایش رتبه و بهبود موقعیت خود می‌کنند و برخی دیگر، محتوای جدیدی به وبسایت اضافه می‌کنند، که روش بسیار عالی برای دریافت ورودی و افزایش ترافیک است. با این حال هر دو روش بالا برای افزایش ترافیک وبسایت و دریافت ورودی از طریق موتورهای جستجو، مورد نیاز هستند.

افزایش ترافیک وبسایت

در کنار همه موارد ذکر شده، روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به بهبود و افزایش ترافیک وبسایت شما کمک کنند. سه تکنیک فوق‌العاده برای این کار وجود دارد، که در این مقاله قصد معرفی آن‌ها را داریم.

  1. برای شروع کار از روش‌های ادغام تکنیک‌ها کمک می‌گیریم.
  2. سپس شکاف‌های موجود در محتواهای وبسایت را حل می‌کنیم.
  3. در آخر به بررسی کلمات کلیدی اصلی می‌پردازیم که آیا به درستی انتخاب شده‌اند یا خیر.

برای افزایش ترافیک وبسایت آماده هستید؟ با دقت موارد زیر را با هم بررسی می‌کنیم 🙂

۱- ادغام تکنیک‌ها و افزایش بیش از ۵۰ درصدی ترافیک

برخی افراد چندین صفحه را بر اساس یک کلمه کلیدی مشترک، منتشر می‌کنند. این کار کمی گیج ‌کننده است و مشخص نیست کدام صفحه دقیقاً به کلمه کلیدی نزدیک‌تر است. این کار برای برخی افراد، جزء تکنیک‌ها محسوب شده و با این کار چند صفحه را در نتایج جستجوی کلمه کلیدی هدف، به نمایش می‌گذارند.

فرض کنید شما چندین پست دارید و همه آن‌ها مناسب و مرتبط با یک کلمه کلیدی هستند… یکی از آن مطالب ترافیک بسیار خوبی دریافت می‌کند، اما بازدیدکنندگان، چند پستی که به این مقاله مرتبط است را نمی‌بینند. حالا فرض کنید بستری فراهم شود که کاربر بتواند محتوای مشابه را هم ببیند. بازدید به طرز شگفت‌انگیزی افزایش خواهد یافت. این روش یکی از بهترین تاکتیک‌ها برای ضبط سریع ترافیک عالی است. می‌توانید از تکنیک‌های زیر برای افزایش ترافیک وبسایت کمک بگیرید.

ترکیب چند پست و ساخت یک راهنمای جامع

 

 

می‌توانید پست‌های مشابه را دسته‌بندی کرده و یک راهنمای جامع به همراه اطلاعات منحصر بفرد ارائه دهید… به این تکنیک، ادغام پست‌ها گفته می‌شود. یک کلمه کلیدی هدف، برای این راهنمای جامع در نظر بگیرید و لینک تمام پست‌های مشابه را در آن درج کنید. این محتوا می‌تواند یک مرجع یا منبع برتر باشد، که تمام محتویات مشابه را در برمی‌گیرد.

ریدایرکت آدرس‌های قدیمی

ریدایرکت ۳۰۱ هدایت پست‌های قدیمی به آدرس‌های جدید است. همان‌طور که می‌دانید این فرآیند بسیار ساده است. در برخی موارد، پست‌هایی مشاهده می‌شود که بسیار قدیمی بوده می‌توانید ورودی‌های این محتوا را به پستی دیگر ریدایرکت کنید و ترافیک آن را از دست ندهید.

انجام دو تکنیک ذکر شده موجب دریافت ترافیک خواهند شد… فقط فراموش نکنید که محتوا باید به طور مداوم بروزرسانی شود تا بتواند ترافیک دریافتی را حفظ کند.

چه زمانی از ادغام تکنیک‌ها کمک بگیریم؟

زمانی که چندین صفحه دارید و همگی دارای یک کلمه کلیدی مشابه هستند، می‌توانید آن‌ها را به یک پست تبدیل کنید. آدرس‌های قدیمی را با استفاده از روش تغییر مسیر ۳۰۱ به منبع جدید هدایت کنید.

۲- افزایش ترافیک وبسایت با بهبود وضعیت محتوای موجود

 

همگی تلاش می‌کنیم تا مقالات کامل و حاوی هزاران کلمه بنویسیم… محتوا را به صدها ایمیل ارسال می‌کنیم تا بازخورد بهتری کسب کنند و به این ترتیب ترافیک جستجوی ارگانیک ما افزایش می‌یابد؛ اما گاهی اوقات فراموش می‌کنیم مطالب قدیمی‌تر هم نیاز به توجه دارند و نباید پس از انتشار فراموش شوند!

یکی از ترفندهای ساده این است که روی محتواهای قدیمی‌تر کار کنید، که موجب هدایت ترافیک به صفحات موجود، بدون هیچ‌گونه لینک سازی خواهد شد. برای افزایش ترافیک صفحات مراحل زیر را دنبال کنید:

بررسی موقعیت کلمات کلیدی

اولین قدم این است که موقعیت کلمات کلیدی موجود را بررسی کنید. از ابزارهای مختلف در زمینه سئو برای دریافت گزارش کلمات کلیدی کمک بگیرید. بررسی کنید که ۱۰۰ رتبه برتر شما شامل چه کلماتی است. سپس بررسی کنید که کدام محتوا دارای کیفیت مناسبی است اما رتبه خوبی نگرفته… با دید انتقادی به آن بنگرید و بررسی کنید کدام یک از بخش‌های محتوا به بهبود نیاز دارند. در نهایت کمبودها و کاستی‌های محتوا را تأمین کنید.

شناسایی رقبا

گام دوم، شناسایی رقیبان است… همیشه قبل از نوشتن محتوای جدید باید بدانید که رقیبان شما چه کسانی هستند و با چه نوع محتوایی باید رقابت کنید. به این صورت حداقل سطح کیفی محتوای شما مشخص خواهد شد.

سعی کنید محتوایی تهیه کنید که رتبه‌بندی خوبی به آن اختصاص داده شود؛ وگرنه رقبا این کار را خواهند کرد و موقعیت برخی کلمات کلیدی را از دست خواهید داد. در هر جستجو ۱۰ نتیجه در اختیار شما قرار می‌گیرد… هر ۱۰ مورد را بررسی کنید. موقعیت و تراکم کلمه کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید محتوای کدام یک از رقبا، بهتر از محتوای شما است.

طرح پرسش و پاسخ

 برای بررسی و قیاس محتوا با رقبا، از دستور العمل‌های زیر استفاده کنید و به پرسش‌ها پاسخ دهید:

  • محتوای شما در چه سطح کیفی قرار دارد؟
  • محتوای شما در مقایسه با برترین محتوا، بهتر است یا خیر؟
  • آیا محتوای شما به اندازه کافی جامع است و برای آن تحقیق شده؟
  • کدام بخش در ارتباط با این محتوا پوشش داده نشده؟
  • این محتوا پاسخگوی کاربران خواهد بود؟
  • چه کارهایی باید انجام ‌دهید تا محتوای شما بهتر از موقعیت‌های فعلی شود و رتبه بگیرد؟
  • می‌توانید از تصاویر با کیفیت، طرح و نمودار برای تکمیل محتوای خود استفاده کنید؟
  • آیا این امکان را دارید که به محتوای خود ویدیو اضافه کنید؟

بعد از پاسخ‌گویی به سؤالات بالا، اقدام کنید. این روند ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد اما سایر محتواها الگوی مشابهی را دنبال خواهند کرد. متأسفانه هیچ راه میانبری وجود ندارد. برای تمام صفحات، الگوی بالا را دنبال کنید تا در نهایت متوجه شوید هر صفحه چه اشکالاتی دارد. به این صورت می‌توانید شکاف‌های موجود در هر محتوا را رفع کنید.

 

محتویات خود را به طور منظم بروز کنید

 فراموش نکنید که بروزرسانی محتوا بسیار مهم است. تنها تکنیکی که موجب افزایش ترافیک وبسایت شما خواهد شد، این است که محتوای شما باید بهتر از رقبا باشد و به موضوع هدف کاربر نزدیک و مرتبط باشد.

فرض کنید محتوای خود را تجزیه و تحلیل کرده‌اید و اکنون بعد از مدتی، قصد دارید آن را بروزرسانی کنید. لازم نیست که آن را به طور کامل بازنویسی کنید یا محتوای ارزشمندی که گوگل برای شما رتبه‌بندی کرده را از دست بدهید.

بروزرسانی

  • همیشه توجه کنید که شروع به نوشتن یک پست جدید نمی‌کنید… بلکه محتوای موجود را بروزرسانی و سطح کیفی آن را ارتقاء می‌دهید.
  • سعی کنید به‌ گونه‌ای بنویسید که محتوا با کلمه کلیدی کاملاً منطبق و مرتبط باشد.

 اهمیت کلمات کلیدی

کلمات کلیدی به گوگل کمک می‌کنند تا موضوع محتوای شما را درک کند. سعی کنید هنگام نوشتن محتوای جدید یا هنگام بروزرسانی، فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

  • از کلمات کلیدی در سر فصل‌ها و زیر مجموعه‌ها استفاده کنید.
  • از تکرار بیش از اندازه کلمات در سر فصل‌ها خودداری کنید، تا حالت اسپم به خود نگیرند و کاربر از موضوع اصلی منحرف نشود.
  • در محتوا از کلمات کلیدی به صورت معقول استفاده کنید.
  • کم ‌و کاستی‌های محتوا را برطرف کنید تا کامل‌تر شود.

 زمان ماندگاری کاربر در وبسایت را افزایش دهید

مدت زمانی که کاربر در صفحات وبسایت شما سپری می‌کند، به طور فزاینده‌ای برای گوگل اهمیت دارد. به طور کلی مدت زمانی که کاربران روی صفحات سپری می‌کنند، محاسبه خواهد شد. سؤال اینجاست که چه‌ کاری انجام دهیم تا کاربران مدت بیشتری در وبسایت بمانند؟

  • طول محتوا: طول محتوا بسیار مهم است. محتوای جذاب موجب می‌شود کاربر مدت زمان بیشتری را روی صفحه سپری کند. مطالعات بسیاری نشان داده که طول محتوا، روی رتبه‌بندی آن مؤثر است. سعی کنید محتوایی جذاب و در عین حال جامع تهیه کنید.
  • رسانه‌ها: رسانه‌های موجود در صفحات نیز بسیار مفید هستند. فیلم‌های جاسازی شده مرتبط با موضوع، می‌توانند به افزایش زمان ماندگاری کاربر در صفحات کمک کرده و محتوای شما را جذاب‌تر کنند.
  • لینک‌های داخلی: اتصال محتوای جاری به سایر مقالات می‌تواند موجب افزایش زمان ماندگاری کاربر شود.

۳- فعالیت‌های مهم در جهت افزایش نرخ کلیک

مواردی که تا اینجا ذکر شد، کلیات کار هستند تا محتوا به بهترین حالت تهیه و به بالاترین درجه کیفی برسد؛ اما محتوا هر چقدر هم جامع و با کیفیت باشد، باید کاربر را تشویق به مطالعه کند… در غیر این صورت ارزشمند نخواهد بود! به کمک تکنیک‌های مختلف می‌توانید کاربران را به کلیک ترغیب کرده و میزان بازدید آن را افزایش دهید.

  • عنوان سئو را به‌ گونه‌ای بنویسید که کاربر نسبت به کلیک روی آن تشویق شود. در صورتی که نرخ کلیک بالا باشد، رتبه‌بندی بهتری دریافت خواهید کرد.
  • برای افزایش بازدید، از تمام کانال‌های ممکن استفاده کنید… به عنوان مثال، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و سایر روش‌های بازاریابی را امتحان کنید. قطعاً این فعالیت‌ها سیگنال‌های مناسب را به گوگل ارسال می‌کند.

تاکتیک‌های ذکر شده روی هر نوع محتوایی مؤثر خواهند بود.

 

نحوه آپلود انواع فایل

نحوه آپلود انواع فایل های اضافی در وردپرس

توانایی مدیریت همه فایل هایی که در وردپرس در یک مکان (کتابخانه رسانه ای) آپلود می کنیم بسیار مفید است. برخی می گویند که کتابخانه رسانه ها می تواند بهبود یابد – بعضی از ویژگی های درخواستی  از دست رفته مانند برچسب گذاری فایل ها، مرتب سازی بر اساس موضوع یا فرمت فایل یا جستجو  تکراری هستند، اما مفید بودن آن هنگام استفاده مجدد یا به اشتراک گذاری فایل ها بین محتویات بدون نیاز به آنها را بیش از یک بار آپلود کنید

شاید نمی دانستیدکه وردپرس فقط اجازه آپلود فایل را در کتابخانه رسانه ای می دهد، در صورتی که چنین پرونده هایی با شرایط خاصی روبرو شوند.به این ترتیب شما می توانید انواع فایل های زیر را به طور پیش فرض در یک وردپرس استاندارد آپلود کنید:
تصاویر

  • .jpg
  • .jpeg
  • .png
  • .gif
  • .ico

اسناد

  • .pdf (Portable Document Format; Adobe Acrobat)
  • .doc.docx (Microsoft Word Document)
  • .ppt.pptx.pps.ppsx (Microsoft PowerPoint Presentation)
  • .odt (OpenDocument Text Document)
  • .xls.xlsx (Microsoft Excel Document)
  • .psd (Adobe Photoshop Document)

صوتی

  • .mp3
  • .m4a
  • .ogg
  • .wav

ویدئو

  • .mp4.m4v (MPEG-4)
  • .mov (QuickTime)
  • .wmv (Windows Media Video)
  • .avi
  • .mpg
  • .ogv (Ogg)
  • .۳gp (۳GPP)
  • .۳g2 (۳GPP2)
با این حال، همیشه این همه نوع فایل را نمی توان آپلود کرد – بعضی سرویس دهنده های میزبانی وب مجموعه ای از انواع فایل های معتبر و حتی حداکثر اندازه فایل را که می توانید در نصب خود بارگذاری کنید را محدود می کند.اگر مشکلی در آپلود برخی از انواع مجاز فایل وجود دارد، ابتدا برای دریافت توضیح با سرویس دهنده خود تماس بگیرید.

اطلاح wp-config.php

اگر نمیخواهید انواع فایلها را محدود کنید و بنابراین هر فایل را در کتابخانه رسانه ها آپلود کنید. ساده ترین راه برای دنبال کردن این است که خط زیر را در فایل wp-config.php اضافه کنید:

define( 'ALLOW_UNFILTERED_UPLOADS', true );

فایل wp-config.php به ما اجازه می دهد رفتار پیش فرض وردپرس را تغییر دهیم. شما آن را در ریشه سرور خود پیدا خواهید کرد.

.با استفاده از بیانیه فوق ما اجازه می دهیم تمام مدیران هر نوع فایل را آپلود کنند. توجه داشته باشید که اگر شما بیش از حد به مدیران خود اعتماد نکنید و چه کاری انجام دهید، خطرناک است

. هنگام اضافه کردن این بیانیه مراقب باشید و یا ممکن است از تصمیم خود پشیمان شوید.

با استفاده از فیلتر upload_mimes

اگر میخواهید مشکل آپلود انواع فایلهای اضافی را به وردپرس حل کنید،اما انتخابی است و فقط به یک زیر مجموعه کنترل شده از انواع فایل اجازه می دهد
، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید، استفاده از فیلتر upload_mimes است. همانطور که همیشه،  تمام اطلاعات در Codex دارید.
این فیلتر فوق العاده آسان برای استفاده است. شما فقط نیاز به اضافه کردن یک تکه از کد مشابه به موارد زیر در فایل functions.php از موضوع خود و در داخل یک پلاگین جدید از خود:
<?php
add_filter( upload_mimes, my_myme_types, 1, 1 );
function my_myme_types( $mime_types ) {
$mime_types[svg] = image/svg+xml; // Adding .svg extension
$mime_types[json] = application/json; // Adding .json extension
unset( $mime_types[xls] ); // Remove .xls extension
unset( $mime_types[xlsx] ); // Remove .xlsx extension
return $mime_types;
}
شما می توانید خط اول (<؟ php) را نادیده بگیرید، که به سادگی یک بلوک از کد PHP را باز می کند. خط ۲ نشان می دهد که function my_mime_types با فیلتر upload_mimes اجرا می شود. خطوط ۳ تا ۱۰ این تابع را تعریف می کنند. my_mime_types دارای یک پارامتر واحد ($ mime_types) لیستی از انواع فایل های مجاز است.
اگر میخواهید فایلهای SVG و JSON را در کتابخانه رسانه مجاز کنید، فقط خطوط ۴ و ۵ را به ترتیب اضافه کنید. این کار چگونه انجام می شود: برای افزودن یک نوع فایل جدید، شما فقط باید یک ورودی جدید در لیست $ mime_types با پسوند فایل و نوع MIME ایجاد کنید. برای پیدا کردن نوع MIME مناسب از فرمت بروید به لیست رسمی انواع رسانه ای که IANA (Numbers Authority Authority) تعیین کرده است.
از سوی دیگر، شما همچنین می توانید انواع فایل های خاص را غیر فعال کنید. شما می توانید انواع فایل های مورد نظر خود را با استفاده از آرشیو آرشیو $ mime_types، به همان اندازه که من در خطوط ۷ و ۸ انجام دادم، جایی که آپلود فایل مایکروسافت اکسل را غیرفعال کردم، ممنوع کنم.

خلاصه

همانطور که می بینید، تغییر رفتار پیش فرض WordPress به کنترل بیشتری بر انواع فایل هایی که در نصب شما اجازه می دهد بسیار ساده است. و از همه مهمتر، شما نیازی به نصب یک پلاگین پیچیده برای این ندارید. فقط با چند خط کد PHP و یا حتی ویرایش فایل wp-config.php شما می خواهید آنچه را که می خواهید دریافت کنید.
شماره گذاری صفحات در وردپرس

شماره گذاری صفحات در وردپرس با Easy WP Page Navigation

تقریبا تمام قالب های وردپرس مجهز به قسمت ناوبری هستند مخصوصا قالب های خبری معروف از جمله قالب های صحیفه و مولتی نیوز و… ولی در بین این قالب ها هستند تعدادی که مجهز به قسمت ناوبری یا شماره گذاری صفحات در وردپرس نیستند و یا اینکه ناوبری ساده ای دارند. اگر شما هم میخواهید در وب سایت خود شماره گذاری صفحات در وردپرس را به صورت حرفه ای و زیبا داشته باشید پس تا انتهای این آموزش با ‘گروه اگرت همراه باشید.

شماره گذاری صفحات در وردپرس با easy wp page navigation

این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و می تواند امکانشماره گذاری صفحات در وردپرس را فراهم کند. همچنین در دسته بندی افزونه کاربردی وردپرس قرار دارد و تا کنون بیش از ۳۰۰۰ دانلود و نصب و فعال سازی داشته است.

آموزش کار با افزونه

ابتدا این افزونه کاربردی وردپرس را دانلود و سپس در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی می کنیم.
بعداز نصب و فعال سازی این افزونه به قسمت تنظیمات مراجعه می کنیم و از زیر منو های آن گزینه ای تحت عنوان Easy WP Page Navigation اضافه می شود که برای شماره گذاری صفحات در وردپرس است. با کلیک روی آن وارد بخش تنظیمات این افزونه کاربردی وردپرس می شویم.

در قسمت تنظیمات افزونه دارای دو بخش می باشد .

General Options

 

General Options

در این بخش از تنظیمات چندین قسمت مختلف وجود دارد:

Custom Text First Page : در این قسمت باید متن دکمه ی اولین برگه را مشخص کنید.
Custom Text For Last Page : این قسمت را باید متن دکمه ی آخرین برگه مشخص کنیم.
Custom Text For Previous Page : در این قسمت باید متن دکمه ی برگه قبلی را مشخص کنیم.
Custom Text For Next Page : این قسمت را باید متن دکمه ی برگه بعدی تکمیل کنیم.
Choose Style : در این قسمت باید مشخص کنیم که بین استایل های مختلف که به صورت پیش فرض وجود دارد کدام را انتخاب می کنیم.
Align Page Navigation : در این قسمت هم میتوانیم شماره گذاری صفحات در وردپرس را ترازبندی کنیم .

Post per page taxonomies options

 

در این بخش نیز می توانید تعداد دسته ها، برچسب ها، محصولات و … را مشخص کنید تا در دسته ی شماره گذاری صفحات در وردپرسقرار گیرند.
حال زمان ان رسیده است که خروجی کار خویش را مشاهده کنیم و ببینیم تنظیمات این افزونه کاربردی وردپرس به کجا رسیده است.

 

افزایش سرعت وردپرس

۱۰ راه آسان برای افزایش سرعت وردپرس

همانطور که می دانید عوامل مختلفی در طراحی یک سایت خوب و کارآمد تاثیرگذارند. از جمله این عوامل تاثیر گذارعبارتند از انتخاب یک نام مناسب ، طراحی خوب محتوا، seo و سرعت که همه اینها نقش مهمی در موفقیت یک سایت ایفا می کنند.
به هرحال چیزی که در طول زمان بیشتر از همه عوامل در موفقیت یک سایت نقش مهمی دارد ، سرعت وب سایت است.اگر بارگذاری یک سایت مدت زیادی طول بکشد بسیار خسته کننده خواهد بود و ممکن است بسیاری از کاربران به دلیل سرعت پایین بارگذاری از دیدن سایت شما صرف نظر کنند.

افزایش سرعت وردپرس

۱ – ارزیابی و شناخت آسیب ها

گاهی سرعت سایت شما پایین است و شما نمی دانید که مشکل از کجاست؟
شما می توانید با استفاده از سایت های Pingdom ، GTmetrix و Google PageSpeed Insights از سرعت بارگذاری تمام بخش های سایت خود مطلع شوید و با دیدن زمان بارگذاری هر بخش از سایت ، آسیب ها را شناسایی کنید و جهت رفع آسیب ها اقدام کنید.
به عنوان مثال وقتی وارد سایت های GTmetrix و Google PageSpeed Insights شوید می توانید با نوشتن آدرس سایت خود دراین سایت ها سرعت بارگذاری هر بخش از سایت خود را به صورت نمودار مشاهده کنید.
نمودار آبشاری شکل زیر بیانگر سرعت بارگذاری هر بخش از سایت بوده که با مشاهده آن می توانید آسیب ها را شناسایی کنید.

 

همانطور که در شکل می بیند لوگوی سایت به دلیل حجم زیاد خود زمان نسبتا زیادی را برای بارگذاری سایت به خود اختصاص داده است و باید حجم آن کم شود تا افزایش سرعت وردپرس بیشتر شود.

۲ – حذف پلاگین ها و پوسته های غیرضروری

گاهی پلاگین های به صورت فعال و یا غیرفعال در سیستم وردپرس ما وجود دارند که مورد استفاده نیستند و باید آنها را حذف کنیم زیرا این کار مطابق نمودار آبشاری بالا تاثیر زیادی در بالارفتن سرعت درخواست های http دارد.
همچنین پوسته های اضافی که روی سیستم نصب شده اند را باید حذف کرد تا زمان بارگذاری درخواست های http کم شود و در نهایت منجر افزایش سرعت وردپرس می شود.

۳- استفاده از افزونه P3) Plugin Performance Profiler) برای تست سرعت بارگذاری افزونه ها

۴- به روز رسانی همه چیز

به روز رسانی وردپرس ، پلاگین ها و پوسته ها نه تنها باعث می شود که شما به آخرین و جدیدترین ورژن ها دسترسی داشته باشید بلکه باعث میشود از هر گونه پیشرفتی که از نظر سرعت در آنها رخ داده است بهرمند شوید.

۵- بهینه سازی پایگاه داده

پاکسازی پایگاه داده می تواند مقدار زیادی ازحجم مرده اطلاعات تجمع یافته در طول زمان را کاهش دهد و باعث افزایش سرعت وردپرس شود.برای پاکسازی پایگاه داده می توانید از افزونه WP-Sweep استفاده کنید.

۶- بهینه سازی تصاویر

تصاویر اغلب بخش عمده ای از صفحات وب سایت را به خصوص در صفحه اصلی سایت به خود اختصاص می دهند وشما می توانید با کاهش حجم تصاویر سرعت بارگذاری وب سایت خود را بالا ببرید.راه های مختلفی برای کاهش حجم تصاویر در وردپرس وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم.

۱- با استفاده از فتوشاپ تصاویر را به png با حجم کم تبدیل کنید
۲– استفاده از پلاگین Ewww Image Optimize
۳– استفاده از پلاگین WP Smush.it
۴- استفاده از پلاگین jetpack

۷- فشرده سازی فایل ها

همانطور که می دانید زیپ کردن فایل ها باعث فشرده سازی و کم شدن حجم فایل ها می شود.اگر شما فایل هایی که برای دانلود در سرور سایت خود قرارمی دهید به صورت فایل زیپ شده باشد به سرعت وردپرس شما کمک زیادی می کند و باعث می شود تا سرعت دانلود فایل ها افزایش یابد.

۸- استفاده از پلاگین های حافظه کش در وردپرس

بهتر است برای بالارفتن سرعت یک سایت از یک پلاگین حافظه کش در وردپرس خود استفاده کنیم.

۱- استفاده از پلاگین WP Super Cache
۲- استفاده از پلاگین w3-total-cache

نصب پلاگین های کش در وردپرس از نکات مهم و ضروری است که بسیاری از کاربران مبتدی به آن توجه نمی کنند!!!اطلاعات موجود در کش باعث بهبود عملکرد اجرای اسکریپت های سنگین php شده و سرعت بارگذاری سایت را بالا می برد.

۹- کاهش درخواست های http

شما می توانید با استفاده از افزونه Autoptimize سایت خود را بهینه کنید و باعث افزایش سرعت وردپرس شوید.این افزونه باعث بهینه سازی و فشرده سازی کدهای HTML، css و javascript می شود و در خواست http را کاهش داده و در نهایت افزایش سرعت وردپرس را در پی دارد.

۱۰- توجه به مسائل کوچک

در بیشتر مواقع ما به انجام کارهای بزرگ جهت افزایش سرعت وردپرس می پردازیم و انجام کارهای کوچک را نادیده می گیریم.در صورتی که ممکن انجام یک کار کوچک تاثیر زیادی بر رویافزایش سرعت وردپرس داشته باشد.
به عنوان مثال ما با کم کردن حجم لوگوی سایت در نمودار آبشاری گفته شده می توانیم در زمان کوتاهی به افزایش سرعت وردپرس کمک کنیم.

فهرست های رسپانسیو

ساخت فهرست های رسپانسیو در وردپرس با Responsive Menu

منوهای کشویی در حقیقت فهرست های رسپانسیو در وردپرس و مدرنی هستند که امروزه در اکثر قالب های حرفه ای قابل مشاهده اند.اگر می خواهید سایت متفاوتی را داشته باشید و یا اگر می خواهید منوهای سایت شما در تمامی صفحه نمایش ها به خوبی نمایش داده شود و واکنش نشان دهد حتما از فهرست های کشویی در سایت وردپرسی خودتان استفاده کنید.
در این نوشته باز هم به معرفی افزونه ای برای انجام چنین کاری می پردازیم که به راحتی با استفاده از آن می توانید فهرست های سایت خودتان را رسپانسیو و کشویی کنید و تجربه ی کاربری خوبی را برای کاربر ایجاد کنید.
توجه: اگر قالب شما دارای منوهای واکنشگرا است نیازی به استفاده از این افزونه ندارید اما اگر میخواهید منوهای شما کشویی باشند می توانید از این افزونه استفاده کنید.

فهرست های رسپانسیو در وردپرس با Responsive Menu

افزونه ی Responsive Menuکارکرد بسیار ساده ای دارد زیرا اکثر آپشن های آن مربوط به بخش پرمیوم می باشد. اما نگران نباشید از بخش رایگان آن هم می توان فهرست های رسپانسیو در وردپرس ایجاد کنید، در ادامه با ما همراه باشید…

شروع کار

برای شروع کار ابتدا افزونه را دریافت نموده و از بخش افزونه های سایت خود آن را نصب نمایید. سپس در بخش پیشخوان سایت بخشی جدید با نام Responsive Menu برای فهرست های رسپانسیو در وردپرس اضافه شده است، روی آن کلیک کنید تا به صفحه ی تنظیمات افزونه بروید.

افزودن خاصیت کشویی به یک فهرست

برای این که اولین منوی خودتان را رسپانسیو و بصورت کشویی تبدیل کنید لازم است تنظیمات این بخش را بخوبی انجام دهید.

طبق تصویر بالا در فیلد اول باید عرضی را مشخص کنید که کوچکتر از آن عرض صفحه ی نمایش منوی شما تبدیل به فهرست های رسپانسیو در وردپرس شود و منوی اصلی مخفی شود(کاربر نتواند آن را ببیند). که در اینجا ما آن را ۸۰۰ پیکسل تنظیم کرده ایم(یعنی اگر عرض صفحه ی نمایش کاربر کوچکتر از ۸۰۰ پیکسل باشد منوی کشویی برای آن فعال خواهد شد).
در فیلد دوم هم منوی مورد نظرتان را که میخواهید بصورت کشویی شود را انتخاب کنید.
در فیلد سوم هم باید id و یا class منویی که میخواهید مخفی شود را قرار دهید(باید کمی با کدهای css آشنایی داشته باشید).

توضیحات

اگر تنظیمات این بخش را متوجه نشده اید به توضیحات توجه کنید:
کاربری با عرض صفحه ی نمایش ۴۰۰ پیکسل وارد سایت شما می شود پس منوی مورد نظرتان طبق این افزونه باید مخفی و کشویی شود. حال باید منویی را که از قبل در جای مشخص خودش بوده است را پنهان کنیم و این کار را با دادن id و یا class منوی اصلی به فیلد سوم(CSS of Menu to Hide) تصویر بالا انجام می دهیم.
بعد از انجام تنظیمات بالا می توانید در خروجی منوی کشویی که ایجاد کردید را مشاهده کنید(قبل از مشاهده عرض صفحه ی نمایش خودتان را کوچکتر از ۸۰۰پیکسل کنید تا منوی کشویی فعال شود).

آپشن های افزونه

همانطور که گفتیم این افزونه آپشن های زیادی برای بخش پرمیوم دارد اما از بخش رایگان آن هم می توانیم استفاده های خوبی کنیم و فهرست های رسپانسیو در وردپرس ایجاد کنیم.

در هر قسمت از آپشن ها اگر pro را دیدید آن آپشن برای بخش پرمیوم و اگر Semi pro را مشاهده کردید آن بخش رایگان می باشد و می توانید از آن به راحتی استفاده کنید و آن قسمت را شخصی سازی کنید.

Menu

این تب تنظیمات کلی را برای فهرست های رسپانسیو در وردپرس مورد نظر در اختیارتان قرار میدهد و می توانید تنظیمات کلی مثل انیمیشنی که منو با آن ایجاد می شود و سایز منو و… را برای این قسمت انجام دهید.

Button

تنظیمات مربوط به دکمه ای که با آن فهرست های رسپانسیو در وردپرس ایجاد می شود را در بر دارد و می توانید انیمیشن، سایز، رنگ بگراند و.. را برای آن تنظیم کنید.

Sub-Menus

این تب مربوط به زیر منوها می باشد و فقط تنظیم کردن رنگ های مربوط به این بخش رایگان هستند و بقیه برای بخش پرمیوم افزونه است.

Technical

این بخش هم برای نسخه ی پرمیوم افزونه است به جز سرعت انیمیش و تغییر حالت که می توانید آن ها را تنظیم کنید.

Custom CSS و Header Bar و Single Menu

این سه بخش هم به طور کامل برای نسخه ی پرمیوم افزونه می باشند.

Import/Export

این تب هم برای ایمپورت و اکسپورت گرفتن از تنظیمات می باشد که می توانید از تنظیمات خودتان اکسپورت بگیرید و از آن در سایت دیگر و یا در موقعی دیگر در صورت لزوم استفاده کنید. و یا اینکه می توانید تمامی تنظیمات را از بخش reset option به حالت پیش فرض برگردانید.