چت آنلاین وردپرس

افزونه چت آنلاین وردپرس با Crisp Live Chat

یکی از عوامل موثر در فروش و محبوبیت برند شما، ارتباط هر چه نزدیک‏‌تر با کاربران است. راه‌های گوناگونی برای ارتباط با کاربران وجود دارد. ایمیل و فرم تماس با ما از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین این موارد است. اما این‌ها روش‌‏های سریعی برای پاسخگویی به نیازهای کاربران نیستند. بهترین و سریع‌ترین شیوه این ارتباط، پشتیبانی آنلاین است. شما به وسیله چت آنلاین وردپرس به طور غیر مستقیم با تقویت خدمات پشتیبانی خود، می‌توانید آمار فروش را نیز بالا ببرید. حالا اگر شما از وردپرس استفاده کنید، به علت وجود افزونه‌‏های گوناگون و کار آمد، مسئله راحت‌تر است.
امروز با معرفی افزونه‌ای حرفه‌ای سعی داریم فرآیند پشتیبانی و ارتباط با مشتریان را برایتان آسان کنیم.

چت آنلاین وردپرس

همانطور که گفته شد برای چت آنلاین وردپرس، افزونه‌های زیادی وجود دارد. از میان آنها، یکی از بهترین‌‌ها، افزونه  Crisp Live Chat است. این افزونه توانسته با بیش از ۷۰۰۰ نصب فعال، امتیاز ۴٫۸ از ۵ را در مخزن وردپرس کسب نماید.

برخی از قابلیت‌های افزونه

  1. امکان تعریف چند پاسخگو جهت چت آنلاین وردپرس
  2. قابلیت ارجاع مکالمه به پاسخگوی دیگر
  3. قابلیت اتصال به دستگاه کاربر برای راهنمایی
  4. امکان نگهداری آرشیو مکالمه‌‏ها
  5. ویژگی آنالیز میزان مکالمه‌‏ها در تاریخ‏‌های معین
  6. نمایش بازدید کنندگان آنلاین و اطلاعات جغرافیایی آن‌ها
  7. و… 

نصب و راه‌اندازی افزونه

 

نصب این افزونه با سایر افزونه‏‌ها اندکی فرق دارد… برای نصب این افزونه ابتدا از پیشخوان وردپرس، وارد قسمت افزونه‏‌ها می‌شویم. سپس با انتخاب گزینه افزودن افزونه، نسبت به نصب و فعال‌ سازی آن اقدام‌ می‌کنیم. اما نصب در اینجا به پایان نمی‌رسد. پس از انجام این فرایند در پیشخوان وردپرس خود، گزینه Crisp Setting را مشاهده می‌کنید. حالا باید افزونه را برای سایت خود تنظیم کنید. برای این منظور به قسمت Crisp Setting رفته و مطابق تصویر زیر، روی گزینه Connect With Crisp کلیک کنید.

حالا برای ثبت نام به صفحه‌‏ای مطابق شکل زیر، هدایت می‌شوید. در نخستین مرحله آدرس ایمیل، رمز دلخواه و یک نام و نام خانوادگی برای خود انتخاب کنید. از این اطلاعات برای ورود به عنوان اپراتور استفاده می‌کنید.

در مرحله دوم، آدرس سایت خود و عنوان را وارد کرده و Continue انتخاب و به مرحله بعد می‏‌روید.

 

تبریک… افزونه با موفقیت نصب شد.
حالا روی گزینه Okay ,Finalize کلیک کنید. پس از آن به پیشخوان وردپرس هدایت می‌شوید و می‌‏توانید از تب Crisp Setting با انتخاب گزینه Go to my inbox به پنل مدیریت چت آنلاین وردپرس ، دسترسی پیدا کنید.

آموزش کار با افزونه Crisp Live Chat

Inbox: در این قسمت می‌توانید با مخاطبان مکالمه و وضعیت هر مکالمه را تعیین کنید؛ همچنین به آرشیو مکالمات نیز دسترسی داشته باشید. به محض این که کاربری به قسمت پشتیبانی آنلاین شما پیام دهد، در اینجا به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید با کلیک روی آن با صفحه‌‏ای مطابق زیر مواجه شده و پاسخ کاربر را بدهید.

همچنین همانطور که در سمت راست تصویر مشاهده می‌کنید، قابلیت‏‌های گوناگونی برای شما فراهم شده. نظیر، نمایش اسم کاربر، موقعیت مکانی، اطلاعات دستگاه کاربر و بلاک کردن کاربر که همگی در این قسمت قابل مشاهده است. همچنین از قسمت Assigned operator می‌توانید مکالمه را به اپراتور دیگری ارجاع دهید.

در تصویر زیر، نمونه‌‏ای از گفت و گو با کاربر را برای شما به نمایش گذاشته‌‏ایم. ارسال پاسخ برای کاربر به راحتی همانند پیام‌رسان‏‌هایی مانند تلگرام امکان‏‌پذیر است. یک قابلیتی که بسیار کار آمد است، قرار دادن نوشته به صورت مخفی برای خود یا سایر اپراتورها است. برای این منظور مطابق شکل، روی قسمت note کلیک کرده و پیام خود را نوشته و ارسال کنید. اکنون این پیام برای خودتان و سایر اپراتور‏ها قابل مشاهده است، اما کاربر نمی‌تواند این پیام را مشاهده کند.

Visitors: در این قسمت می‌توانید کاربران آنلاین در سایت خود را به صورت لحظه‌‏ای رصد کنید. هچنین موقعیت مکانی کاربران با توجه به آی‌پی‏‌ که یا آن وارد سایت شما شدند، از روی نقشه قابل ملاحظه است. با کلیک روی هر کاربر، دو گزینه برای شما قابل مشاهده است… که یکی امکان چت کردن و دیگری امکان کنترل کاربر است، که در ادامه توضیحات لازم را می‌دهیم.

همانطور که گفته شد در تب دوم با کلیک روی هر کاربر و انتخاب گزینه Magic Browse به صفحه زیر منتقل می‌شوید و با کلیک روی گزینه‌  Start Liveassist می‌توانید به صورت آنلاین به صفحه کاربر دسترسی پیدا کرده و با یک نشان‌گر به راهنمایی تصویری کاربر بپردازید.

در قسمت سوم Contacts می‌توانید کاربران چت آنلاین وردپرس را مشاهده کنید. این قسمت شامل تمام اپراتور‏ها و کسانی هست که ایمیل خود را در قسمت پشتیبانی وارد می‌کنند. در این بخش شما به اطلاعاتی نظیر: ایمیل، موقعیت مکانی، آخرین بازدید کاربر و… دسترسی دارید.

Analytics: از ویژگی‏‌های مثبت این افزونه، آمارگیر دقیق آن است که می‌توانید با تقسیم بندی‏‌های گوناگون زمانی، مانند: روزانه، هفتگی و ماهانه و همچنین انتخاب بازه تاریخی دلخواه و البته از نظر اپراتور پاسخ دهنده و… این آمار را فیلتر کنید.

 

امروزه دیگر استفاده از راه‌های ارتباطی قدیمی‌تر مانند ایمیل یا فرم تماس با ما، به علت نیاز بیشتر به پاسخگویی سریع‌تر به کاربران، باید کاسته شود و از ابزار بروزتری به نام چت آنلاین وردپرس استفاده کرد.
برای وردپرس افزونه‌‏های متعددی جهت چت در وردپرس وجود دارد… اما ما از این بین، افزونه Crisp Live Chat را انتخاب کردیم و در این مقاله به آموزش آن پرداختیم.

بهینه‌سازی وبسایت‌

رمز و رازهایی درباره بهینه‌سازی وبسایت‌ که احتمالاً نمی‌دانید!

زمانی که وردپرس پا به عرصه نهاد، محبوبیت خاصی پیدا کرد و راه‌اندازی وبسایت برای همه ساده‌تر شد. نه تنها توسعه‌دهندگان وب، بلکه افراد فاقد دانش فنی هم توانستند حضور آنلاین خود را پر رنگ کنند. علی رغم سادگی وردپرس، بهینه‌سازی وبسایت‌، یک بازی پیچیده است.

بهینه‌سازی وبسایت‌

اگر چه منابع زیادی برای آموزش و آشنایی با تکنیک‌های سئو وجود دارد، اما باید بتوانید یک راه‌حل مناسب را در پیش بگیرید و از فرمول خاص وبسایت خود پیروی کنید. وردپرس امکانات کافی برای بهینه‌سازی وبسایت و رشد آن را در اختیار کاربران قرار داده، اما این کاربران هستند که تصمیم می‌گیرند وبسایتی بهینه داشته باشند یا خیر.

بهینه‌سازی وبسایت‌

 

در این مقاله قصد داریم نکات مهمی را ذکر کنیم، که بیشتر افراد از آن‌ها غافل می‌شوند و با اغراق در تکنیک‌های سئو، وبسایت خود را نابود می‌کنند! در پایان یاد می‌گیرید که با رعایت اصولی تکنیک‌های سئو و اجتناب از اشتباهات، در صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERPs)  ظاهر شوید.

۱- وردپرس به صورت پیش‌فرض بهینه‌سازی نمی‌کند

باید بدانید که سیستم مدیریت محتوای وردپرس، بهینه‌ساز موتور جستجو نیست… اما سئو فرندلی است. یعنی بستری برای بهینه‌سازی وبسایت فراهم می‌کند. فقط استفاده از وردپرس با این تفکر که سئو فرندلی است، کافی نخواهد بود… بلکه باید از امکانات آن برای بهینه‌سازی وبسایت کمک گرفت.

برخی از بازاریاب‏ها برای جذب مشتری به اشتباه می‌گویند که وردپرس بهینه‌ شده، اما باید بدانید که وردپرس امکاناتی ارائه داده تا خودتان محتوا و سایر عناصر را بهینه‌سازی کنید.

۲- برای کاربر بنویسید، نه برای موتورهای جستجو

الگوریتم‌های موتورهای جستجوی به اندازه کافی هوشمند هستند و متوجه می‌شوند که سعی دارید آن‌ها را فریب دهید تا رتبه بهتری بگیرید. همیشه تکنیک‌های سئو، با هدف دریافت رتبه بهتر و موقعیت بالاتر در موتور جستجو انجام می‌شود، اما در نهایت چه کسانی باید محتوای شما را بپسندند تا دوباره به سایت بازگردند؟ ربات‌ها یا کاربران؟! بنابراین سعی کنید هدف اصلی خود را بر مبنای سلیقه و نیاز کاربر قرار دهید. زمانی که در نتایج ابتدایی گوگل ظاهر شوید، اما محتوایی خوب ارائه ندهید، نرخ کلیک کاهش می‌یابد یا اینکه بازخورد مناسب و رضایت کاربران را به دست نخواهید آورد.

 

بنابراین محتوا را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که کاربران انتظار دارند، مشاهده کنند. همچنین محتوا را به گونه‌ای بهینه کنید، که دقیقاً مطابق با موضوع مورد نظر کاربر هنگام جستجو باشد.

۳- نصب افزونه‌های سئو به تنهایی کافی نیست

سئو یک فرآیند مستمر است که باید با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی روز، با در نظر گرفتن آخرین الگوریتم‌های موتورهای جستجو، با توجه به نیاز کاربران و… تامین شود. هیچ افزونه‌ای تمام جوانب سئو یک وبسایت را پوشش نمی‌دهد و رتبه‌بندی بالا را تضمین نمی‌کند.

 

این گونه افزونه‌ها هر کدام در زمینه‌ای خاص، شما را راهنمایی یا در مسیری خاص قرار می‌دهند. به عنوان مثالافزونه Yoast SEO هنگام محتوا گذاری، کاربرد دارد و اعلان و توصیه‌‌هایی در جهت بهبود سئو محتوا ارائه می‌دهد. افزونه‌هایی مانند EWWW Image Optimizer یاWP Smush به منظور بهبود بخشیدن به تصاویر وردپرس استفاده می‌شوند.

به همین صورت هر افزونه‌ای در زمینه‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد و این شما هستید که باید اصول بهینه‌سازی وبسایت را اعمال کنید.
در کنار داشتن افزونه‌های سئو می‌توانید از متخصصین سئو نیز کمک بگیرید، و در مورد کلمات کلیدی و میزان جستجوی هر کدام تحقیق کنید.

۴- اگر محتوا پادشاه است، پس ملکه کیست؟!

این جمله را به وفور می‏بینیم که می‌گویند، محتوا پادشاه است! ارزش محتواگذاری به قدری بالا است که می توان گفت در حال حاضر بهترین تکنیک بهبود سئو سایت است. اما اگر محتوا پادشاه است، پس ملکه کیست؟

“محتوا پادشاه” و “انتشار ملکه” است.

زمانی از تلاش‌های بهبود سئو نتیجه می‌گیرید، که محتوایی با کیفیت داشته باشید… در غیر این صورت موفق نخواهید شد. سعی کنید بهترین و منحصر بفردترین مطالب را بنویسید.

 

موتورهای جستجو حتی زمان حضور کاربر در وبسایت را محاسبه می‌کنند. بنابراین اگر فقط سعی در جذب ترافیک از طریق موتورهای جستجوگر داشته باشید، بازدیدکنندگان زمان کمی در وبسایت می‌مانند و شاید سایت شما به دلیل داشتن محتوای کم کیفیت، جریمه شود.

در جایی که محتوا نقش پادشاه را ایفا می‌کند، باید بدانید که انتشار هم نقش ملکه را بازی می‌کند. محتوای خود را با مخاطبان واقعی و هدف به اشتراک بگذارید به این طریق می‌توانید مشتریان جدید و بازدیدکنندگان بیشتری پیدا کنید. داشتن حساب در شبکه‌های اجتماعی و انتشار محتوا یک روش بسیار عالی است که کمتر کسی به آن توجه لازم را دارد.

 

محتوای با کیفیت و انتشار، دو عنصری هستند که اگر در کنار هم قرار بگیرند مفهوم سئو را تکمیل می‌‌کنند.

۵- مقالات طولانی بهتر از مقالات کوتاهِ بهینه هستند

در کنار جستجو و انتخاب کلمه کلیدی مناسب، مشغول نوشتن یک مقاله با کیفیت و جامع باشید. نتایج بررسی شده نشان داده که مقالات حاوی بیش از ۱۰۰۰ کلمه در رتبه بالاتری قرار دارند، چون جامع‌تر و پاسخ‌گوی نیاز کاربران هستند.

 

در محتوای طولانی، تجربه نویسندگی و سطح مهارت به وضوح مشخص می شود. همچنین فرصتی برای اضافه کردن لینک به سایر مقالات، عمیق‌تر شدن محتوا، بررسی جامع‌تر موضوع و در نهایت پاسخ‌گوی سوالات بازدید کنندگان است.

۶- از کلمات کلیدی و مترادف‌ها استفاده کنید

برای اینکه رتبه خوبی بگیرید و موتور جستجو، موضوع محتوای شما را بهتر درک کند، باید یک کلمه کلیدی برای آن در نظر بگیرید. در عناوین قبلی ذکر کردیم که با کلمات کلیدی اسپم‌سازی نکنید، اما استفاده از آن‌ها را نیز متوقف نکنید. یعنی چه؟! این روزها موتورهای جستجو خیلی هوشمند و مقالات مبتنی بر (LSI Latent Semantic Indexing) هستند.

کلمات (LSI Latent Semantic Indexing) از لحاظ معناشناختی کاربرد دارند. موتورهای جستجو با بررسی محتوای شما و کلمات درون آن، موضوع اصلی و سایر کلمات مرتبط با محتوای شما را تشخیص می‌دهند. به این‌ صورت با رعایت اصول، طبیعی نویسی و اجتناب از درج بیش ‌از حد کلمات کلیدی، می‌توانید محتوایی هوشمندانه بسازید.

 

در اینجا چند نکته برای استفاده از کلمات کلیدی شرح داده شده است:

  • از کلمات کلیدی در عنوان مقاله استفاده کنید.
  • از ۱۰۰ کلمه اول خود به بهترین شکل استفاده کنید و کلمه کلیدی را در آن درج کنید.
  • در مقاله خود تصاویری با خاصیت ALT درج کنید.
  • بر طول مقاله تمرکز کنید.
  • از هدینگ‌ها به صورت صحیح کمک بگیرید.

۷- عدم درج حروف اضافه در پیوندهای یکتا

لینک‏ها اهمیت ویژه‌ای دارند و در حد ممکن باید به موضوع محتوا مرتبط، کوتاه و جامع باشند.

نامک فارسی: اگر از نامک فارسی استفاده می‌کنید، سعی کنید از درج حروف اضافه مانند: از، در، به، با، بی و… اجتناب کنید.

نامک انگلیسی: بهتر است از درج مواردی مانند a, and، the و لغات این چنینی اجتناب شود. سعی کنید لینکی جذاب، جامع و کوتاه بسازید.

۸- نقشه سایت را فراموش نکنید

XML Sitemap مستلزم توجه شما، به طور منظم است. افزونه‌هایی مانند Yoast SEO و All in One SEO به شما در بهینه‌سازی وبسایت و تهیه نقشه کمک می‌کنند. افزونه Yoast SEO یک ویژگی به نام Auto XML Sitemap برای ساخت سریع و راحت نقشه سایت ارائه داده و هر زمان که یک پست یا یک صفحه منتشر می‌کنید، به صورت خودکار به Google و Bing ارسال می‌شود.

 

با این وجود همیشه باید روی تمام لینک‌های خود توجه و نظارت داشته باشید و عملکرد آن‌ها را چک کنید. گوگل آنالیز و کنسول می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند، تا عملکرد سایت را بررسی کنید.

۹- سرعت

هر موقع سخن بهینه‌سازی وبسایت و سئو می‌شود، قطعاً پای مقوله سرعت هم در میان می‌آید. اگر چه وردپرس زمینه بهبود هر چیزی را فراهم کرده، اما شما هم باید جوانب مختلف وبسایت را برای بهبود سرعت بررسی کنید.

 

افزونه‌های زیاد و بلااستفاده، قالب‌های سنگین، وجود فایل‌های اضافی و… سرعت را تحت تاثیر قرار می‌دهند. گوگل و سایر موتورهای جستجو، وبسایت‌های سریع را بیشتر دوست دارند. وجود یک CDN می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهید.

تمام موارد ذکر شده نشان می‌دهند که وردپرس به صورت پیش‌فرض، عملیات بهینه‌سازی وبسایت را انجام نمی‌دهد… بلکه بستری برای بهبود سایت فراهم می‌کند، که عامل محرک آن شما هستید. بهینه‌سازی صرفاً برای موتورهای جستجو و با هدف دریافت رتبه نیست! بلکه هدف اصلی شما باید رضایت کاربران و ارائه محتوای مناسب و با کیفیت باشد.

روی محتوای خود کار کنید… کیفیت آن را بهبود بخشید و با مخاطبان هدف به اشتراک بگذارید.

بهینه‌سازی وبسایت، نیازمند تلاش و صرف زمان است. اما در نهایت با ارائه محتوای با کیفیت، سئوی خوب و اشتراک‌گذاری، می‌توانید وبسایتی موفق داشته باشید.

تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن

تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن چیست؟

تعریف مختصر و کوتاهی را راجع به وب سایت و وب اپلیکیشن خواهیم داشت و امیدوارم در پایان بتوانید برداشتی مفید از تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن چیست داشته باشید و در صورت نیاز به راهنمایی و دریافت اطلاعات بیشتر از قسمت تماس با ما با کارشناسان اگرت تماس حاصل نمایید.
 می توان گفت که تاکید وب سایت بر محتوا می باشد ولی وب اپلیکیشن بر عمل و تعامل تکیه دارد.

وب سایت(Website):

وب سایت فضایی است در اینترنت که یک یا چند صفحه را در خود جا داده است. ساخت وب سایت یک مطلب را برای همه بطور یکسان نمایش می دهد به عبارتی مجموعه از صفحات وب متصل بهم است که شامل یک صفحه اصلی میباشد و معمولا روی یک سرور قرار دارند و به عنوان مجموعه ای از اطلاعات توسط یک فرد، گروه یا سازمان تهیه و نگهداری می شود. وب سایت ها بر محتوا تکیه دارند.برای داشتن یک وب سایت الزاما نیاز به تحلیل خاصی نیست و به راحتی می توان با نصب یک مدیریت محتوا یک وب سایت داشت.

 تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن

 

وب اپلیکیشن (Webapplication):

وب اپلیکیشن نرم افزاری است کاربردی که توسط یک مرورگر پشتیبانی می شود و پس از تجزیه تحلیل و بررسی یک مجموعه و مشخص کردن دقیق نقش ها ، عملکردها ، عمل گرها و روال ها برای آن مجموعه طراحی می شود و قابل ارائه در شبکه داخلی و اینترنت می باشد اصولاً مبتنی بر محتوا نیستند و در آنها عملکرد مهم می باشد. وب اپلیکیشن ها بر مبنای داده و رفتارها تکیه دارند و پس از تحلیل رفتارها و خدمات طراحی می شوند و ساختاری تعامل پذیر دارند. شایان ذکر است که وب اپلیکیشن در بستر برنامه تحت شبکه کار می کند.
با سپاس از همراهی شما
کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار آنلاین

امروزه طراحی سایت بسیار مرسوم شده است و تمامی کسب و کارها به فکر داشتن شعبه دوم خود در فضای مجازی هستند. در این دوره مدرن مردم ما عادت کرده اند برای پیدا کردن هر محصول یا خدمات ابتدا در اینترنت جستجو کنند و از اعتبار یک موضوع یقیین پیدا کنند، پس بهتر است در این جستجوهای اینترنتی شما و خدماتتان نیز به مردم معرفی شود.
پس شما میتوانید اطلاعات مربوط به کسب کار خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. با انجام این کار شما شاهد افزایش تعداد جستجوها و ترافیک در سایت خود خواهید بود.
کسب و کار آنلاین
راز موفقیت این است که:
 – همیشه لینکی را در سایت خود قرار دهید و جدیدترین اخبار را در سایت خود داشته باشید.
 – سعی کنید محتوای سایتتان تخص.
صی و رایگان باشد.
 – مقالات، ویدیو‌ها، و هرگونه اطلاعات مفیدی که در توانتان هست برای کاربران ایجاد کنید.
 – در انتهای مقالات ارزشمند خود گزینه «اشتراک گذاری با دوستان» را اضافه کنید.
 – در انجمن‌ها و جاهایی که مشتریان احتمالی شما حضور فعال دارند به عنوان یک متخصص نظر بدهید.
 – سعی کنید سایتی که طراحی می کنید ساده باشد چون شما فقط ۵ ثانیه وقت دارید تا نظر بیننده را جذب کنید؛ در غیر این‌صورت ممکن است بیننده برود و هی چوقت برنگردد. می توانید از یک یا دو فونت ساده روی یک زمینه واضح و روشن استفاده کنید.
 – تنها زمانی از گرافیک و صدا و تصویر استفاده کنید که می دانید پیام شما را واضح‌تر می‌رساند.
 – خرید را آسان کنید. طوری که بیش تر از دو کلیک با پرداخت فاصله نداشته باشد.
 – شما با طراحی یک سایت ساده و کاربرپسند و تولید محتوا به صورت مرتب (در یک روز از هفته و ساعت مشخص) می توانید در نتیجه ی جستجو کاربران، در صفحه اول موتورهای جستجو قرار بگیرید.
 – راهبری در سایت خود را ساده کنید. به طوری که مشتری بتواند به راحتی به جایی که می خواهد برسد.
مزیت های داشتن یک سایت مرتبط با کسب و کار خود عبارتند از:
 – اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهد.
 – تغییرات انجام شده در محصولات و خدمات به سرعت به اطلاع دیگران می رسد.
 – مشتریان و مراجعه کنندگان می توانند در هر زمان و هر مکان با شما ارتباط برقرار کنند.
 – سایت یک پایگاه تبلیغاتی فوق العاده قدرتمند است.
 – فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت هزینه ها را به شدت کاهش می دهد.
 – سایت می تواند نمایشی از قدرت و دقت کسب و کار در اینترنت باشد.
راه‌اندازی مجدد وردپرس

وردپرس خود را با WP Reset مجدد راه‌اندازی کنید

وبسایتی را به عنوان تست نصب کرده‌اید و افزونه‌ها، قالب‌ها و عملکردهای مختلفی را روی آن چک می‌کنید اما بعد از مدتی این سایت تستی پر از افزونه‌ و قالب‌های مختلفی می‌شود که کار کردن مجدد را برایتان سخت می‌کند، چه می‌کنید؟
وبسایت اصلی شما دچار مشکل شده و قصد دارید از نو آن را پیاده‌سازی کنید اما نمی‌خواهید مجدد پایگاه داده بسازید و وردپرس نصب کنید، در این‌صورت چه می‌کنید؟
راه حل راه‌اندازی مجدد وردپرس با عملیات ریست کردن است. در اینجا شاید کمی ترس به سراغتان بیاید و با خود بگویید اگر همه چیز از بین برود چه می‌شود؟ نترسید امروز با افزونه‌ای حرفه‌ای دنبال شما آمده‌ایم تا شما را به دنیای پیش‌فرض وردپرس برگردانیم.

راه‌اندازی مجدد وردپرس

افزونه‌های متعددی برای ریست کردن وردپرس موجود است اما امروز می‌خواهیم افزونه حرفه‌ای دیگری را برای راه‌اندازی مجدد وردپرس به شما معرفی کنیم که WP Reset نام دارد و عملیات زیر را انجام می‌دهد:

  • تمامی نوشته‌ها، برگه‌ها، پست‌های سفارشی، دیدگاه‌ها، پرونده‌های چند رسانه‌ای و کاربران از بین می‌روند.
  • تمامی جداول پیش‌فرض پایگاه داده حذف می‌شوند.
  • تمامی پیش‌فرض‌های پایگاه داده حذف می‌شوند.

نصب و راه اندازی افزونه WP Reset

 

برای نصب افزونه مانند تمامی افزونه‌های دیگر به پیشخوان وردپرس رفته و افزونه را در قسمت افزونه‌ها نصب می‌کنیم. پس از فعال‌سازی گزینه‌ای با عنوان “WP Reset” برای راه‌اندازی مجدد وردپرس در قسمت ابزارها اضافه می‌شود. با کلیک بر روی آن به بخش تنظیمات می‌رویم…

Reset

 

Reset

گزینه‌هایی را که تمایل دارید بعد از راه‌اندازی مجدد وردپرس، فعال شوند علامت بزنید.

سپس برای Reset شدن وردپرس، کلمه reset را وارد کرده و دکمه آبی رنگ را فشار دهید.

Tools

 

Tools

چنانچه می‌خواهید قسمت‌های مختلف را در راه‌اندازی مجدد وردپرس، پاک‌سازی کنید از این بخش امکان‌پذیر است.

Transients: حذف داده‌ها و گذاره‌ها
Themes: حذف تمامی قالب‌های موجود در وردپرس
Plugins: حذف تمامی افزونه‌های موجود در وردپرس

بعد از انجام تمامی تنظیمات بالا حالا می‌توانید با خیال راحت عملیات راه‌اندازی مجدد وردپرس را انجام دهید. فقط یادتان باشد این امکان را زمانی استفاده کنید که مطمئن هستید دیگر به وبسایت فعلی خود با امکانات موجود نیازمند نیستید.

چرا از کلمه کلیدی فقط یک‌بار در مطالب باید استفاده شود؟

اگر صاحب وبسایت باشید حتما با کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی آشنایی دارید و می‌دانید که استفاده از آن باعث افزایش امتیاز و رنک در گوگل می‌شود. شاید با خود فکر کنید حال که این کلمه کلیدی چیز خوبیست، بارها و بارها در مقالات به صورت تکراری از آن استفاده کنیم تا امتیاز بیشتری کسب کنیم و تمرکز بر روی یک کلمه بالا رود اما به این کاری که می‌خواهید انجام دهید، تمرکز بر روی کلمه کلیدی نمی‌گویند و اصلا قابل قبول نیست. اتفاقا برعکس استفاده از کلمه کلیدی در مطالب فقط یک‌بار جایز است. اما چرا؟ و اینکه چطور ممکن است با استفاده آن در یک مقاله به نتیجه خوب و مطلوبی در کلمه کلیدی رسید؟ کمی صبور باشید تا در این مقاله با هم به پرسش‌های شما پاسخ دهیم.

استفاده از کلمه کلیدی در مطالب

استفاده از کلمه کلیدی در مطالب را فقط برای یک بار استفاده کنید. یعنی اگر از کلمه کلیدی “بهینه‌سازی وبسایت” استفاده می‌کنید، لطفا آن را فقط در یک مطلب به کار برده و در مطالب بعدی از آن استفاده نکنید. این خود باعث کسب امتیاز منفی خواهد شد.
این امر را با کمک افزونه Yoast SEO امکان‌پذیر است زیرا به شما تذکر می‌دهد که از کلمه کلیدی قبلا استفاده کرده‌اید یا خیر.

با مقالات خود رقابت نکنید

 

 

علت اصلی اینکه در استفاده از کلمه کلیدی در مطالب نباید اغراق کرد و فقط یک بار باید آن را به کار گرفت این است که نباید با مطالب وبسایت خودتان وارد رقابت شوید. اگر گوگل متوجه این داستان شود به شما امتیاز منفی خواهد داد. زمانی که این اقدام را انجام می‌دهید و یک کلمه کلیدی را برای دو مقاله یا بیشتر در نظر می‌گیرید یعنی به گوگل می‌گویید که هر دو مقاله من برای کاربران مهم است و باید در جایگاه نخست قرار گیرد در حالیکه این امر غیرممکن است و کارتان را سخت می‌کند.

شما نیاز به یک مقاله با کلمه کلیدی قدرتمند و محتوایی بهینه داشته باشید تا جزء ۱۰ گزینه برتر در نتایج گوگل باشید. اگر یک کلمه کلیدی باعث کسب امتیاز شما نشده لطفا بار دوم اصلا از آن استفاده نکنید. حتی همان مقاله قبلی را نیز ویرایش کرده و ساختار کلمه کلیدی را تغییر دهید.

رتبه بندی برای کلمه کلیدی مورد نظر

 

اگر بخواهید در کلمه کلیدی که هدف اصلی وبسایتتان را تعیین می‌کند رتبه خوبی کسب کنید باید چه کرد؟
فرض کنید یک فروشگاه لباس دارید و می‌خواهید بر روی کلمه کلیدی “لباس بچگانه” تمرکز کنید اما اگر بخواهید تمامی نوشته‌های وبسایت را براساس این کلمه بهینه‌سازی کنید، استراتژی درستی نیست! پس چه باید کرد؟ تنها راه جستجو است. باید در گوگل در این حوزه جستجو کنید تا بتوانید عبارات کلیدی متفاوتی را پیدا کرده و براساس آن‌ها مقالاتی را تنظیم کنید. این‌گونه استفاده از کلمه کلیدی در مطالب به صورت درست و بهینه انجام می‌شود.

بهبود ساختار وبسایت

گام بعدی برای کسب رتبه در گوگل و استفاده از کلمه کلیدی در مطالب این است که مطمئن شوید ساختار محتوا درست و بی نقص است. بنابراین باید مطالب زیادی را با ساختار استاندارد تهیه کنید که هر کدام به نوعی روی کلمه کلیدی منحصر به فردی تمرکز کنند. استفاده از کلمه کلیدی در مطالب به صورت متفاوت اصلا کار سختی نیست. می‌توانید همان “لباس بچگانه” را در نظر گرفته و به صورت گسترش یافته از آن استفاده کنید. مثلا “انواع لباس بچگانه” ، “متقاضیان لباس بچگانه” و…

در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که شما هرگز نباید بیش از یک‌بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. کمی تدبیر و حوصله باعث می‌شود در استفاده از کلمه کلیدی در مطالب بهترین گزینه را انتخاب کنید که هم به هدف شما نزدیک باشد هم تکراری نباشد تا در کسب رتبه در گوگل نتیجه مثبتی بدهد. برای این منظور موتور جستجوی گوگل بهترین گزینه است، در کنار آن می‌توانید از ابزار Google Trends نیز برای حالت مقایسه‌ای کمک بگیرید.

افزایش درآمد با کمک ووکامرس

چندین نکته جالب برای افزایش درآمد با کمک ووکامرس

امروزه بسیاری افراد به سمت شغل فریلنسری یا آزادکاری روی می‌آورند یا در کنار شغل اصلی خود آن را انتخاب می‌کنند. پروژه‌های متعددی را برای فریلنسر در زمینه‌های مختلف می‌توان انتخاب کرد اما مهم اینجاست کدامیک درآمد بهتر و بازار کار خوبی دارد. در این مقاله می‌خواهیم یک روش فوق العاده را به شما معرفی کنیم و دستورالعمل آن را به شما بگوییم.
اگر فریلنسر هستید و می‌خواهید درآمد خوبی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم برای مشتریان خود وبسایت ووکامرسی بسازید. اگر در این حوزه تخصص دارید، مطمئنا می‌توانید امکان افزایش درآمد با کمک ووکامرس را عملی کنید.

افزایش درآمد با کمک ووکامرس

در عصر حاضر تمایل افراد به سمت فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر شده و هر شخصی دوست دارد بر مسئله فروش خدمت و محصول کار کند. شما هم که یک فریلنسر هستید باید به این مسئله آگاه باشید و برای افزایش درآمد با کمک ووکامرس اقدام کنید. ما در این مقاله راه و روش را به شما می‌گوییم، شما هم به کمی همت نیاز دارید تا استارت کار را بزنید.

چرا باید برای مشتریان خود بسازید؟

وبسایت ووکامرسی

 

 

اصلا بگذارید ببینیم چرا باید برای مشتریان خود وبسایت ووکامرسی بسازیم و چرا ووکامرس؟ دلایل متعددی وجود دارد که به این سوال پاسخ می‌دهد:

  • درآمد بیشتر: ساخت یک وبسایت ووکامرسی پیچیده است، بنابراین نیازمند صرف زمان بیشتری است. وقتی زمان بیشتری صرف می‌کنید مطمئنا باید دستمزد بیشتری را توقع داشته باشید.
  • تسلط به وردپرس: وقتی روی افزایش درآمد با کمک ووکامرس اقدام می‌کنید، مطمئنا فردی مسلط به وردپرس باید باشید. با این موضوع هم می‌توانید وبسایت‌های وردپرسی را ایجاد کنید هم فروشگاه اینترنتی.
  • بازده قابل توجه از بازگشت سرمایه: سود و سرمایه‌ای که از این فعالیت بدست می‌آید، عالی است. سایت فروشگاهی که می‌سازید قرار است شرکت یا کسب و کار یک نفر را بسازد پس ارزش خیلی زیادی دارد.
  • درآمد نگهداری: بسیاری از صاحبان وبسایت‌ها به دنبال مبحث نگهداری سایت هستند. پس برای این بخش هم می‌توانند روی شما حساب کنند و ماهیانه حقوقی را در نظر بگیرند. پس این نیز برای افزایش درآمد با کمک ووکامرس جوابگو است.

محدوده پروژه‌های ووکامرسی

به دلیل اینکه معمولا پروژه‌های تجاری سخت است باید در انتخاب کار خود بسیار دقیق باشید. پروژه بزرگ یعنی تلاش بیشتر و هزینه بیشتر. پس ممکن است درصد خطا در این مسئله بیشتر باشد. یادتان باشد! مهم‌ترین مسئله در افزایش درآمد با کمک ووکامرس، از دست نرفتن سرمایه است.

کاهش ریسک

 

کاهش ریسک

به اولین اقدامی که نیاز دارید، کاهش ریسک است. وقتی ریسک را کم می‌کنید به موفقیت نزدیک‌تر خواهید شد. حال می‌توانید ساختار را مشخص کرده و با طرح سوالاتی پروژه را شناسایی کرده و برایش برنامه ریزی کنید.

ارتباط مستقیم با مشتری

 

ارتباط مستقیم با مشتری

اگر می‌خواهید افزایش درآمد با کمک ووکامرس یا هر پروژه دیگری داشته باشید باید با مشتری با دقت صحبت کنید و ارتباطی مستقیم داشته باشید تا از نیازهای او باخبر شده و شروع به انجام پروژه کنید.

درک سایر گزینه‌ها در فروشگاه اینترنتی

در ساخت یک وبسایت ووکامرسی تنها لازم است بلد باشید چگونه یک وبسایت وردپرسی بسازید و سپس آن را به یک پلتفرم تجاری تبدیل کنید. مسلما اول باید افزونه ووکامرس را نصب کنید و سپس به نصب موارد بعدی بپردازید. مواردی که باید در پروژه ووکامرسی به آن توجه کنید عبارت است از:

محصولات

مشتری قرار است چه محصولی را در فروشگاه اینترنتی خود به فروش برساند؟ مسلما می‌توانند محصولات فیزیکی و مجازی را به فروش برسانند یا کلا بستر خود را به صورت ارائه خدمت ایجاد کنند. شاید هم به صورت ترکیبی از همه موارد! این موضوع که چه نوع محصولی است فوق العاده اهمیت دارد زیرا روش کار را تعیین می‌کند.

به عنوان مثال اگر فروشگاه اینترنتی مورد نظر بر پایه فروش کالای مجازی باشد دیگر نیازی به گزینه حمل و نقل ندارد اما فروشگاه کالای فیزیکی حتما باید این گزینه را داشته باشد.

تعداد محصولات

سوال بعدی که باید در نظر بگیرید، تعداد محصولات است. اینکه قرار است چه تعداد محصول در فروشگاه اینترنتی به فروش برسد. درست است که ووکامرس امکان مدیریت محصولات را دارد اما وجود تعدادی از محصولات در مرحله راه‌اندازی تاثیر گذار است.

فرق بزرگی بین ۱۰ محصول با ۱۰۰۰ محصول است. چه کسی قرار است اطلاعات محصولات را وارد کند؟ آیا مشتری شما تمامی این اطلاعات را در قالب فایل اکسل برای درون‌ریزی در اختیار دارد؟ چه کسی مسئول بروزرسانی قیمت‌ها و محصولات است؟

جزئیات محصول

آیا مشتری تمامی اطلاعات مربوط به محصولات را دارد؟ یک فروشگاه اینترنتی بدون این اطلاعات، امکان راه اندازی ندارد پس شخصی باید این موضوع را روشن کند. مواردی که باید مشخص شوند عبارت است از:

  • عنوان محصول
  • قیمت محصول
  • توضیحات کوتاه و بلند
  • دسته‌ها و برچسب‌ها
  • سایز و وزن 
  • تصاویر 

پرداخت

تنظیمات زیادی برای بخش درگاه‌های پرداختی فروشگاه وجود دارد که باید انجام شود. مثلا اینکه باید کد و مرچنت بانک مربوطه را دریافت کرده و آن را به فروشگاه اینترنتی متصل کنید. برای این منظور صاحب فروشگاه باید به دنبال کارهای بانکی آن رفته و این کدها را به شما تحویل دهد.

هاست و امنیت

در مورد مسئله انتخاب هاست باید با مشتری هماهنگ باشید. اگر او خودش می‌خواهد هاست را انتخاب کرده و خریداری کند مسئله جداست اما اگر قرار است شما تهیه کنید باید با توجه به فروشگاه اینترنتی هاستی را بخرید که توانایی خوبی از هر لحاظ داشته باشد، پس قبل از خرید حتما مشتری را از هزینه‌های آن مطلع کنید.
همچنین در مورد امنیت فروشگاه و قرار دادن پروتکل HTTPS از او سوال کنید تا در صورت تمایل این مورد را نیز متصل کنید.

پیشنهاد می‌کنم برای انتخاب هاست حتما مقاله هاست مناسب برای وردپرس را مطالعه کنید.

حمل و نقل

برای حمل و نقل محصول نیز باید برنامه‌ای را در نظر گفت. اینکه به چه صورت این عملیات انجام می‌شود را از مشتری بپرسید و پلن‌ها را با توجه به آن برنامه ریزی کنید. مثلا حمل و نقل از طریق پست یا پیک است؟ چند روز طول می‌کشد؟ هزینه آن به چه صورت است؟

با توجه به مواردی که گفته شد می‌توانید پروژه خود را با برنامه ریزی دقیق در نظر گرفته و عملیات افزایش درآمد با کمک ووکامرس را امکان‌پذیر کنید. یادتان باشد هرچقدر این برنامه را ساده‌سازی کنید هم شما راحت‌تر کار خود را به ثمر می‌رسانید هم مشتری رضایت بیشتری از پروژه دارد.

 

مزایای وب سایت

مزایای وب سایت داشتن / چرا باید برای کسب و کارتان وب سایت داشته باشید؟

مزایای وب سایت

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که داشتن سایت اینترنتی چه مزیت هایی دارد ؟

وب سایت ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان خود به همراه دارند که مهمترین آنها به شرح زیرند:

تاثیر سایت در اطلاع رسانی:

داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت میتواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابر این امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای طراحی یک سایت داینامیک فقط کافیست هزینه ای اولیه برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن شما می توانید بینهایت صفحه ایجاد کنید که  هزاران و یا میلیونها کاربر از جاهای مختلف جهان می توانند بارها و بارها از آن ها بازدید کنند.

 

جهانی دیده شوید

با داشتن وب سایت میتوانید در سطح جهانی به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید. حضور در بستر آنلاین محدودیت فیزیکی را از بین میبرد و امروزه بسیاری از کسب و کار ها از طریق وب سایت های خود توانسته اند سالیانه درصد بالایی از فروش را از این طریق پیدا کنند.

خود را حرفه ای معرفی کنید

با طراحی سایت حرفه ای و خلاقانه میتوانید کسب و کار خود را موثر تر معرفی کنید. وب سایت شما ویترین محصولات و خدمات شماست. هرچه این ویترین زیباتر چیده شود، میتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

رشد کنید

داشتن وب سایت کسب و کار شما را ۲۴ ساعت شبانه روز باز نگاه میدارد و  قادر هستید در هر زمان از شبانه روز خدمات خود را به مشتریانتان عرضه کنید. با افزایش میزان فروش خود و همچنین توسعه و بهبود وب سایت از طریق پیشنهادات و انتقادات کاربران میتوانید به سطح بالایی از کیفیت در ارائه خدمات و محصولات خود برسید و در حوزه ی کسب و کارتان از رقبا پیشی بگیرید.

در جستجوی آنلاین دیده شوید

امروزه کاربران زیادی در بستر آنلاین محصولات و خدمات مورد نیاز خود را جستجو میکنند و حضور شما در این فضا شانس فروش محصولات و خدماتتان را افزایش میدهد. حجم بسیار بالای وب سایت ها و رشد روز افزون تولد وب سایت های حرفه ای لزوم داشتن یک وب سایت مناسب برای تمام کسب و کارها لازم و ضروری کرده است.

تاثیر سایت در بازاریابی:

موتورهای جستجو بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند فقط کافیست رباتهای آنها سایت شما را پیدا کنند و از آن پس زمانی که فردی به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت سایت شما هدایت می کنند. میزان بازدید کننده هدایت شده به سایت به پارامترهای زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می شوند.

 

در دسترس بودن:

سایت شما با متقاضیان اطلاعات و محصولات یا خدمات فقط یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است.

قالب‌ های وبلاگی رایگان

بهترین قالب‌ های وبلاگی رایگان وردپرس در سال ۱۳۹۷

یکی دیگر از دسته‌های پرطرفدار در قالب وردپرس، دسته قالب‌ های وبلاگیوردپرس است. قبلا وقتی حرف از قالب وبلاگی یا شخصی می‌شد، همه ما فکرمان به سمت یک ظاهر ساده و بدون امکانات می‌رفت اما امروزه این چنین نیست. قالب‌های وبلاگی نیز جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند که حتی می‌توان از آن‌ها به عنوان یک سایت خبری ساده استفاده کرد. در بعضی موارد به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای وبسایت‌هایی که گالری تصاویر دارند نیز جوابگوی خوبی است.

قالب‌ های وبلاگی وردپرس

امروز همراه شما هستیم تا بهترین قالب‌ های وبلاگی وردپرس در سال ۱۳۹۷ را با هم بررسی کنیم. در این مقاله سعی کردیم از هر مدل از قالب‌اهی شخصی را برایتان انتخاب کنیم تا با توجه به فعالیتتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۱- قالب وبلاگی وردپرس Photograph

 

قالب وبلاگی وردپرس Photograph

یکی از بهترین قالب‌ های وبلاگی وردپرس، قالب photograph است که از آن می‌توان برای وبسایت شخصی یک عکاس به خوبی بهره‌برداری کرد. یک عکاس یا نقاش می‌تواند تصاویر نمونه کارهای خود را در آن قرار داده و محتوایی که مدنظر دارد را با کمک این قالب به صورت بسیار جذاب برای کاربران محیا سازد. بخش‌های مختلف این قالب را با هم بررسی می‌کنیم:

  • دارای تصویر سربرگ تمام صفحه که فهرست‌ها، آیکون جستجو، منوی کناری و آیکون شبکه‌های اجتماعی بر روی آن قرار گرفته‌اند
  • قسمتی برای نمایش آخرین تصاویر موجود به صورت فیلتردار
  • دارای فوتر جذاب و مدرن
  • دارای فهرست چسبان

قالب Photograph از شهریور ماه تا کنون ۴,۰۱۵ نصب داشته و رای ۵ از ۵ را به خود اختصاص داده است. چنانچه کارهای هنری انجام می‌دهید و می‌خواهید آن‌ها را در معرض دید قرار دهید، پیشنهاد می‌کنم حتما نگاهی به این قالب بیاندازید.

 

۲- قالب وردپرس وبلاگی Cenote

 

 قالب وردپرس وبلاگی Cenote

یکی دیگر از بهترین قالب‌ های وبلاگی وردپرس Cnote است. قالب ساده اما زیبایی است که نوشته‌های آن در دو ستون تنظیم شده و دارای سایدباری در سمت چپ است. قسمت‌های ختلف این قالب عبارت است‌از:

  • دارای آیکون جستجوی جالب که در صفحه جدید باز می‌شود
  • دارای تصویری به جای اسلایدر در بالای صفحه
  • دارای دکمه بازگشت به بالای متنی
  • فوتر هم‌رنگ قالب
  • و…

این قالب از مرداد ماه منتشر شده و تا کنون ۳,۴۴۳ نفر از آن استفاده کرده‌اند. رای ۵ از ۵ را به خود اختصاص داده و برای انواع وبسایت‌های وبلاگی و خبری ساده گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

 

۳- قالب وردپرس وبلاگی One Pageily

 

قالب وردپرس وبلاگی One Pageily

قالب One Pageily ویژگی جالبی دارد که برای وبسایت‌های شرکتی ساده نیز پاسخگوست. شما می‌توانید اطلاعات خود را به راحتی در آن وارد کرده و قالب را سفارشی‌سازی کنید. در واقع یکی از بهترین قالب‌ های وبلاگی وردپرس است که انعطاف‌پذیری خوبی دارد. قسمت‌های مختلف آن به صورت زیر است:

  • دارای تصویر تمام صفحه برای سربرگ قالب
  • باکس‌هایی برای توضیحات فعالیت
  • جعبه‌های سفارشی شده برای نوشته‌های بلاگ
  • دارای سایدبار سفارشی
  • قابلیت صفحه‌بندی در صفحه اصلی
  • فوتر سه و چهار ستونه

این قالب از تیرماه ۱۳۹۷ منتشر شده و تاکنون ۲,۲۱۷ نفر از آن استفاده کرده‌اند. امتیاز ۵ از ۵ دریافت کرده که نشان از محبوب این قالب نزد افراد است.

 

۴- قالب وردپرس وبلاگی Moderne

 

 قالب وردپرس وبلاگی Moderne

یکی دیگر از قالب‌ های وبلاگی وردپرس قالب Moderne است. این قالب ظاهر زیبایی دارد و بیشتر برای وبسایت‌های آشپزی پیشنهاد می‌شود. دارای بخش‌های زیر است:

  • اسلایدر جالب که در ابتدای صفحه بعد از فهرست‌ها قرار دارد
  • سایدبار کاملا سفارشی
  • نوشته‌های وبلاگ با ظاهری زیبا
  • امکان صفحه‌بندی مطالب در صفحه نخست
  • دارای نوار اطلاعات تماس در زیر فوتر

قالب Moderne از تیرماه ۱۳۹۷ تا کنون ۲,۱۶۲ نصب داشته و امتیاز ۵ از ۵ را به خود اختصاص داده است. از شما دعوت می‌کنم اطلاعات بیشتر در صفحه قالب مشاهده کنید.

 

۵- قالب وبلاگی وردپرس Moscow

 

قالب وبلاگی وردپرس Moscow

یکی دیگر از قالب‌ های وبلاگی وردپرس قالب جذاب Moscow است. این قالب افکت‌هایی را به تصاویر شاخص اضافه می‌کند که همین امر سبب افزایش جذابیت کار می‌شود. به بخش‌های مختلف این قالب می‌پردازیم:

  • نمایش برگزیده‌ترین نوشته‌ها به جای اسلایدر
  • دارای سایدبار کاملا سفارشی
  • نمایش آخرین پست‌های اینستاگرام در سایدبار
  • نمایش تمامی نوشته‌ها به همراه تصویر شاخص
  • دارای فوتر هم‌رنگ قسمت‌های دیگر

این قالب از فروردین ماه ۱۳۹۷ تا کنون ۲,۸۶۶ دانلود و نصب شده است. همچنین امتیاز ۵ از ۵ را به خود اختصاص داده که نشان از محبوبت آن است. شما از این قالب می‌توانید برای بلاگ‌های شخصی و خبری ساده استفاده کنید.

 

 

فروشگاه اینترنتی

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی: استفاده از درگاه‌های پرداختی در ووکامرس

لازمه تراکنش در یک فروشگاه اینترنتی وجود درگاه پرداخت است. درگاهی که به بانک متصل شده و قابلیت پرداخت اینترنتی را داشته باشد. در ووکامرس بستر این کار فراهم شده و شما می‌توانید درگاه‌های پرداختی در ووکامرس را به صورت مستقیم و واسطه فعال کنید و با کمک آن‌ها تراکنش داشته باشید. حال اینکه درگاه واسطه و مستقیم چیست و چگونه می‌توان آن‌ها را به فروشگاه اینترنتی وصل کنیم،

درگاه‌های پرداختی در ووکامرس

همان‌طور که گفتم دو نوع اتصال به درگاه وجود دارد، یکی مستقیم و یکی واسطه. بهتر است اول در مورد هر کدام بصورت مجزا صحبت کنیم…

  • مستقیم: در اتصال نوع مستقیم شما بدون هیچ گونه واسطه‌ای به درگاه بانک مورد نظر متصل می‌شوید.
  • غیر مستقیم: در اتصال نوع غیرمستقیم شما در یک سرویس واسطه که به درگاه بانکی متصل می‌شود، ثبت‌نام کرده و آن سرویس تراکنش‌های شما را با واسطه با بانک انجام می‌دهد.

در هر دو نوع درگاه‌های پرداختی در ووکامرس، شما قابلیت تراکنش دارد و امکان اتصال آن به راحتی با کمک افزونه‌های مربوطه (حتما در موردشان صحبت خواهید کرد) به بانک مورد نظر متصل شده و مبالغ خریداری شده به حساب بانکی منتقل می‌شود.

اما یک سوال؟

چرا وقتی درگاه‌های پرداختی در ووکامرس به صورت مستقیم در اختیار ما هستند، باید از درگاه‌های غیر مستقیم استفاده کنیم؟

بانک‌ها قانون خاص خودشان را دارند! به فروشگاه‌های اینترنتی اطلاعات مرچنت درگاه را می‌دهند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و سایر مجوزها باشند. در غیر اینصورت درخواست شما رد می‌شود. درست است که شما به هر حال به نماد اعتماد الکترونیکی نیازمند هستید اما دریافت آن پروسه زمانی طولانی را طی می‌کند و تا آن زمان شما نمی‌توانید دست روی دست بگذارید و فروش را متوقف کنید. اینجاست که درگاه‌های واسطه به کمک شما می‌آیند.

درگاه‌های پرداختی در ووکامرس به صورت غیر مستقیم

در وبسایت درگاه واسطه مورد نظر مانند زرین‌پال، جهان‌پی و… عضو شده و اطلاعات کامل خود را وارد می‌کنیم. پس از آن درخواست درگاه برای وبسایت خود را داده تا مسئولین وبسایت، مرچنت و کد مورد نظر را ارسال کنند. آن را در وبسایت خود با کمک افزونه درگاه قرار می‌دهیم تا پس از هر خرید اینترنتی مشتری امکان پرداخت را دشته باشد.

نکته: لطفا از وبسایت‌های معتبر برای دریافت درگاه پرداخت استفاده کنید. برخی از این گزینه‌ها که مورد تایید هستند عبارت است از زرین‌پال، nextpay،پردانو، آیدی پی، par.ir و پی پینگ.

افزودن درگاه به فروشگاه ووکامرس

حال نوبت به اضافه کردن درگاه‌های پرداختی در ووکامرس رسیده است. برای اضافه کردن درگاه بانکی به فروشگاه، می توانیم به وبسایت ووکامرس فارسی یعنی woocommerce.ir یا مخزن وردپرس مراجعه کنیم و سپس از با جستجو در بخش افزونه‌ها گزینه درگاه‌های پرداخت بانک‌ها را می‌توان یافت. برخی رایگان و برخی پرمیوم هستند.

ما برای نمونه یک درگاه مستقیم بانک و یک درگاه واسطه را نصب می‌کنیم و آموزش خود را برحسب آن ادامه می‌دهیم. با ما همراه باشید…

افزونه درگاه بانک ملت

 

افزونه درگاه بانک ملت

برای نصب افزونه، به پیشخوان وردپرس رفته و افزونه را نصب و سپس فعال می‌کنیم. فقط یادتان باشد، این افزونه تنها با ووکامرسسازگار است و فعال می‌شود. حال برای مشاهده تنظیمات آن از منوی ووکامرس بخش پیکربندی بر روی قسمت پرداخت‌ها کلیک کنید. در اینجا درگاه بانکی را که اضافه کردید مشاهده خواهید کرد:

 

در تصویر بالا می‌بینیم که بانک ملت در لیست درگاه‌های پرداختی قرار گرفته و از قیمت مدیریت می‌توان تنظیمات آن را انجام داد.

مدیریت درگاه بانک ملت

 

مدیریت درگاه بانک ملت

شما باید از بانک ترمینال آیدی، نام کاربری و رمز عبور را دریافت کرده و در اینجا وارد کنید. سایر بخش‌ها مربوط به پیام‌هایی است که در حالت‌های مختلف تراکنش نمایش داده می‌شود. به همین راحتی درگاه بانک ملت برایتان فعال شده و مشتریان در هنگام خرید می‌توانند آن را به عنوان درگاه‌های پرداختی در ووکامرس انتخاب کرده و خرید کنند.

افزونه زرین‌ پال

 

افزونه زرین‌ پال

برای نصب افزونه زرین پال نیز به بخش افزونه‌ها رفته و آن را نصب و سپس فعال سازید. پس از فعال‌سازی مجدد از منوی ووکامرس و قیمت پیکربندی، بخش پرداخت‌ها را انتخاب کنید. درگاه زرین پال به درگاه‌های پرداختی در ووکامرس اضافه شده است.

 

گزینه پرداخت امن زرین پال نیز اضافه شد. با کلیک روی دکمه مدیریت می‌توانیم تنظیمات آن را انجام دهیم.

مدیریت درگاه زرین پال

 

مدیریت درگاه زرین پال

گزینه‌هایی که در کادر قرمز قرار دارند را باید با ثبت‌نام در وبسایت زرین‌پال دریافت کنید و در این بخش جهت اتصال به ووکامرس وارد نمایید. با توجه به این گزینه نیز می‌توانید مشتری را برای خرید به درگاه‌های بانکی وصل کنید تا به راحتی خرید خود را انجام دهد.

هر فروشگاه اینترنتی که بر پایه پرداخت آنلاین قرار دارد نیازمند اتصال به درگاه‌های پرداختی در ووکامرس به صورت مستقیم و واسطه است. این فرآیند در ووکامر به راحتی آب خوردن است و تنها با دانلود افزونه مورد نظر برای درگاه خود می‌توانید آن را وصل کرده و پرداخت را برای کاربران خود آسان گردانید.
فقط باز هم تاکید می‌کنم، این درگاه‌هایی که معرفی کردیم تنها با ووکامرس سازگار هستند و باید ووکامرس در وبسایت شما فعال باشد.