چگونه محتوا مناسب سئو تولید کنیم؟
استفاده از کلمه کلیدی در تگ title
فراموش نکنید کلمه کلیدی که محور محتوای شما قرار دارد را حتما در تگ title مربوط به آن بیاورید. ربات های گوگل به این تگ توجه زیادی میکنند.
عنوان مقاله را با کلمه کلیدی آغاز کنید
فراموش نکنید کلمه کلیدی که محور محتوای شما قرار دارد را حتما در تگ title مربوط به آن بیاورید. ربات های گوگل به این تگ توجه زیادی میکنند.
عنوان مقاله را با کلمه کلیدی آغاز کنید
یکی از راه هایی که در سئو سایت بتوانید به رتبه ی بهتری دست پیدا کنید اینست که از تغییرات الگوریتم های سرچ موتورهای جستجو آگاه شوید. آگاهی از ترفند های جدید سئو سایت موجب می شود شما از رقبایتان همواره یک گام جلوتر باشید. صنعت سئو همواره در حال تغییر است برای آگاهی از تحولات جدید با اگرت همراه باشید تا با ترفندهای سئو آشنا شوید:
افزایش دهنده صفحات موبایل (AMPs) یک پروتکل متن باز (open source) است که به وبمسترها امکان ساخت صفحات وبی را میدهد که با سرعت بالا در موبایلها بارگذاری شوند.
مطالب تکراری برای اکثر کاربران خسته کننده است، چه یک مطلب واحد را چندین وبلاگ ترجمه کرده باشن و یا حتی همان مطلب را کپی کنند.
پیشترها بازاریابان محتوا در تلاش برای ایجاد محتواهای کوتاه و خلاصه به تعداد زیاد بودند. ولی در سالهای اخیر میبینیم که موتوهای جستجو به محتواهای طولانی و جامع بیشتر اهمیت میدهند، برخی حتی به پستهایی با حداقل ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه معتقدند.
ولی حالا که وب پر از هر دو نوع محتوا شده؛ بازار محتوا هر دوی آنها را نادیده خواهد گرفت و احتمالاً سمت و سوی سئو به سمت محتوایِ با ارزشِ بیشتر در حجم کمتر (چگالی یا تراکم محتوا) پیش خواهد رفت، تا آنچه خواننده به دنبال آن است را در کمترین زمان و حجم ممکن به او ارائه کند.
گوگل سال گذشته RankBrain را منتشر کرد که افق تازهای برای یادگیری ماشین بود. توسعهی الگوریتم مرغ مگسخوار هم رفته رفته باعث شده تا جستجوهای محاورهای کاربران را بهتر متوجه شود، و البته آپدیتهای بعدی هم بر همین اساس خواهد بود.
با یک برند شخصی معتبر، به راحتی میتوانید در وبلاگهای بزرگ پستهای مهمان بنویسید، اعتماد کاربر را جلب کنید و مسلما ترافیک بیشتری به سایت خود روانه کنید و سئو سایت بهتر خواهد شد.
حتی فیسبوک هم در حال پالایش الگوریتمهایش به سمت ارزش دادن بیشتر به پستهای شخصی نسبت به پستهای برندهای بزرگ است.
سئو سایت
تجربهی کاربری (UX) همیشه در استراتژی سئو اهمیت قابل توجهی داشته است. گوگل سایتهایی که برای تلفنهای همراه بهینهسازیشدهاند را دوست دارد، سایتهایی که سرعت بارگذاری بالایی دارند، و آنهایی که ظاهر ساده و قابل درکی دارند و کابر از کارکردن با آنها لذت میبرد (با توجه به زمان سپری شدهی کابر در سایت و چند فاکتور دیگر برای گوگل قابل محاسبه است).
در این مطلب از اگرت چند ترفند سئو سایت برای بهینه سازی سایت ارائه شد امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.
داشتن سرعت بارگذاری سریع و کارا برای صفحات وبسایتتان از همه چیز مهمتر است، این موضوع فقط برای بالا بردن رنک موتورهای جستجوگر اهمیت ندارد، بلکه برای بهتر کردن تجربه کاربری نیز موردی الزامی است. در سال ۲۰۰۶ آمازون اطلاعیه ای منتشر کرد که در آن نشان میداد که در هر ۱۰۰ میلیثانیه لود سریعتر وبسایت، ۱ درصد بیشتر به آنها سود میرسد. گوگل نیز اخیرا مطلبی منتشر کرد که در آن اشاره شده بود وبسایت هایی که زمان لود آنها کمتر از ۵ ثانیه است، کاربران ۷۰ درصد بیشتر زمانشان را روی بازدید از وبسایت قرار میدهند.
در اینجا می خواهم به شما نشان دهم که چگونه وبسایتتان را آنالیز کنید و چند تکنیک ساده که در اغلب حالتها به سادگی باعث شده است تا سرعت وبسایت افزایش پیدا کند. همانطور که گفته شد سرعت بالای وبسایت علاوه بر اهمیتی که برای موتورهای جستجوگر دارد برای کاربران نیز موضوع مهمی است.
ابزارهایی برای آنالیز سرعت صفحهتان
ابزارهای رایگانی وجود دارند که سرعت وبسایت شما را آنالیز می کنند و به شما مواردی که باعث کندی صفحاتتان می شود را میگویند. این سه مورد، به نظر من محبوبترین ابزارهایی هستند که کار با آنها نیز بسیار ساده است:
Pingdom، اگرچه نسبت به بقیه ابزارها اطلاعات کمتری را نمایش میدهد، اما هشدارها و مواردی که در این ابزار گفته می شود، موارد بسیار مهمی هستند و می تواند در کنار این مواردی که باعث می شود سرعت لود وبسایت بهتر شود را نیز بگوید.
GTMetrix، نیز مانند مورد قبلی است با این تفاوت که میزان اطلاعات نمایشی برای بهتر کردن سرعت وبسایت در این ابزار بیشتر است. در حالتی که فکر کنم سرعت وبسایت هنوز کند است و یا اینکه می تواند بهتر شود، بعد از Pingdom من از این ابزار استفاده میکنم.
Google Page Speed، به شخصه در کارهایم متوجه شدم که این ابزار نسبت به بقیه موارد کمی را برای بهتر وضعیت سرعت وبسایت نسبت به بقیه ارائه می کند، اما با این وجود ابزار مناسب و معروفی در این زمینه است.
به امتیازات بالا متوسل مشو!
حتی با استفاده از هر سه ابزار بسیار مهم است که دست از تلاش برای بهتر شدن بردارید صرفا به این خاطر که امتیاز شما در این سه مورد بسیار خوب بوده است. هدف و مورد اصلی برای بهینه سازی صفحه این نیست که شما وبسایتتان را توسط ابزارهای دیگر بررسی کنید، بلکه آن است که مشکلات اصلی را شناسایی نمایید و آنها را حل کنید. این موضوع مخصوصا با ابزار Google Page Speed بسیار صادق است به این دلیل که اغلب مردم فکر می کنند اگر رتبه خوبی در این سیستم داشته باشند، مطمئنا رتبه جستجو بهتری خواهند داشت.
آنالیز صفحات وبتان با استفاده از Pingdom
برای شروع با این سرویس به سادگی وارد آن شوید، آدرس وبسایت خود را وارد کنید، نزدیکترین سرور به موقعیت خود را انتخاب کنید و روی «Start test» کلیک نمایید. وقتی که یکبار آن را بررسی کنید با اطلاعاتی مانند امتیاز نهایی برگه، همراه با اینکه بارگذاری صفحه چه میزان به طول انجامید و راههایی که می توانید مشکلات را حل کنید، روبرو خواهید شد.
چگونه سرعت برگهها را افزایش دهیم
حال که شما می دانید مشکلات اصلیتان برای کند بودن سایتتان چیست، نیاز است که سراغ رفع کردن مشکلات بروید. برای این قسمت ممکن است موارد زیادی وجود داشته باشد. در این جا من به چند مورد اشاره می کنم و به شما میگویم که چگونه می توانند به سرعت روی بهبود سرعت برگهتان تاثیر داشته باشد.
مشکل Leverage Browser Caching
عملیات کشینگ مرورگر اینگونه کار می کند که به مرورگر کاربر می گوید که دادههای مربوط به برگه را بجای اینکه از وب سرور دریافت کند از مرورگر دریافت نماید. اگرچه این موضوع برای کاربرانی که اولین بار وارد وبسایت می شوند هیچ تاثیری نخواهد داشت اما این موضوع برای کاربرانی که مجددا وارد وبسایت شده اند به صورت بسیار خوبی مؤثر واقع می شود. برای انجام چنین کاری نیاز دارید تا چند خط کد را به فایل .htaccess اضافه نمایید. این فایل می تواند در مسیر روت فایلهای هاستتان پیدا شود. اگر شما چنین فایلی ندارید پس بهتر است به سادگی چنین فایلی را در مسیر گفته شده ایجاد نمایید. کدهای زیر را به آن بیافزاید و در نهایت آن را ذخیره کنید.
## EXPIRES CACHING ## ExpiresActive On ExpiresByType image/jpg "access plus 1 year" ExpiresByType image/jpeg "access plus 1 year" ExpiresByType image/gif "access plus 1 year" ExpiresByType image/png "access plus 1 year" ExpiresByType text/css "access plus 1 month" ExpiresByType application/pdf "access plus 1 month" ExpiresByType text/x-javascript "access plus 1 month" ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access plus 1 month" ExpiresByType image/x-icon "access plus 1 year" ExpiresDefault "access plus 2 days" ## EXPIRES CACHING ##
ادغام سازی، کوچک کردن و انتقال منابع
ادغام کردن کدهای سیاساس و جاوااسکریپت و قرار دادن آنها در تعداد کمتر فایل و همچنین کوچکسازی آنها تا جایی که ممکن است به سریع تر شدن وبسایت کمک بسیار می کند. از طرف دیگری انتقال فایلهای مختلف و در کنار هم قرار دادن آنها نیز مخصوصا برای فایلهای جاوااسکریپت می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.
به یاد داشته باشید وقتی که قصد دارید فایلهای سی اس اس و جاوااسکریپت را ادغام نمایید آنها را به شیوه درست و روش مناسب ادغام کنید. می توانید هر قسمت از کد را که اجرا می شود از طریق inspector مرورگر دنبال نمایید و در نهایت آن را در یک فایل اصلی قرار دهید. این موضوع برای به ترتیب قرار دادن کدها مخصوصا در جاوااسکریپت بسیار مهم است. برای مثال وقتی که یکسری تابع را فراخوانی می کنید که مبتنی بر جیکوئری هستند ابتدای کار باید خود جیکوئری را فراخوانی نمایید، نه در آخر کار! این موضوع برای زیرپا قرار ندادن کدهای سیاساس نیز صادق است.
اگر یک فایل به تنهایی بسیار سنگین شد، می توانید آن را در چند فایل مجزا از همدیگر نیز قرار دهید. هرچند بهتر است که سعی کنید همان فایل اولیه را بسیار کوچک بگذارید. یکبار که شما فایل نهایی را در دست دارید آن را کوچک کنید و ذخیره نمایید. در نهایت تمام لینک های قدیمی و منابعی که به فایل HTML دادهاید را بروزرسانی کنید.
برای کدهای جاوااسکریپت نیز قسمت از بستن تگ body از تگ script و منبع دادن به فایل اصلی استفاده کنید.
استفاده از CDN برای منابع
بارگذاری ایستا منابع از یک CDN می تواند مشکلات و مسائل بسیاری که مربوط به سرعت وبسایت شما می شوند را حل نماید. این حالت به کاربران مختلف اجازه می دهد تا بتوانند دادههای مورد نظر خود را از سریعترین دومین دریافت نمایند.
برای این کار می توانید از سرویسهای ارائه دهنده CDN استفاده کنید، اما در کنار این موضوع خود شما نیز می توانید چنین سروری را طراحی کنید. برای این کار یک سابدومین ایجاد نموده و فایل های سیاساس، جاوااسکریپت و تصاویر را در آن جا قرار دهید و بعد برای آدرس دهی به صورت csscdn.yourwebsite.com عمل کنید. در چنین حالتی برای فراخوانی فایل سیاساس می توانید بنویسید csscdn.yourwebsite.com/styles.css . می توانید این حالت را برای دیگر فایلها نیز ایجاد کنید.
تصاویرتان را فشرده کنید
امروزه فشرده سازی تصاویر می تواند تقریبا با از دست دادن میزان بسیار کمی از کیفیت تصویر انجام شود. تکنیکهای فشرده سازی تصویر بسیار هستند در کنار این افزونههایی نیز برای وردپرس عرضه شده است که می توانید به صورت خودکار اینکار را انجام دهید. اما اگر قصد دارید تا این کار را به صورت دستی انجام دهید می توانید از سرویس های فشرده سازی تصویر به صورت دستی استفاده کنید.Tinypng یکی از مواردی است که می توانید از آن استفاده کنید.
فشرده سازی تمام فایلها به صورت بسیار شگفت زدهای می تواند سرعت صفحاتتان را بهبود دهد. Tinypng توانایی این را دارد تا یک فایل تصویری ۵۷ کیلوبایتی را به بدون افت کیفیت بسیار به یک فایل ۱۵ کیلوبایتی تبدیل کند. اگر وبسایتی دارید که از حجم تصاویر بسیار زیادی استفاده می کنید و می خواهید چنین حالتی را تغییر دهید می توانید آن ها را با استفاده از این سرویس فشرده کنید.
به عنوان فردی که توسعه دهنده است استفاده از ابزارهای خودکار سازی مانند Gulp یا Grunt پیشنهاد می شود. با استفاده این ابزارها می توانید عملیات کوچک کردن فایلهای کدنویسی شده و یا تصاویر را فشرده نمایید. انجام چنین کارهایی بسیار مفید هستند.
در حال حاضر وردپرس در جهان به عنوان معروفترین و پراستفادهترین سیستم مدیریت محتوا شناخته شده است. یکی از دلایل مهم این موضوع میزان انعطاف پذیری آن برای توسعه دهندگان حرفهای و ساده بودن برای کاربران عادی است. در یک کلام دیگر، وردپرس درست چیزی است که شما میخواهید باشد!
حتی اگر شما یک توسعه دهنده عالی وردپرس نباشید باز هم می توانید کارهایی را انجام دهید که منجر به ساختن وبسایت وردپرسی بسیار قدرتمندی میشود. با در نظر گرفتن این حالت من امروز قصد دارم به شما ۵ نوع از افزونه های وردپرس را آشنا کنم که باید از آنها استفاده کنید. این افزونه ها لزوما هیچ کار جادویی را انجام نمیدهند اما برای آینکه کارایی و امنیت وبسایت شما را بالا ببرند حیاتی هستند.
پشتیبان گیری از دادهها
تصور کنید هفتهها، ماهها و سالهای متمادی است که مشغول نوشتن مطالب در وبلاگتان هستید. بعد از آن تصور کنید که هاستینگ شما تجربه کرش ها و مشکلات طولانی مدت را دارد. تمام کارهایی که به سختی انجام دادهاید … از بین میروند. با وجود آنکه اغلب سرویس های هاستینگ میگویند که پشتیبان گیری بخشی از کارهایی است که انجام میدهند اما شما نباید به آن ها متکی باشید. شما باید اینگونه فکر کنید که به عنوان یک صاحب وبسایت مسئولیت آن را دارید از وبسایت خود پشتیبان گیری کنید – مخصوصا از بانک اطلاعاتی. در اینجا چندین پلاگین وجود دارند که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد:
Backup Buddy – این افزونه یک افزونه تجاری و حرفهای است. هزینهی این افزونه به صورت سالانه ۸۰ دلار است و قابلیت استفاده در دو وبسایت جداگانه را دارد. با وجود داشتن امکاناتی چون پشتیبان گیری زمان بندی شده و ارسال فایل های پشتیبانی به سرویس های ذخیره ابری معروف، هزینه آن نباید آنقدر اهمیت داشته باشد. در این افزونه دو حالت کلی پشتیبان گیری وجود دارد که یکی پشتیبان گیری از بانک اطلاعاتی است (بدین منظور تمام پستها، برگهها، کامنتها، تنظیمات و… نگه داری میشوند) و دیگر پشتیبان گیری از کل وبسایت (جدای از موارد بالا از پوستهها، افزونهها و … نیز پشتیبان تهیه میکند).
جایگزینها: BackUpWordPress و VaultPress
امن نگه داشتن وبسایت
امروزه بحث امنیت باید در ذهن هر صاحب وبسایتی باشد. به یاد داشته باشید که همیشه قرار نیست گروهی از نفوذکنندهها دسته جمعی به وبسایت شما حمله ور شوند، خیلی از اوقات باتهای اینترنتی وجود دارند که دنبال وبسایت های وردپرسی که قابلیت نفوذ را دارند میگردند. شما باید تا حد امکان از وبسایت خود در برابر حملات محافظت کنید و لایه امنیتی در وبسایت ایجاد نمایید. بسته به نیازی که دارید چندین لایه امنیتی وجود دارد که میتوانید از هرکدام آنها در وبسایتتان استفاده کنید. برخی از پلاگین ها لایه امنیتی بسیار کارا و قوی را برای شما قرار میدهند و بعضی دیگر ساده هستند و تنها به یک محدود کننده تعداد ورود اشتباه ختم میشوند.
Wordfence Security – این افزونه هم دارای نسخه رایگان است و هم نسخه تجاری. هدف اصلی این افزونه این است که به یک جعبه کار همه کاره در زمینه امنیت تبدیل شود. جدای از آنکه این افزونه سعی می کند Malware های داخل وبسایت را اسکن کند، دارای یک لایه امنیتی برای محافظت از وبسایت در برابر حملات brute-force است و همچنین دیواره آتش یا همان Firewall را نیز در خود دارد. یکی از ویژگی های بسیار جالبی که من در نسخه تجاری این افزونه یافتم قابلیت بلاک کردن و جلوگیری کردن از ورود کاربران یک کشور خاص است. درست است که این قابلیت همیشه بدرد نمیخورد اما برای وبسایت هایی که در یک زمینه خاص کار میکنند و گروه های کاربری منحصر به فرد خود را دارند موضوع بسیار مهمی است. چنین قابلیتی تا حد بسیار زیادی از ورود باتها نیز به وبسایت جلوگیری میکند. در هر حال نسخه رایگان افزونه برای وبسایت های بسیار زیادی ویژگی های کاملی را ارائه می دهند.
جایگزین: iThemes Security (formerly Better WP Security) و Login LockDown
قرار دادن قابلیت ارتباط در وبسایت
یکی از نیازهای پایهای هر وبسایتی قرار دادن فرم تماس و یا فرم های دیگر در وبسایت است. این موضوع بسیار عمومی و فراگیر شده اما با این وجود اهمیت خود را از دست نداده است. با وجود آنکه تعداد افزونه هایی که چنین کاری را انجام میدهند بسیار زیاد هستند اما شما تنها به یک مورد از آنها نیاز دارید که کار با آن آسان باشد و همزمان ویژگی های خوبی نیز در خود داشته باشد.
Gravity Forms – این افزونه یکی از پرفروش ترین افزونه های تجاری وردپرس در این زمینه است. در این افزونه همه کارها به سادگی انجام می شوند و هر فردی به راحتی می تواند مطابق با نیازش فرمهایش را بسازد. اما این افزونه چیزهای بسیار بیشتری نیز هست. اگر نگاه کاملتر و دقیقتری به افزونه بکنید متوجه می شوید که با آن میتوانید مطابق با کنش های کاربر ورودیهایی را قرار داده و یا مخفی کنید، از درگاه اینترنتی پیپال بهره ببرید، به صورت خودکار کاربران را در لیست MailChimp وبسایت به اشتراک درآورید و … . این افزونه با هزینه ۳۹ دلار در اختیار شما قرار میگیرد اما جدای از آن افزونه های بسیار زیادی دارد که میتوانید از آنها نیز استفاده کنید. این افزونه همچنین از قابلیت top-notch نیز بهره میبرد.
جایگزین: Contact Form ۷ و Fast Secure Contact Form
اجتماعی شوید
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی یکی از ویژگی هایی است که در هر وبسایتی باید وجود داشته باشد – مخصوصا یک وبلاگ. شبکه های اجتماعی یکی از بهترین مکان های پیدا کردن کاربران بیشتر برای وبسایت است. با به اشتراک گذاری محتوا در چندین شبکه اجتماعی و سرویس مختلف می توانید ترافیک بیشتری را به وبسایت خود بیاورید.
Share Buttons by AddToAny – برای سالهای متمادی این افزونه یکی از موارد انتخابی من در بین افزونه های به اشتراک گذاری بوده است. چرا؟ خب در ابتدا باید بگویم که این افزونه قابلیت شخصی سازی بسیار بالایی دارد و به سادگی با آن میتوانید شبکه های اجتماعی مورد نظر خود را بیابید. در حقیقت در این افزونه بیش از ۱۰۰ شبکه اجتماعی و سرویس وجود دارد که می توانید از آن ها در وبسایت خود استفاده نمایید. شما می توانید به صورت مخصوص تنها تعدادی از این شبکه ها را نشان دهید، بعد از آن این افزونه شبکه های دیگر را از طریق یک دکمه «+» در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از ویژگی های خوب افزونه قابلیت قرار دادن آیکون ها در جاهای مختلف وبسایت است.
جایگزین: Share Buttons by AddToAny و Shareaholic
پیدا شوید
در حالی که شبکه های اجتماعی اهمیت خود را دارند اما مسئله بهینه سازی موتورهای جستجوگر یا SEO یکی دیگر از موارد حیاتی برای آوردن کاربران به وبسایت است. درستترین قدم در ابتدا داشتن محتوای درست و خوب است. البته باید بگویم که خوشبختانه برای وردپرس تعدادی افزونه در نظر گرفته شده که انجام کار بهینه سازی را سادهتر از پیش می کند و این مسئله بسیار مهمی است.
WordPress SEO – آیا واقعا انتخابی بهتر و درستتر از افزونه Yoast پیدا میکنید؟ این افزونه یکی از استانداردترین افزونه ها برای بهینه سازی وبسایت وردپرسیتان است. شما با استفاده از این افزونه می توانید برگه ها و پست ها را به صورت تک به تک بهینه سازی کنید. یکی از ویژگی های خوب این افزونه پشتیبانی آن از post type ها و دسته بندیها است. از ویژگی های دیگر بسیار خوب این افزونه می توان به ساخت نقشه سایت، تنظیمات مربوط به شبکه های اجتماعی و موارد دیگری اشاره کرد. یکی از ویژگی های بسیار جالب این افزونه امتیاز دادن به پست ها و برگه هایی است که شما روی آن سئو انجام دادهاید. اینگونه متوجه می شوید که آیا به اندازه کافی روی آن کار کرده اید یا خیر.
جایگزین: All in One SEO Pack و SEO Ultimate
در پایان
هر کدام از دسته بندی هایی که در این مطلب اشاره شد دارای تعداد بسیار زیادی افزونه است. در حالی که انتخاب هر کدام از موارد مربوط به دسته بندی ها انتخابی شخصی و منحصر به فرد است اما به ویژگی ها نیز توجه بسیار بکنید.
بالا بودن سرعت یک وبسایت برای موفقیت در تجارتتان بسیار موضوع مهمی است. یکی از موضوعاتی که تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجوگر روی آن متکی هستند میزان زمان بارگذاری وبسایت است.
یک تحقیق نشان داده که هر ثانیه برای تاخیر در لود وبسایت ۷ درصد از نرخ تعاملات وبسایت را کاهش میدهد. فکر میکنید هفت ثانیه تاخیر باعث چه میشود؟ در چنین حالتی تقریبا نیمی از تعاملات از بین میروند. این موضوع می تواند برای هر وبسایتی بسیار خطرناک و سدی در برابر رسیدن به مقاصد یک تجارت باشد.
PAGESPEED INSIGHTS
زمان بارگذاری وبسایت می تواند از موارد بسیار نشئت بگیرد. درست به این دلیل است که ابزار PageSpeed Insight گوگل یکی از بهترین منابع برای حل کردن مشکلات مربوط به سرعت وبسایت و بالا بردن آن است. برای استفاده کردن از این ابزار میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید.
حذف کردن فایلهای جاوااسکریپت و سیاساس در محتوا
انجام چنین کاری تاثیر بسیار زیادی روی مدت زمان بارگذاری وبسایت میگذارد به خصوص با وجود موضوع رندر فایلهای سیاساس روی وبسایت. در هر حال برای متوجه شدن از این موضوع فردی نیاز دارد تا از دانش توسعه وبسایت بهره مند باشد. با این وجود افزونه وردپرسی Autoptimize Plugin وجود دارد که با کمک آن و بدون نیاز به ویرایش کدها میتوانید تغییراتی اعمال کنید و سرعت بارگذاری وبسایت را تا حد زیادی افزایش دهید.
این افزونه برای جمع آوری، کوچک کردن و کش کردن استایلها و اسکریپتها بسیار خوب عمل میکند.
کشینگ مرورگر
افزونههای زیادی برای کشینگ مرورگر در وردپرس وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. از معروف ترین آنها میتوان به WP Fastest Cache، Wp Super Cache، Wp-Rocket و W۳ Total Cache اشاره کرد. کشینگ کمک می کند تا یک وبسایت روی مرورگر کاربر ذخیره شود و زمان بارگذاری چهارچوب وبسایت بسیار سریعتر شود.
بهینهسازی تصاویر
راه های مختلفی برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس وجود دارد. یکی از راه ها این است که قبل از آپلود یک تصویر آن را بهینه سازی کنید و یا اینکه از یک افزونه استفاده کنید تا بعد از بارگذاری تصاویر آنها را بهینه سازی نماید.
وقتی در وبسایت تان قصد دارید تصاویری را بارگذاری کنید پیشنهاد میکنم قبل از آن از ابزارهایی مانند فوتوشاپ و اسکچ استفاده کنید، با استفاده از آنها می توانید تصاویر را برای وب ذخیره نمایید. در حالتهایی نیز که شما نمیتوانید به این ابزارهای گرافیکی دسترسی داشته باشید می توانید از ابزار ImageOptim استفاده کنید. در کنار این موارد افزونه WP Smush نیز وجود دارد که با آن میتوانید فرایند بهینه سازی را خودکاری سازی کنید. افزونه Lazyload نیز به شما کمک میکند تا سرعت وبسایت را از طریق بارگذاری تصاویر لازم بهینه سازی کنید. البته تمام وبسایت ها برای بهینه سازی از چنین تکنیکی استفاده نمیکنند، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که از طریق آنها می شود وبسایتی بهینه داشت، یکی از آن فاکتورها داشتن CDN و پکیج هاستینگ است.
هاست وبسایت و پکیج هاستینگ
مطمئنا تا به حال نام هاست اشتراکی را شنیدهاید، در این هاستها یکسری ویژگیها به شما گفته می شود که با در نظر گرفتن آنها ممکن است فکر کنید که بسیار مورد عالی است، اما واقعیت آن است که استفاده از این هاست، روی سرعت بارگذاری وبسایت تاثیر بسیار مخربی خواهد گذاشت. در یک تحقیق نشان داده که هاست های اشتراکی حداکثر نیاز به هفت ثانیه برای لود یک وبسایت دارند اما در هاستهایی که روی شبکه منحصر به فرد و خصوصی قرار دارند این مدت زمان به یک ثانیه تقلیل می یابد. این دو مورد در نرخ تعاملات وبسایت واقعا تاثیر زیادی خواهند داشت.
استفاده از CDN
اگر وبسایتی که مشغول کار روی آن هستید ترافیک بالایی دارد و یا اینکه میزان ترافیک آن در حال افزایش است می توانید از یک شبکه تحویل محتوا یا CDN استفاده کنید. یک نمونه از این شبکهها Amazon CloudFront است. یک شبکه تحویل محتوا، رکوردهای ایستا یک وبسایت را دریافت می کند و آن را در بین سرورهای مختلف توزیع میکند. بعد از آن کاربران براساس مجاورت مکانی با یک سرور، برای مشاهده وبسایت به آن وصل می شوند.
در پایان
بسیار مهم است که سرعت وبسایت را در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید. درست مانند حالتی که با امنیت وبسایت برخورد می کنید باید با سرعت وبسایت نیز تعامل برقرار نمایید.
گوگل برای وبسایت هایی که سرعت بالایی برای بارگذاری و بهینه سازی شدهای دارند ارزش بسیاری قائل می شود. جدای از آن بالا بودن سرعت وبسایت روی بهینه بودن تجربه کاربری نیز تاثیر خواهد داشت.
امروزه یکی از دغدغه های اساسی مدیران فروشگاه های اینترنتی این است که با بررسی رقبای خود در میبابند که بازدید سایت فروشگاهیشان از فروشگاه اینترنتی رقبا کمتر است این در حالی است که بازدید کننده برای سایت فروشگاهی حرف نخست را میزند زیرا شاید سایت های خبری یا سرگرمی و… جنبه درآمد زایی نداشته باشند ولی سایت فروشگاهی بر پایه ی درآمد زایی ساخته شده است و به همین منظور بازدید کننده برای سایت فروشگاهی حرف نخست را خواهد زد به همین دلیل است که سئوی فروشگاه اینترنتی امری جدی و غیر قابل انکار خواهد بود.
امروزه با همه گیر شدن اینترنت و استفاده از آن حتی فروشگاه های موجود در سطح شهر نیز به فکر ارتقا فعالیت های خود و اینترنتی کردن فروش خود افتاده اند تا بتوانند به وسیله اینترنت فروش خود را ارتقا دهند و مشتری بیشتری را به سمت خود جذب نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی پیرامون سئوی فروشگاه اینترنتی را به شما آموزش دهیم.
یکی از عوامل تاثیر گذار در سئوی فروشگاه اینترنتی، آدرس آن میباشد پس باید در انتخاب نام دامنه خود بینهایت دقت داشته باشید زیرا این نام دامنه شماست که تبدیل به برند شده و برای شما درآمد زایی خواهد کرد. برای انتخاب نام دامنه مناسب باید به این نکات توجه داشته باشید:
با توجه به اینکه دنیای اینترنت دنیای رقابت می باشد شما برای جذب مخاطب بیشتر باید بر روی منحصر به فرد بودن عنوان و محتواهای به کار رفته در سایتتان سرمایه گذاری کنید و به آنها بیشتر توجه نمایید و به این نکته توجه نمایید که هرچه برای محصولاتتان توضیحات بیشتری قید نمایید به طبع مشتریان بیشتری نیز خواهید داشت.
یکی از فاکتور های مهم در سئوی فروشگاه اینترنتی برای موتور های جست و جو استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. بهترین کار این است که شما با استفاده از یک عنوان و توضیح یکتا صفحات وب سایت خود را برچسب گذاری کنید. ربات های جستجوگر به عناوین مختلف و متفاوت علاقه زیادی نشان میدهند.
یکی دیگر از فاکتور های مهم در امر سئوی فروشگاه اینترنتی، لینک های داخلی می باشد. به طور خلاصه میتوان لینک داخلی را لینک دهی با سایر صفحات
وب سایتتان تعریف کرد. باید به این نکته دقت داشته باشید که هر صفحه را نهایتا به سه صفحه ی مرتبط با آن لینک دهید و در امر لینک دهی داخلی زیاده روی نکنید.
یکی دیگر از فاکتور های سئوی فروشگاه اینترنتی که شاید مهمترین فاکتور آن نیز باشد لینک های خارجی است. شما باید از سایت های معتبر و شناخته شده که گوگل به آنها اعتماد کافی را دارد لینک دریافت کنید. توجه به این نکته ضروری است که در صورتی که از سایت هایی که با موضوع فعالیت سایت شما هم خوانی ندارد و یا سایت های بی محتوا لینک دریافت کنید دقیقا برعکس عمل کرده و به سایت خود و سئو ی آن صدمه وارد میکنید.
هر چقدر هم که سایت پر محتوایی باشید و محصولات فراوانی داشته باشید در صورتی که سرعت لود سایت شما پایین باشد مشتری نخواهید داشت. کاربران اینترنت مایل به استفاده و خرید از سایت هایی هستند که از سرعت لود بالایی برخوردار هستند. یکی از راه هایی که میتوان به وسیله آن سرعت لود سایت خود را افزایش دهید استفاده از تصاویر بهینه میباشد.
امروزه بخش قابل توجهی از کاربران به وسیله گجت های همراه خود اقدام به وب گردی و استفاده از اینترنت می نمایند شما هم میتوانید با استفاده از قابلیت واکنشگرا بودن وب سایت این دست از کاربران را مجذوب سایت خود نمایید و از این طریق مشتریان بیشتر و در نتیجه فروش بیشتری را تجربه کنید.
در حال حاضر شبکه های اجتماعی در زندگی انسان ها به خصوص ایرانیان حرف نخست را میزند شما با کمک گرفتن از قدرت این شبکه میتوانید به فروش خود کمک زیادی کنید.
استفاده از نظرات سایر کاربران درباره تجربه آنها درباره ی استفاده از محصول خریداری شده میتواند به فروش شما کمک دوچندانی نماید این کار علاوه بر تاثیر مثبت بر روی مشتری اعتماد او را نسبت به فروشگاه شما بیشتر می کند و میتواند او را به یکی از مشتریان دائمی شما کند.
استفاده از روش پاسخگوی آنلاین نیز میتواند به صورت غیر مستقیم بر روی میزان فروش شما تاثیر گذار باشد. و در نهایت منجر به بهبود سئوی فروشگاه اینترنتی می شود.
با استفاده از روش هایی که در بالا گفته شد میتوانید سئوی فروشگاه اینترنتی خود را تا حد بسیار زیادی انجام داده و به بیشتر شده مشتریان و فروش خود فکر کنید.
شما برای سایت خود به تولید محتوای مطلوب نیاز دارید و از طرفی میدانید که به تنهایی نمیتوانید محتوای لازم را فراهم کنید؛ در این شرایط به شما تولید محتوا با استراتژیهای مناسب را پیشنهاد میکنیم.
تولید محتوای مطلوب در تولید مشتریهای راغب، موقعیتیابی برند، بازاریابی درونی و بهینهسازی نرخ تبدیل سایت شما، نقش مهمی را ایفا میکند.
برخی از تیمهای بازاریابی محتوا، تعدادی وبلاگ راهاندازی میکنند… اما آنچه که برای سایت شما، خواننده و دنبالکننده جذب میکند، محتواهای مفید و موثر هستند و تولید و آمادهسازی چنین محتواهایی به یک تیم ماهر نیاز دارد.
اگر قصد دارید که دربازاریابی محتوا سرمایهگذاری کنید، باید سوالات صحیحی از تیم مورد نظر بپرسید، تا پتانسیلهای آنها را بشناسید. شما با پرسیدن سوالات صحیح، با تیمی کارآمد و با تجربیات و طرحهای مناسب انتخاب خواهید کرد.
بهترین محتوا زمانی اتفاق تولید میشود که این چهار مورد همزمان به درستی فعالیت کنند: استراتژیست، نویسنده، طراح و توسعهدهنده
این سوالات را برای تیم تولید محتوای خود در نظر بگیرید:
تولید محتوای مطلوب باید مانند کسب و کار، خدمتی را به کاربران ارائه دهد. ممکن است به سوالی که در ذهن مخاطب است پاسخ دهد یا درک یا چشمانداز او را به یک موضوع تغییر دهد.
زمان انتخاب یک تیم بازاریابی محتوا، داشتن استراتژی، بسیار اهمیت دارد:
تیمی که انتخاب میکنید باید به این سوالات پاسخ دهد. اگر آنها نتوانند آنچه که میخواهید را انجام دهند، محتوای با کیفیتی نخواهید داشت.
محتوا میتواند یک دارایی بزرگ باشد، اما ایجاد آن ممکن است، یک کابوس برای شما شود. گروه کارشناسان بازاریابی محتوا، باید با کارشناسان سایت شما (در بخش بازاریابی و در بخشهای دیگر) در ارتباط باشند تا بهترین محتوای را مناسب با سایت شما تهیه کنند.
افرادی که قادر نیستند در خصوص روش کار خود در تولید محتوای مطلوب، ارائه آن، دستورالعملهای ارتباطاتی و… به وضوح صحبت کنند، ممکن است برای شما ایجاد دردسر کنند.
محتوا برای صنایع نیز میتواند یک دارایی باشد، اما صنایع خاص، ملاحظات محتوایی منحصر بفردی دارند. در ادامه تعدادی از حالتهای خاص بیان میشود:
امروزه تقریباً هر سازمانی محتوای آنلاین دارد. تیم محتوایی خوب باعث حرکت رو به جلوی شما در بازاریابی محتوا میشود اگر محتواهای قبلی شما را هم در نظر بگیرد و با توجه به آنها بهترین طرح را برای پیشرفت شما برنامهریزی کند:
یک تیم بازاریابی تولید محتوای مطلوب، به شما کمک میکند تا محتواهای قدیمی را اصلاح کنید تا نتیجه بهتری نسبت به تلاشهای قبلی بدست بیاورید.
تیم محتوایی باید به محتواهای موجود شما رسیدگی کند، و ببیند آیا محتوا، ویژگیهای زیر را دارد:
زمانی که افرادی را جستجو میکنید که به شما در تولید محتوای مطلوب کمک کنند، ممکن است در انتخاب تیم مناسب، دچار آشَفتگی شوید. برای رهایی از سردرگمی، سوالات بالا را از آنها بپرسید تا در انتخاب تیم بازاریابی محتوا و در نهایت تولید محتوای مطلوب موفق شوید.
اولین گزینهای که در تولید محتوا مهم است، نوشتن عنوان است. عنوان مطلب نه تنها برای کاربران بلکه برای موتورهای جستجو نیز دارای اهمیت ویژهای است. به همین دلیل بارها گفتهایم عنوان جذابی برای محتوای خود انتخاب کنید، زیرا عنوان اولین فرصت شما برای نگه داشتن کاربر است.
اگر از افزونه Yoast SEO استفاده میکنید، حتما مشاهده کردهاید که یک عنوان مطلب را داریم و یک عنوان برای سئو که از ما میخواهد آن را با کمک کلمه کلیدی بهبود بخشیم. تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس چیست؟ چگونه باید این دو را بهبود بخشید؟ در این مقاله پاسخ این سوالات را میدهیم.
هر دو دارای فیلدهای مجزایی هستند که یکی در ابتدای مقاله شما قرار میگیرد و فوقالعاده حائز اهمیت است و دیگری در فیلدی که در افزونه سئو موجود است. عنوانی که در ابتدا و به صورت عنوان مقاله شما قرار میگیرد باید به صورت تگ H1 باشد (بزرگترین تیتر یا Heading).
در یک وبسایت استاندارد این بخش به عنوان تگ H1 در نظر گرفته میشود. حال برای یافتن عنوان سئو اسکرول کنید و فیلد عنوان سئو یا Seo title را در افزونه بیابید.
عنوان سئو را باید به گونهای بنویسید که کلمه کلیدی در ابتدا قرار گیرد و آن را تا جایی ادامه دهید که نوار پایین آن سبز شود. این عنوان در موتورهای جستجو نمایان میشود و به کاربر کمک میکند تا در هنگام جستجو گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کند. آیا تا اینجا تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس را متوجه شدهاید؟
همانطور که گفتم قرار نیست عنوان مطلب با عنوان سئوی شما یکی باشد. عنوان محتوای شما برای افرادی است که وبسایتتان را میشناسند و هر روز به آن سر میزنند، اما عنوان سئو متعلق به افرادی است که در گوگل جستجو کرده و به محتوای شما میرسند! پس هیچگونه شناختی از آن ندارند و وبسایتتان را هنوز ندیدهاند. پس تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس در اینجا کاملا مشهود است و اگر بخواهیم برتری بر این دو بدهیم، به جرئت میتوان گفت عنوان سئو بسیار مهم است زیرا قرار است کاربران زیادی را به سمت وبسایتتان جذب کند.
ضرورتی در این کار نیست! ما برای اینکه بتوانیم کلمه کلیدی خود را در ابتدا بیاوریم گفتیم که کمی باید عنوان سئو را جا به جا کرد. البته اگر کلمه کلیدی در ابتدا نباشد، افزونه خود به شما اعلام میکند که این کار را انجام دهید.
از دو روش قالب عنوان و به صورت جداگانه در هر پست.
برای اینکه بتوانید ظاهر عنوان سئو را تنظیم کنید میتوانید به تنظیمات افزونه yoast seo رفته از بخش ظاهر جستجو>> انواع محتوا را انتخاب کنید.
به همین منوال برای برگهها و محصولات خود نیز میتوانید این قسمت را سفارشیسازی کنید. با کمک این بخش در پستهای شما چنین حالتی نمایان میشود و شما میتوانید با کلیک بر روی آن عنوان سئوی خود را وارد کنید. تا اینجا تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس را متوجه شدهایم و میدانیم برای چه باید از عنوان سئو کمک بگیریم.
تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس در نوع موقعیت است و اهداف متفاوتی را دنبال میکنند. هر چند میتوان عنوان محتوا را به عنوان پایهای برای عنوان سئو در نظر بگیرید و عنوان سئو را با توجه به آن تغییر دهید. برای این منظور به میتوانید از افزونه Yoast SEOکمک بگیرید تا عنوان سئویی که ایجاد میکنید مورد قبول موتورهای جستجو و کاربران باشد.
با توجه به استراتژی سئو و اینکه سئو چیست بهاندازه توسعه یک وبسایت اهمیت دارد.پیش از شروع فعالیت خود در زمینهٔ بهینهسازی وبسایت در جستجوگرها، باید موارد زیر را بهطور کامل بررسی کنید:
پسازاینکه سه مورد فوق را بررسی کردید، به مرحله بعدی رفته و به بررسی موارد دیگری بپردازید. در ادامه راهنماییهای سریع سئو را مشاهده خواهید کرد.
سئو یک استراتژی برای صاحبان وبسایتها و یک فرصت استثنایی برای نشان دادن تواناییهای خود به موتورهای جستجو است. درصورتیکه بهترین کار، کیفیت و خدمات را ارائه دهید اما به موتورهای جستجو در درک باکیفیت بودن خود کمکی نکنید این کیفیت هیچ سودی نخواهد داشت. در این مقاله به بررسی ۸ مورد خواهیم پرداخت که تأثیر به سزایی در رشد وبسایت خواهند داشت.
ممکن است وبسایت شما به چند موضوع کلی بپردازد اما باید یک حوزه مشخص را برای آن در نظر بگیرید و پیرامون آن فعالیت کنید. این مرحله بسیار ضروری است، بنابراین باید در مورد یک کلیدواژه تحقیق کنید و به تجزیهوتحلیل کلمه کلیدی خود بپردازید سپس حوزه فعالیت خود را بهطور کامل مرزبندی کنید.
میزان تأثیر کلمه کلیدی در سئو بسیار بالا است. کلمات کلیدی با بیشترین تأثیر را انتخاب کنید. بهتر است که کلمات کلیدی را در عنوان، جزئیات، برچسب، عناوین صفحات و محتوای صفحه جای دهید. همچنین قابلذکر است که متاتگها در سئو جایگاه ویژهای دارند.
اگر با وردپرس کار میکنید، میتوانید بخشی از این تنظیمات را در قسمت تنظیمات عمومی بهروز کنید و یا از افزونههای All in One Package SEO،Yoast SEO و یا سایر بهترین افزونههای سئوی وردپرس کمک بگیرید.
از تأثیر پیوندهای داخلی وبسایت غافل نشوید. اکثر دستگاههای مدیریت محتوا این کار بهصورت خودکار انجام میدهند. از صفحه اصلی به مهمترین بخشها پیوند برقرار کنید و آنها را به یکدیگر متصل کنید. در سایر بخشها و محتوا نیز از تأثیر پیوندهای داخلی غافل نشوید.
سرعت بارگذاری وبسایت را افزایش دهید. زمان بارگذاری وبسایت یک معیار مهم در رتبهبندی وبسایتها است؛ بنابراین از موارد غیرضروری مانند پخشکننده موسیقی، تصاویر سنگین، فلش و افزونههای غیرضروری که موجب کاهش سرعت سایت میشوند اجتناب کنید.
شناسایی و سازماندهی تصاویر برای گوگل کمی پیچیدهتر از شناسایی متون است؛ بنابراین باید با یک دید اصولی تصاویر را مدیریت کنید. برای کمک به گوگل در درک و شناسایی بهتر تصاویر، میتوانید تصاویر را به همراه کلمات کلیدی ارائه دهید. میتوانید حوزه مرتبط با موضوع و وبسایت را در عنوان تصویر و یا بخش توضیحات و ویژگی alt تصاویر درج کنید. سپس نام فایل را نیز در کنار این توضیحات قرار دهید.
برای لینک دادن به وبسایتهای دیگر حتماً توجه داشته باشید که به وبسایتی با محتوای مرتبط پیوند دهید. لینک خارجی مانند رأی دادن به یک وبسایت است! در صورت کلیک کاربران بر روی این لینکها موضوع به موتورهای جستجو منعکسشده و مشخص میشود که نظر شما راجع به آن وبسایت مثبت و وبسایت قابلاعتماد است.
بهطور مرتب وبسایت خود را بهروز کنید. اغلب در نتایج موتورهای جستجو وبسایتهایی که دارای محتوای پویا هستند، بالاتر از نتایج وبسایتهایی هستند که محتویات استاتیک را شامل میشوند. دلیل اصلی این است که صفحات وب، وبلاگها و دایرکتوریها مانند ویکیپدیا بهتر از سایر نتایج در موتورهای جستجو هستند. چون محتوای آنها بهطور مداوم بهروز میشوند.
بررسی کنید که مطالب و محتوای وبسایت شما در موتورهای جستجو ایندکس میشوند. همیشه چک کنید که آیا محتوای وبسایت شما در موتور جستجو نشان داده میشود؟ موتورهای جستجو بهطور خودکار محتوای شما را بررسی و فهرست میکنند، اما باز هم نیاز است که بررسی کنید و در صورت وجود مشکل و ایندکس نشدن از آن غافل نشوید. موتورهای جستجوی محبوب مانند Google، Bing و یاهو وبسایت شما را توسط رباتهای خود بررسی میکنند تا کاربران بتوانند بدون هیچ مشکلی وبسایت شما را دنبال کنند. توجه به ایندکس شدن و سرعت ایندکس نیز برترین استراتژی سئو است.
درک تأثیر بک لینک بر سئو کمی پیچیده است. برای بهینهسازی موتورهای جستجو، این مورد به بررسی نیاز دارد و در صورت انتخاب صحیح و عملکرد درست میتواند بسیار تأثیرگذار باشد؛ اما موردی نیست که بتوانید بقینا بر آن تمرکز کنید.
در کنار تولید محتوای حرفهای و ایجاد یک محتوای جذاب و مناسب که جزء برترین موارد در استراتژی سئو است، تنها کاری که میتوانید انجام دهید این است که بررسی کنید چهکاری موجب بهبود بخشیدن به این محتوا میشود؟! در اولین گام باید محتوای بسیار خوبی بنویسید سپس از وبسایت مشابه و باکیفیت پیوند بگیرید. کیفیت، نحوه استفاده از بک لینک و ارتباط مطالب ستونهای اصلی هستند که در صورت وجود هرگونه نقص در این سه اصل علاوه بر عدم دریافت امتیاز مثبت، موجب کسر امتیاز نیز خواهند شد!
در این مقاله به بررسی مواردی پیرامون استراتژی سئو پرداختم که تأثیر بسیار زیادی بر سئوی وبسایت دارند. توجه اصولی به این موارد میتواند موجب تسریع در پیشرفت شما و برعکس استفاده غیراصولی از هر مورد میتواند موجب افت وبسایت گردد. برای موتورهای جستجو بهینه بودن از هر اصلی بالاتر است.
موفق باشید.
صفحه اول گوگل ، آرزوی هر مالک وب سایتی است که لینک سایت خود را در آن قرار دهد، از این رو
همیشه سعی می کنند بهترین متخصصان سئو را برای دستیبابی به این هدف استخدام کنند. اما همانطور
که می دانید، در هر صفحه نتایج گوگل فقط ده لینک نمایش داده می شوند و برای اینکه در صفحه اول گوگل
قرار بگیرید، باید کاملا اصولی مراحل سئو را بپیمایید، مخصوصا اینکه اگر کلمه کلیدی که انتخاب می کنید،
جز کلمات پربازدید و تک کلمه ای باشد.
برای قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل ، باید سایت شما براساس موتورهای جستجو بهینه شود. گوگل
در چند سال الگوریتم های متعددی را معرفی کرده است که مطابق بودن با هر الگوریتم به شما کمک می کند
به راحتی و در سریع ترین زمان رتبه سایت خود را افزایش داده و بعد از مدتی درصفحه اول گوگل قرار بگیرید.
البته باز هم تاکید می کنیم که این مساله به نوع انتخاب کلمه کلیدی شما بستگی دارد.
در این مقاله آموزش سئو، قصد داریم که ده تکنیک را به شما کمک می کند تا لینک سایت خود را در صفحه اول
گوگل قرار بدهید، بیان کنیم.
نام دامنه باید کوتاه باشد. البته همیشه این مساله امکان پذیر نیست، برای مثال سایت www.boardgamegeek.com
هرچند دارای نام دامنه بلند است، اما ازنظر مفهوم کمک بسیاری می تواند به برندینگ آن کند.
اما مهمتر از کوتاه بودن نام دامنه، تطابق مفهومی آن با محتوای سایت است، یعنی استفاده از کلمات
کلیدی اصلی به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا بتوانند علاوه بر فهمیدن موضوع صفحه،
راحت تر آن را به حافظه بسپارند. امروزه موتورهای جستجو علاوه بر اینکه محتوای سایت شما را در هنگام
جستجوی کاربر بررسی می کنند، دامنه را هم نیز مورد کاوش قرار می دهند. استفاده کلمات کلیدی معادل
انگلیسی آن، به بهینه سازی سایت شما کمک می کند، زیرا اولین مکانی که گوگل بررسی می کند،
نام دامنه است تا اگر اسپم باشد آن را نشان ندهد. همانطور که مشاهده می کنید در سایت اگرت
علاوه بر کلمه فارسی که در عناوین داخلی به کار رفته است، در نام دامنه که البته توصیه می شود
خیلی کوتاه باشد،کلمات کلیدی معادل آن را نیز بهکاربرده ایم. این مساله کمک بسیاری به مالکان
می کند تا سایت خود را درصفحه اول گوگل قرار بدهند.
یکی از مهمترین متاتگ در سئو که تاثیر مهمی برای قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل دارد، متاتگ عنوان
یا همان title است. یکی از اولین مکان هایی که هم توسط گوگل بررسی می شود، عنوان صفحه است.
عنوان صفحه باید بین ۳۰ تا ۶۰ کاراکتر باشد و کلمات کلیدی اصلی نیز در آن به کار رود. بهتر است که بین
کلمات کلیدی با کاراکترهای خاصی مانند – یا | فاصله انداخته شود.
اگر این متاتگ را خالی بگذارید، گوگل براساس محتویات شما عبارت خاصی را حدس می زند و جایگزین می کند.
همچنین سعی کنید بیشتر از ۶۰ کاراکتر نشود، زیرا گوگل ۵۱۲ پیکسل برای این مکان در اختصاص داده است و
بیشتر از آن نیز باعث نشان دادن به صورت نقطه چین خواهد شد. البته تا ۶۵ براساس آخرین بروزرسانی هایی
که انجام شده است هم می توان استفاده کرد.
متا تگ توضیحات در صفحه سایت شما نشان داده نمی شود اما یکی از عوامل مهم در قرارگیری آن در صفحه
اول گوگل است. این متاتگ فقط در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و باید در آن شما بیان کنید
که محتوای اصلی این سایت در مورد چه چیزی است.
طول کاراکتر این متا تگ باید که بین ۷۰ تا ۱۵۰ کاراکتر باشد و بیشتر از آن باعث نمایش آن به صورت نقطه چین
خواهد بود و تاثیر منفی می تواند در رتبه شما برای قرارگیری درصفحه اول گوگل باشد. هچنین بهتر که کلمه
کلیدی اصلی را دوبار در آن به کار ببرید.
این عنوان مقاله شماست و در بالا محتوای سایت قرار می گیرید مانند عنوان همین مقاله. این باید با متاتگ عنوان
شما متفاوت باشد و نباید به صورت سئو نوشته شود، البته کلمه کلیدی باید در آن نوشته شود اما باید کاربرپسند باشد.
نکته خیلی مهم، این است در هر صفحه باید فقط یکبار از تگ H1 استفاده کنید و برای زیر عنوان ها به ترتیب از
h2 و h3 استفاده می شود. تگ H1 به گوگل و کاربران سایت بیان می کند که محتوای سایت شما در خصوص چه
چیزی است و اگر مکان متاتگ تایتل را خالی بگذارید، گوگل به صورت خودکار آن در نتایج جستجو نشان خواهد داد.
در واقع یکی از تگ های اولیه و مهم در محتوای سایت که تاثیر بسزایی می تواند برای نشان دادن سایت شما در
صفحه اول گوگل داشته باشد، تگ H1 است.
مهمترین مساله برای افزایش رتبه سایت و قرارگیری آن در صفحه اول گوگل، استفاده مناسب ازکلمات
کلیدی در متن است. چگونگی استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت خیلی مهم است. استفاده
بیش از حد، مورد جریمه گوگل می شود و استفاده خیلی کم هم اثری در سایت شما برای قرار گیری در
صفحه اول گوگل نخواهد داشت.
محتوا حداقل باید ۵۰۰ کاراکتر باشد تا گوگل آن را به عنوان یک مقاله در نظر بگیرد ولی اصولا توصیه می شود
که اگر می خواهید نتیجه بهتری از گوگل دریافت کنید، تعداد کاراکترهای محتوا بهتر است بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰
باشد. همچنین، چگالی کلمات کلیدی باید بین ۱ تا ۳ درصد باشد و تمرکز استفاده از آن ها در پاراگراف های
اولیه هرچه بیشتر باشد، بهتر است.
تگ alt مشابه متا تگ عنوان و توضیحات است. این تگ به گوگل برای جستجوی عکس ها کمک می کند.
هنگامی که کاربر عکسی را در قسمت image گوگل جستجو می کند، این شانس برای شما وجود دارد
عکس شما در قسمت های ابتدایی نشان داده شود.
مهمترین نکته این است که حتما محتوای این تگ و عکس ها مرتبط با موضوع اصلی سایتتان باشد و همچنین
کلمات کلیدی اصلی که مربوط به این مقاله است را در آن به کار ببرید. زمانی که عکسی بارگذاری نشود،
این متن به جای آن نشان داده خواهد شد و از این رو باعث کمک به سایت برای قرارگیری در صفحه اول گوگل
می شود. نکته خیلی مهم این است که تگ های alt هر عکس باید با یکدیگر متفاوت باشد.
لینک های داخلی در واقع لینک های هستند که باعث اتصال داخلی صحفات مرتبط سایت به یکدیگر می شوند.
به نوعی آن ها را نوعی بک لینک به حساب می آورند اما بک لینک داخلی. نکته ای که باید در آن ها در نظر بگیرید،
این است انکر تکست لینک های داخلی باید کلمه کلیدی صفحه مورد نظر باشد و همچنین ارتباط محتوایی بین
صفحات ارتباط داده شده باشد. مهمترین مزیت لینک های داخلی، باعث راحت تر شدن پیمایش کاربران در سایت
می شود که این میتواند تاثیر مهمی در قرارگیری سایت شما در صفحه اول گوگل باشد.
لینک هایی هستند که شما به دیگر سایت ها می دهید یا از دیگر سایت ها دریافت می کنید. تاثیر این لینک ها
برای صفحه اول گوگل به مراتب خیلی مهمتر از لینک های داخلی است، مخصوصا اینکه اگر از شبکه های اجتماعی
باشد. هرچه محتوای سایت شما مناسب باشد، شانس دریافت لینک های خارجی به سایت شما بیشتر خواهد بود.
سرعت سایت از عوامل مهمی است که نقش تعیین کننده در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل دارد.
حتی اگر تمامی موارد به خوبی رعایت شود اما سرعت بارگذاری سایت بالا باشد، نتیجه منفی برروی رتبه شما
خواهد داشت. سرعت بارگذاری زیاد نه تنها تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشد، بلکه باعث ترک کاربران
خواهد شد. حتی تاخیر ۱ ثانیه ای در بارگذاری، نتیجه به مراتب منفی خواهد داشت.
این نکته را در نظر داشته باشید که شما سایت خود را برای موتورهای جستجو اول از همه
باید بهینه کنید و این کار به خوبی انجام نمی شود مگر با داشته یک نقشه سایت که به آن ها
نقشه کلی مسیر پیمایش را معرفی کنید.از این رو نقشه سایت باید واضح، قابل خوانا و به روز
باشد و هر تغییری که در سایت لحاظ می کنید سریعادر فایل sitemap به روز شود و قرار گیرد.
داشتن نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر درسایت شما پیمایش کرده
و ازاین رو در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.